וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר שאחרי: הצצה ראשונה לסדרת האייפון 15

ינון בן שושן, קליפורניה

עודכן לאחרונה: 15.9.2023 / 6:52

אפל חשפה את סדרת מכשירי הדגל החדשים שלה, לצד שני שעונים חדשים. אז מה חדש ומה הכי כדאי שתדעו? היינו כלי התקשורת הישראלי היחידי באירוע של אפל, ועשינו לכם סדר

סיכום אירוע ההכרזה של אפל/ינון בן שושן

מה חדש בסדרת האייפון 15? עשינו לכם סדר

סיכום אירוע ההכרזה של אפל/ינון בן שושן

אחרי חודשים ארוכים של המתנה, שמועות ודיווחים, אפל קיימה אתמול (שלישי) אירוע וירטואלי חגיגי תחת הכותרת "Wonderlust" ("התשוקה לנדודים"), והכריזה על שורה של מוצרים חדשים, ובראשם ארבעה אייפונים - אייפון 15, אייפון 15 פלוס, אייפון 15 פרו ואייפון 15 פרו מקס. טים קוק מנכ"ל אפל, פתח את הכרזת האייפונים והשעונים לשנת 2023 עם כמה מחמאות למחשבים החדשים של החברה שיצאו לאחרונה לשוק, וציטט ביקורות מתלהבות של מבקרים כמו Tom's Hardware ואחרים. ג'ף ויליאמס, סמנכ"ל התפעול של החברה מציג את הדור הבא של שעוני אפל, כצפוי - סדרה 9. הגענו עד לקליפורניה כדי לקבל הצצה ראשונה למכשירים החדשים, ועשינו לכם סדר.

מה חדש? דגמי הבסיס של אייפון 15 זוכים לשדרוג משמעותי - האי הדינאמי. למסך המשני המוכר מתווספים תכונות חדשות כמו מעקב אחרי משלוח פיצה או תוצאות של משחקי ספורט. המסך הראשי כולל תמיכה בדולבי ויז'ן ובהירות של עד 2000 ניט. האייפון 15 יגיע ב-6.1 אינץ' ודגם הפלוס ב-6.7 אינץ'.

הגוף יהיה גוף אלומיניום עם צביעה עמוקה בחמישה צבעים (ורוד, ירוק, צהוב, כחול ושחור). עוד בצד הציפוי יתווספו מיקרו גבישים לתחושה מחוספסת ונעימה ביד. מגן המסך הקרמי של אפל, מייתר את הצורך במגן מסך נוסף, לטענתם.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
אייפון 15 ואייפון 15 פלוס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 15 ואייפון 15 פלוס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המצלמה הראשית תהיה מצלמת 48 מגה-פיקסל, כולל ערימת פיקסלים, המוכרת מהמתחרים מאנדרואיד ויישום של צילום מחשובי, בדומה למה שעושים טלפוני הפיקסל של גוגל. המערך מתבסס על שתי מצלמות, אבל אפל מאפשרים סוג של קרופינג, חיתוך של החיישן הראשי ליצירה של זום - לא ברור אם זו הגדלה דיגיטלית איכותית או זום אופטי של ממש.

דגמי הבסיס - אייפון 15 ואייפון 15 פלוס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המצלמה הראשית תהיה מצלמת 48 מגה-פיקסל. דגמי הבסיס - אייפון 15 ואייפון 15 -פלוס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

השינוי הכי משמעותי לאייפון בשנים האחרונות: חיבור הלייטינג יוצא לפנסיה בהוראת האיחוד האירופי ומוחלף בשקע USB-C שבו משתמש שאר העולם הנאור כבר שנים. באופן דומה, יוחלף החיבור במנשאים של האיירפודס בהתאמה. אפל גם משדרגת את תאימות הטעינה האלחוטית שלה עם Qi.

לאייפון פרו יהיה גוף טיטניום, עם שולי מסך צרים יותר בהשוואה לדור הקודם. המסך של דגם הפרו יגיע גם הוא בגודל 6.1 אינץ' ו-6.7 אינץ' לפרו מקס. אפל גם החליפה את כפתור הצד בכפתור חדש (Action Button), רגיש למגע, במקום המתג המסורתי להשתקה. הכפתור יהיה רב שימושי כולל אפשרות תכנות לפתיחת אפליקציות שתגדירו ופעולות אחרות.

בצד המפרט, צמד דגמי הפרימיום כללים שבבים חזקים יותר בתהליך ייצור מתקדם של 3 ננומטר, בשם A17 Pro. אפל מתגאים במעבד ניורוני חדש המסוגל ל-35 מיליארד פעולות בשניה עם יישומי עולם אמיתי כמו עיבוד תמונה, עיבוד וידאו באיכות גבוהה ועוד. שקע ה-USB-C יהיה בתקן 3.1 מה שאומר שיתאפשרו קצבי העברה של 10 גיגהביט/שניה, בניגוד לחיבורים בדגמים הפשוטים שכנראה יתמכו רק ב-USB 2.0 כלומר, 480 מגהביט/שניה.

אייפון 15 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 15 פרו ואייפון 15 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מערך המצלמות של דגמי הפרו מורכב משלוש מצלמות, עם עיבוד מתקדם שמנצל את ה-48 מגה-פיקסל של המצלמה המרכזית. לטענת אפל מדובר בתחליף לשבע עדשות עם אורכי מוקד שונים, לצד תכונות מתקדמות של צילום מחשובי. עדשת הטלהפוטו תהיה עם הגדלה פי שלושה בפרו ופי חמישה בפרו מקס, לצד עדשה רחבה של 12 מגהפיקסל. עוד מוסיפה אפל יכולות וידאו מתקדמות, כולל תמיכה בקודי צבע של האקדמיה האמריקאית לקולנוע.

אייפון 15. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 15 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ואיכשהו, שכחנו שהאייפון הוא קודם כל מכשיר טלפון - איכות שיחות הטלפון שלנו תשופר באמצעות מנגנון חדש שינקה את הרעשים וידגיש את הקול. בנוסף, ניתן להשתיק את רעשי הסביבה בלחיצת כפתור. ועוד משפט וחצי על הביצועים: המעבד הגרפי עודכן, עם 6 ליבות ושיפור של עד 20% בביצועים, תוך חיסכון באנרגיה - כלומר חיי סוללה ארוכים יותר.

אייפון 15 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מערך המצלמות של הפרו מורכב משלוש מצלמות. האייפונים החדשים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

השעונים החדשים

האפל ווטש 9 שומר על העיצוב מהדורות הקודמים, וכולל מסך משופר עם בהירות של 2000 ניט, יחד עם שבב חזק יותר - S9. החידוש המרכזי בשעונים החדשים הוא פיצ'ר ה-Double Tap, שמאפשר לכם לשלוט בשעון מבלי לגעת בו פיזית עם היד השנייה, על ידי טפיחה עם האצבע והאגודל.

אפל ווטש אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפל ווטש אולטרה 2/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

דגם האפל ווטש אולטרה 2 כולל גם את מעבד ה-S9, לצד בהירות מסך של עד 3000 ניט. לרוכבי האופניים, השעון יתמוך עכשיו גם בחיבור לאביזרי בלוטות' חיצוניים. כמו כן, על אף הגידול במסך, אפל מבטיחים 36 שעות שימוש (כיום וחצי) במצב רגיל, ועד 72 שעות במצב חיסכון באנרגיה.

בנוסף, לטענת אפל, הם הפחיתו את טביעת הפחמן שלהם ב-78 אחוזים. ומביא את סדרה 9 של השעונים לרמה של מוצר ניטרלי מבחינת פליטות פחמן בייצור. עוד מצאה: אפל תחליף לעור, ומוציאה רצועות שעון חדשות ויפות - המעוצבות כולן מחומרים ממוחזרים. שעון ה-Apple Watch Ultra 2 החדש יהיה זמין למכירה בארה"ב החל מה-22 בספטמבר במחיר של 799 דולר, שעוני ה-Apple Watch Series 9 תושק גם כן באותו תאריך, במחיר של החל מ-399 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully