וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיתם את אילון מאסק מככב בטיקטוק? זה הזמן להיזהר

ראיתם פרסומים ב"כיכוב" אילון מאסק שמאפשרים לכם לקבל מטבעות קריפטו בחינם? השיטה הזאת כבר הכניסה לנוכלים 80 מיליון דולר בשלוש השנים האחרונות. חברת אבטחת המידע ESET: "אם זה נשמע טוב מדי זה לא אמיתי"

אילון מאסק. רויטרס
לא בדיוק הוא. מאסק/רויטרס

ב-Bleeping computer פורסם כי טיקטוק מוצפת בשבועות האחרונים בניסיונות הונאה של מטבעות קריפטוגרפיים, כאשר ברובם מוצגים נושאים הקשורים לאלון מאסק, טסלה או SpaceX. הונאות אלו הופצו במשך שנים בפלטפורמות מדיה חברתית נוספות כמו אינסטגרם וטוויטר ולרב כללו התחזות לסלבריטאים וחברות מוכרות.

הרמאים יוצרים אתרי אינטרנט רבים המחקים פלטפורמות להמרת מטבעות קריפטו או אתרי מתנות, ומפתים משתמשים להירשם אליהם על מנת לקבל מטבע קריפטוגרפי בחינם. אך כשההונאה מצליחה, התוקפים לוקחים לעצמם כל מטבע קריפטו שהופקד מבלי לתת דבר בתמורה.

הפופולריות העצומה של טיקטוק, היא שהפכה אותה לפלטפורמה והבמה מרכזית להונאות אלו. הסרטונים כוללים לעתים קרובות צילומים מזויפים באמצעות deep fake של אילון מאסק או הנחיות כיצד לכאורה ניתן לקבל ביטקוין בחינם.

משתמשים שנופלים בפח ואכן נרשמים ומזינים קודי קופון מהסרטונים שראו בטיקטוק, חושבים שבתמורה יקבלו לארנק שלהם מטבע ביטקוין. אך בפועל, על מנת למשוך את מטבע הביטקוין ה"חינמי", המשתמשים מתבקשים להפקיד סכום קטן, שאותו הרמאים גונבים לאחר מכן. הונאות אלו דווחו כמוצלחות במיוחד ובמסגרתן כ-80 מיליון דולר נגנבו מאז אוקטובר 2020.

בחברת אבטחת המידע ESET מוסרים כי: "חשוב כי משתמשים הפלטפורמות החברתיות ינהגו בזהירות יתרה כאשר נתקלים בהצעות מהסוג הזה, במיוחד פרסומים הטוענים כי הם משתייכים לדמויות או ארגונים בעלי פרופיל גבוה. אם נתקלתם בפוסט או תוכן שמציג עצמו כרוצה לתת לכם מתנה, קודם כל תנהגו בסקפטיות ובדקו את האותנטיות של מי שנותן אותה, אבל חשוב יותר להבין כי אם הצעה נשמעת טובה מדי, ככל הנראה היא אינה אמיתית. הקפידו לא להקליק על קישורים רנדומליים שכן אלו עלולים להוביל לאתרי פישינג או פגיעה מנוזקה זדונית. חשוב כי המשתמשים יכירו את ההונאות המקוונות הנפוצות, כך יוכלו להגן על עצמם טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully