וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה של ממש: וואטסאפ בוחנים אפשרות חיבור לתוכנות מסרים אחרות

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 0:40

לפי הדיווחים, החברה שבבעלות מטא, מתכוננת להוראת האיחוד האירופי שתדרוש תאימות בין פלטפורמות מסרים מיידיים שונות, ותדרוש מהחברות לא לתעדף את השירותים שלהן באופן לא הוגן

וואטסאפ. ShutterStock
וואטסאפ/ShutterStock

על פי דיווח של אתר WaBetaInfo, העוקב באדיקות אחרי גרסאות הבטא של וואטסאפ, בגירסת ניסיון של התוכנה הופיעה לשונית חדשה בשם "מסרים מצד שלישי", מה שמעלה את האפשרות שוואטסאפ מתכוננים לחבר את הפלטפורמה שלהם עם פלטפורמות מסרים אחרות. העמוד כרגע אמנם ריק, אבל נראה שהוא נועד לענות לדרישות האיחוד האירופי תחת "חוק השווקים הדיגיטליים" (DMA).

ביולי, הכריז האיחוד האירופי כי שבע "שומרות הסף", חברות הטכנולוגיה הגדולות עם מחזור של מעל 7.5 מיליארד דולר, קרי אלפאבית (גוגל), אמזון, אפל, בייטדאנס (טיקטוק), מטא, מיקרוסופט וסמסונג - יהיו חייבות לציית לחוק החדש. המטרה בחוק, היא לרסן את כוחן העצום של חברות הטכנולוגיה הענקיות, ולמנוע מהן לתעדף את השירותים שלהן באופן לא הוגן ולהבטיח תאימות עם תוכנות צד שלישי. בשבוע שעבר, נציבות האיחוד הגדירה את האפליקציות והפלטפורמות שיהיו נתונות לפיקוח הזה, ביניהן וואטסאפ והמסנג'ר של פייסבוק ואינסטגרם - כולן בבעלות מטא.

המשמעות בפועל היא שוואטסאפ חייבת לאפשר תאימות עם פלטפורמות מסרים אחרות כמו סיגנל וטלגרם החל ממרץ הקרוב ולאפשר לאנשים להעביר מסרים בינן ובין וואטסאפ, גם אם אין להם חשבון וואטסאפ.

פרסומת תלת ממד בכיכר פיקדלי בלונדון להודעות פרטיות של ווטסאפ/WhatsApp

עוד אין פרטים טכניים על תוכנית הפעולה, אבל ככל הנראה הצפנת מסרים תישאר על כנה.

באופן מפתיע, דווקא אפליקציית המסרים של אפל, iMessage, מחוץ לרשימה של 22 הפלטפורמות המחויבות בחוק, מה שאומר שגוגל לא תוכל לדרוש ממנה את תאימות ה-RCS המיוחלת. ברם, חנות האפליקציות של אפל דווקא כן תהיה נתונה לפיקוח החוק - והחברה תידרש לאפשר למפתחים להקים חנויות צד שלישי וחברות כמו מיקרוסופט וחברת המשחקים Epic אכן מתכננות מהלכים כאלה עבור iOS17.

  • עוד באותו נושא:
  • וואטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully