וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת שבבי המוח של אילון מאסק פותחת את ההרשמה לניסויים בבני אדם

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 22:58

אחרי שנים של פיתוח - חברת Neuralink של האיש העשיר בעולם מתחילה בניסוי הקליני הראשון בבני אדם. כרגע, המחקר מחפש בעיקר "אנשים עם שיתוק ארבע הגפיים"

השבב של חברת Neuralink (ניוראלינק)/Neuralink

חברת Neuralink (ניוראלינק) של מייסד טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, המפתחת שבבי ממשק מחשב-מוח, הודיעה אתמול (שלישי) כי פתחה ברישום למשתתפים בניסוי הקליני הראשון שלה בבני אדם, תחת השם PRIME (קיצור של "Precise Robotically Implanted Brain-Computer Interface"). ההודעה מגיעה כארבעה חודשים מעבר ללוח הזמנים שמאסק הצהיר שהניסויים יתחילו, וכמעט חודש לאחר שהמתחרה Synchron (סינכרון) הקדימה אותה.

לפי ההודעה של החברה, מטרת המחקר היא "להעריך את הבטיחות של השתל שלנו (N1) והרובוט הכירורגי (R1) ולהעריך את הפונקציונליות הראשונית של ממשק המוח-מחשב שלנו לאפשר לאנשים עם שיתוק לשלוט במכשירים חיצוניים באמצעות המחשבות שלהם". לפיכך, מחקר זה מחפש בעיקר "אנשים עם שיתוק ארבע הגפיים עקב פגיעה בחוט השדרה הצווארי או טרשת אמיוטרופית צידית (ALS)", למרות הטענות החוזרות ונשנות והלא מבוססות של מאסק שהטכנולוגיה תהיה שימושית ככלי ליישומים טרנס-הומניסטיים (כמו להתגבר על מגבלותיו הביולוגיות של האדם באמצעות קדמה טכנולוגית).

Neuralink. רויטרס
מטרת המחקר היא "להעריך את הבטיחות של השתל "/רויטרס

למעשה, האחרון הוא אכן מטרה אמיתית של החברה והטכנולוגיה. ממשקי מוח-מחשב פועלים כגשר בין המוח האנושי למכונות, וממירים את האותות החשמליים האנלוגיים של המוח שלנו לאותות דיגיטליים שהמכונות מבינות. Neuralink עובדת על מערכת N1 מאז 2017, והיא אחת החברות הראשונות בתעשייה שהחלה לפתח באופן פומבי ממשק מוח-מחשב מסחרי. עם זאת, המאמצים של Neuralink נתקעו בשנה שעברה לאחר שהחברה הואשמה באופן מהימן בגרימת סבל ומוות מיותרים לעשרות בעלי חיים בניסויים, מה שהוביל הן לחקירה של משרד החקלאות האמריקאי בגין האשמות באכזריות כלפי בעלי חיים ואף גרם ל-FDA לסרב לבקשת החברה להאיץ את הניסויים בבני אדם. רק בחודש מאי האחרון ה-FDA העניק ל-Neuralink אישור סופי.

הטכנולוגיה של Neuralink מבוססת על רכיבים זעירים המיועדים להשתלה בתוך המוח. אלו יוכלו לחבר בין המחשבות ורגשות של משתמשים לעולם הדיגיטלי. בשנה שעברה, השבב שבו מאסק השקיע את מיטב כספו, הושתל בהצלחה בחזירה. באירוע ההדגמה, הראה מאסק כיצד השבב יודע לקרוא את הפעילות המוחית של החזירה. בתיעוד אחר הוצג קוף משחק במשחק המחשב מינד פונג. הוא אמנם אומן להשתמש בג'ויסטיק, אך הוא לא היה מחובר, ונראה שהוא שלט במהלכים רק באמצעות החשיבה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully