וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלוויזיה הסינית שהפתיעה אותנו

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 11:02

מותג TCL הוא לא מוכר עדיין כמו מותגים וותיקים יותר דוגמת סוני, סמסונג או LG בתחום הטלוויזיות, ובכל זאת, טלוויזיית הדגל שלהם ה-C845 הייתה הפתעה גמורה. סקירה

ה-TCL C845. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ה-TCL C845/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

האמירה השחוקה היא שהסינים ישתלטו על העולם, ויש מי שטוענים שזה כבר קרה. מותג TCL הסיני כבר פעיל מזה כמה שנים בישראל, ועל אף שהוא צובר תאוצה, עדיין מבחינת מיתוגית מאפילים עליו מותגים כמו LG או סמסונג הקוריאניות. ובכל זאת, קיבלנו לסקירה את דגם הדגל של TCL לשנת 2023, ה-C845 ובכנות - הופתענו, במיוחד מיחס עלות/תועלת שהטלוויזיה הזו מציעה.

עיצוב, מבנה וממשק

ה-C845 מגיעה במגוון גדלים: 55, 65, 75 ו-85 אינץ', אני קיבלתי את דגם ה-65 אינץ' בהשאלה שהיא גדולה דיה לסלון שלי. מבחינת עיצוב, לא מדובר בטלוויזיה מרגשת מאוד - העיצוב שלה הוא די סטנדרטי, בסיס מרכזי מתכתי מאסיבי שבנוי בזווית משולשת אל תוך גוף המסך, ושוליים דקים. לא מדובר ביצירת אומנות, אבל היא גם לא תכער לכם את הסלון.

ועכשיו לרשימת הטכנולוגיות והתקנים שכלולים בה, וכאן, ל-C845 של TCL אין מה להתבייש מול כל טלוויזיית עילית אחרת, אם של סוני, סמסונג או LG: זוהי טלוויזיית Mini-LED/QLED, ברזולוציה של 4K, עם בהירות של עד 2000 ניט (ראו גם בחלק של איכות התמונה), מערך עמעום מקומי מלא, HDR, קצב רענון של 144 הרץ כך שהיא מתאימה גם לחיבור לקונסולות, תמיכה ב-IMAX, דולבי ויז'ן ודולבי אטמוס לצליל ומערכת הפעלה Google TV בגירסתה האחרונה. המעבד כאן הוא מעבד ביתי של TCL בשם AiPQ 3.0, שכמובן מוסיף עיבוד בינה מלאכותית לתמונה.

ה-TCL C845. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ל-C845 של TCL אין מה להתבייש מול כל טלוויזיית עילית אחרת, אם של סוני, סמסונג או LG:/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

בצד החומרה, מלבד מערך רמקולים 2.1 הכולל סאב וופר של אונקיו בגב הטלוויזיה (נתייחס אליו
בהרחבה בחלק הבא), יש כאן מבחר שקעים, הכולל שני שקעי USB, שקע רשת, שקע אנטנה מסורתי, ואפילו יציאת אוזניות. בצד שקעי ה-HDMI, יש לנו כאן ארבעה שקעים, אחד תומך ב-144 הרץ לחיבור של קונסולת משחקים או מחשב, אחד 120 הרץ ועוד שניים שתומכים ב-60 הרץ - די והותר. כל השקעים אגב הם עם סרטיפיקציית 2.1.

מערכת ההפעלה כאמור היא Google TV בגירסתה האחרונה, והיא אחת ממערכות ההפעלה הזורמות והמהוקצות שיש כיום לטלוויזיות להציע. החוויה של חיבור לשירותי הזרמה שונים וניהול כללי של המכשיר נוחה מאוד, אם כי לפעמים יש כפילות מסוימת בין מסך הבית של הטלוויזיה לבין מסך הבית של Google TV, שכמובן, מרכז לכם המלצות ואפשרויות גישה ישירה באופן רוחבי וזה נוח מאוד. באופן משעשע, כיון שאנחנו שייכים לאזור המזרח התיכון, יש כאן כמה שירותים של TCL שנפוצים יותר במדינות ערב, כמו גם חיבור לשירות הזרמה אוסטרלי בשם Stan, שזה נחמד וחביב אם כי קצת מיותר, לנו מספיק אפל טי.וי, נטפליקס ודיסני.

השלט של ה-TCL C845. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
השלט של ה-TCL C845/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

כמה מילים על השלט הרחוק: זהו שלט מאורך, עם כפתור ניווט ארבע כיווני עגול, גדול ונאה כאלמנט מרכזי בו. יש כאן גם כפתור חיפוש ישיר עם Google Assistant בזכות Google TV, ואם אתם גם ככה משתמשים במערכת האקולוגית של גוגל לבית חכם, הרי שטלוויזיית ה-TCL שלכם תוכל לתפקד גם כרמקול חכם. בתחתיתו יש שלושה כפתורים פיזיים עם ששה קיצורי דרך, חלקם פחות שימושיים כמו תוכנת אבטחה בשם Guard וקיצור דרך לתכנים של TCL עצמה (לא בעברית) - אבל יש כאן גם קיצורים לנטפליקס, פריים וידאו ויוטיוב שזה סבבה לגמרי, לא היינו מתנגדים גם לקיצור לדיסני פלוס.

איכות תמונה וצליל

איכות התמונה של ה-C845 פנומנלית. מלבד שחורים ממש עמוקים, הצבעים רוויים והחדות מעולה. לא ציפיתי לקבל איכות כזו מפאנל QLED, וזו הייתה הפתעה של ממש, לשון הכותרת. איכות התמונה של TCL נותנת לגמרי פייט ל-OLED, בטח שביחס עלות/תועלת. נכון, מסכי OLED איכותיים יתנו איכות תמונה טובה יותר - אבל הם גם עולים פי שניים ושלושה. תחשבו שב-50 אחוז עלות ואפילו קצת פחות, אתם מקבלים מסך שמספק בין 85 ל-90 אחוזים מאיכות התמונה של OLED, וזה יחס שקשה להביס.
באופן ביזארי, האימג' שהכי המחיש את היכולות של הטלוויזיה, הוא דווקא תמונה מפרסומת שראיתי בפאראמאונט פלוס לגלידה. הפרסומת כוללת קלוז אפים על גלידת התות האדומה והקצפת הלבנה שמעליה, וזה נראה פשוט מרהיב ומזיל ריר, עם אדומים עזים ולבן בוהק של הקצפת כולל המרקם. כמעט רצתי לפריזר.

עוד יש כאן תמיכה בתקני תמונה מודרניים כמו דולבי ויז'ן, כך שתכנים מודרניים כמו "פלישה סודית" של מארוול בדיסני פלוס, שתומך בתקן, משתנה אוטומטית עם ההקרנה, ואנחנו כצופים מקבלים חוויה כפי שיוצרי הסדרה כיווננו, ועם צבעים מוגברים תחת תקן דולבי ויז'ן. ראוי לציין שלא לכל המתחרות יש תמיכה בדולבי ויז'ן, כך ש-TCL נמצאים פה ביתרון עבור מי שצופה בעיקר בתכנים בשירותי הזרמה מודרניים עם תכנים שנוצרו תחת התקן.

מה שכן, ה-QLED מספק בהירות מטורפת, הזויה כמעט. רוב הזמן, בחדר עם תריסים סגורים, צפינו על בהירות של 20 מתוך 100, כי פשוט לא היה צורך. כמובן, המשמעות בפועל היא שגם אם אתם צופים בטלוויזיה בחדר שטוף שמש או במרפסת - היא תוכל לספק בהירות שתתמודד עם הסביבה, ובקלות.

איפה הטלוויזיה הזו קצת נופלת? עם עיבוד של תכנים ישנים. תכנים שצולמו ב-SD במקור, כמו למשל "חלל עמוק 9" בה צפיתי - נראים קצת פחות טוב על הטלוויזיה וניכר שיכולת ה-upscaling של המעבד קצת מוגבלת - בתמונות של סדרות ישנות נראים לפעמים ארטיפקטים וגופים משונים בהשלמות שהמעבד מבצע. עדיין, איכות התמונה טובה בסך הכל, גם בתכנים ישנים, אבל כבר ראינו עיבוד טוב יותר לתכנים ישנים אצל המתחרים.

ה-C845 של TCL. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
איכות התמונה של ה-C845 פנומנלית/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

וכמה מילים על הצליל. על אף שהטלוויזיה כוללת חיבור למגבר, לה עצמה יש פענוח גם לדולבי אטמוס, גם ל-DTS וגם לשאר תכני דולבי. אם איכות התמונה שלה הפתיעה אותנו, הרי שאיכות הצליל גם. השם אונקיו אולי מוכר לחובבי הסטראו משנות ה-90', ומפתיע היה לגלות שחברת האודיו היפנית עדיין חיה ובועטת, וגם מייצרת עבור TCL את הסאבו ופר הקבוע בגב תחת הכינוי Ultra Bass שעושה עבודה מצוינת. בכלל, שלישיית הרמקולים עושה עבודה מאוד מפתיעה, כולל יצירת תחושת צליל היקפי לא רע בפענוח תקנים של צליל היקפי כמו דולבי אטמוס. בצירוף הטכנולוגיות שמנצלות רמקולים אחרים בסביבת המגורים, עם טכנולוגיה של דולבי, כמו שראינו בתערוכת ברלין, הטלוויזיות האלה בכלל יהיו מסוגלות להוציא צליל היקפי משכנע, ללא צורך במערכת קולנוע ביתי.

@nivlilien עוד בתערוכת ברלין בביתן של TCL ראיתי ושמעתי הדגמה של הטכנולוגיה החדשה של דולבי FlexConnect ההופכת כל סידור רמקולים אלחוטיים שיש לכם בסלון למערכת סראונד #dolby #doblyatmos #surround #surroundsound #טכנולוגיה #דולבי #צלילהיקפי #החיבור ♬ original sound - nivli

השורה התחתונה

ה-C845 של TCL היא הפתעה. המחיר המומלץ של דגם ה-65 אינץ' שבדקתי הוא 5,770 שקלים, פחות מחצי ממחירה של טלוויזיית OLED מתחרה בגודל זהה, אבל התמורה היא הרבה יותר מחצי: למעשה, אם אתם בעיקר צופים בשירותי הזרמה ותכנים מודרניים, הטלוויזיה הזו תענה על כל צורך שלכם ויותר, והיא גם מוכנה לעתיד עם שדרוגים ש-TCL וגוגל מבצעים בתוכנה. כאמור, ביחס של עלות/תועלת TCL מציעים חבילה שקשה להביס - מאיכות תמונה וצליל, דרך תמיכה בשורה של תקנים מודרניים ועיבוד תמונה מוצלח. אם אתם בעיקר חובבים של טלוויזיה קלאסית ותכנים ישנים יותר, הטלוויזיה הזו פחות בשבילכם. אבל לכל תוכן מודרני, לרבות קונסולות משחקים - ה-C845 מעניקה חוויית צפייה מעולה, בכל תנאי.

  • עוד באותו נושא:
  • טלוויזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully