וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור 5 לכולם: כל חברות הסלולר זכו להקצאת תדרים

סלקום, גולן טלקום, אקספון, פלאפון, פרטנר והוט: כולן בפנים. המכרז התקיים בשיטת מכרז דינמי - מקוון. את הפיתוח להליך המכרזי הובילה חברת הייעוץ משיק שמקימה בימים אלו את מערכת המכרזים הדינמיים עבור משרדי הממשלה והרשויות המקומיות

אנטנה סלולרית. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אנטנה סלולרית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כל חברות הסלולר שהשתתפו בהליך המכרזי- זכו במכרז משרד התקשורת השני להקצאת תדרים נוספים במסגרת הדור החמישי. החברות אמורות לקבל את התדרים ואת הרישיון כבר בחודשים הקרובים, ובתוך כך יעבירו לקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים כל אחת. הוספת התדרים צפויה לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולות הדור החמישי של חברות הסלולר, לקדם חדשנות בתשתיות, בשירותים וביישומים מתקדמים, לשמור על התחרות ולקדם תחרות טכנולוגית בתשתיות ושירותי דור 5 לרווחת הציבור ולהגברת הפריון המשקי. ההליך הנבחר על ידי משרד התקשורת הינו מכרז דינמי מקוון (און-ליין) בזמן אמת, אשר שילב מספר אסטרטגיות מתחומי תורת המשחקים ומספר שיטות מכרזים. את הפיתוח להליך הובילה חברת הייעוץ הבינלאומית Mashik אשר מקימה בימים אלו את מערכת המכרזים הדינמיים עבור משרדי הממשלה ועבור הרשויות המקומיות.

מנכ"ל "משיק טכנולוגיות" רו"ח ליאור אגאי, חבר סגל אקדמי ומומחה ביישום תחומי תורת המשחקים וכלכלה התנהגותית בהליכי מכרזים והתקשרויות, מסביר: "במכרזי ענק כמו מכרז הדור החמישי אנו מאמצים מודלים מתמטיים מתקדמים מתחום תורת המשחקים ומודלים לקבלת החלטות לצורך מקסום הערך לעורך המכרז מחד, ונבחנות השפעות המכרז על השוק והספקים מאידך. האסטרטגיה האופטימאלית לבחירת סוג המכרז ובחירת כללי המשחק שיונהגו בו נבחנים ע"י כלכלנים ויועצים מקצועיים בכל מכרז ומכרז- לגופו, כאשר מה שמבחין בין סוגי המכרזים הוא שהתנהגות המציע בכל אחד מהם היא שונה. שיטות אלו קלות ליישום במכרזים שמתבצעים און-ליין ואנו מאמינים כי בתוך מספר שנים כל הליכי הרכש של מדינת ישראל יעברו את האדפטציה הנדרשת לעידן הדיגיטלי, עם יכולות מתקדמות להשאת מחירים יעילים".

ליאור אגאי. משיק,
ליאור אגאי/משיק

אריה בן-שמואלי מנכ"ל משיק: "משרד התקשורת בחר במערכת של "משיק טכנולוגיות" לביצוע הליך המכרז בתיחור דינמי, במודל מיוחד שפותח במחלקת המכרזים של החברה בהתאם לדרישות ספציפיות באופן שיניב את התוצאות הכלכליות הרצויות. המשרד ייחס למכרז חשיבות רבה, שכן שימוש בתדרים החדשים בעתיד הקרוב יסייע בשדרוג איכות הרשתות, פיתוח סל הפתרונות לרשתות פרטיות, והאצת חדשנות ותחרות טכנולוגית שימצבו את ישראל בשורה אחת עם המדינות המובילות בעולם. מטרת המכרז היא לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולות הדור החמישי של חברות הסלולר ולתת מענה לצרכים השונים של התקשורת הסלולרית בארץ. רשתות הדור החמישי נפרשות בישראל החל משנת 2020, אולם בימים אלו מתפתחות רשתות אלה בשדרוגים הכוללים את הציוד המשדר, ליבות הרשת והטמעת יישומים מתקדמים. במשרד התקשורת מאמינים שהוספת התדרים צפויה לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולות ה-5G של חברות הסלולר, לקדם חדשנות בתשתיות, בשירותים וביישומים מתקדמים, לקדם תחרות טכנולוגית ושירותים לרווחת הציבור ולהגברת הפריון המשקי. לזוכים במכרז יוקצו תדרים נוספים בהיקף משמעותי, שצפויים לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולת הדור ה-5 ולאפשר בין היתר אספקה של שירותים מתקדמים ברשתות הציבוריות והלא-ציבוריות. מבין הטכנולוגיות שיאפשר הדור החמישי, רחפני משלוחים, רמזורים חכמים מונעי פקקים, בתי חולים חכמים ויישומים חדשים נוספים".

  • עוד באותו נושא:
  • סלולרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully