וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באירופה: צרפת מורידה את האייפון הזה מהמדפים - בגלל קרינה

עודכן לאחרונה: 15.9.2023 / 7:25

האייפון 12, שהושק ב-2020, מעורר סערה ביבשת: צרפת הודיעה כי בבדיקות מעבדה נמצא שהמכשיר פולט רמות קרינה גבוהות - בניגוד לתקנות האיחוד האירופי. בינתיים, גם בבלגיה יבחנו את הממצאים

אייפון 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 12/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שלוש שנים אחרי שהושק, אפל לא בטוח שאפל תוכל למכור את האייפון 12 באירופה: רשות התדרים הלאומית של צרפת (ANFR) הורתה לענקית הטכנולוגיה להפסיק למכור את האייפון 12 במדינה, בטענה שהוא פולט רמות קרינה גבוהות מהמקובל בתקנות האיחוד האירופי. האכיפה מגיעה לאחר שהאייפון 12 נכשל לאחרונה באחד משני סוגי הבדיקות לרמות קרינה שיכולות להיספג בגוף. בינתיים, החברה חולקת על הממצאים ואומרת שהמכשיר עומד בתקנים.

ה-ANFR ניתח לאחרונה 141 טלפונים סלולריים ומצא כי כאשר האייפון 12 מוחזק ביד או מונח בכיס, רמת ספיגת הקרינה שלו היא 5.74 וואט לקילו, גבוהה מהתקן של האיחוד האירופי של 4 וואט לקילו. ז'אן-נואל בארו, שר התקשורת הצרפתי, אמר ברדיו ל-France Info כי רשות התדרים הלאומית "נמצאת בתפקיד לפקח על הטלפונים שלנו, וככל שיש עדכוני תוכנה, הם עשויים לפלוט מעט יותר או מעט פחות גלי אלקטרומגנטיים".

אייפון 12. ShutterStock
כאשר האייפון 12 מוחזק ביד או מונח בכיס, רמת ספיגת הקרינה שלו היא 5.74 וואט לקילו/ShutterStock

לדבריו, רמות הקרינה של האייפון 12 "מעט גבוהות יותר" מהסטנדרטים של האיחוד האירופי אך "משמעותית נמוכות מהרמות שבהן מחקרים מדעיים שוקלים שיש השלכות למשתמשים". כאמור, באפל דוחים בתוקף את הממצאים, והבהירו כי המכשיר עבר הסמכה על ידי מספר גופי בינלאומיים ועומד בכל התקנות והסטנדרטים החלים לקרינה ברחבי העולם.

כמו כן, החברה האמריקאית אמרה שהיא סיפקה לרשות בצרפת מספר תוצאות מעבדה שבוצעו הן על ידי החברה והן על ידי מעבדות צד שלישי המוכיחות את עמידה של המכשיר בתקנים המחמירים של האיחוד האירופי. בינתיים, גם בבלגיה הודיעו כי יבחנו את המשך מכירת המכשיר במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון 12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully