וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הנוקטים בבריונות רשת כלפי ילדים יעברו בקרוב על החוק הבינלאומי?

היסטוריה בועדה לזכויות הילד עם התכנסותה לראשונה לדיון בסכנות תופעת בריונות הרשת כלפי ילדים ברחבי העולם ועם השתתפותו של יוני צ'ונה, מנכ"ל עמותת 'מצמיחים' הישראלית, ומומחה עולמי לנושא

בחור מסתכל בנייד שלו ונדהם. ShutterStock
בריונות רשת. האם זה יסייע לה להיפסק?/ShutterStock

עצרת האום לזכויות הילד תתכנס בז'נבה ביום ד' 27.9.23 ותעסוק לראשונה בתופעת בריונות הרשת כמגפה עולמית מתפשטת הפוגעת בילדים ונוער ואשר מהווה איום ממשי על זכויות ושלום הילד. בעצרת ישתתפו נציגי 200 מדינות, ארגוני חברה-אזרחית, סוכנויות של האו"ם, חברות פרטיות, אקדמאים וגורמים רלוונטיים נוספים ובהם גם ילדים שנפגעו במטרה להתייחס להשלכותיה של התופעה והרלוונטיות שלה לחוק הבינלאומי.

מבין ארבעת הדוברים בעצרת המיוחדת, יבלוט יוני צ'ונה, שהוזמן כמומחה עולמי לתחום בריונות הרשת. "ניתן לומר כי ישראל מצטיינת בתחום הבריונות ברשת - גם במספר המקרים ביחס לאוכלוסיה, לאור הטכנולוגיה המפותחת בידיהם של צעירים, וגם בפתרונות שהיא מציעה", מסביר יוני. מטרת העצרת, לדברי המארגנים היא בחינת האספקטים השונים של בריונות רשת כלפי ילדים, כולל ילדים בעלי מוגבלויות, זיהוי ההוראות הרלוונטיות בחוק הבינלאומי לזכויות אדם ובחינת יישום המחויבויות הללו על ידי המדינות השונות, בהן ישראל. בעצרת צפויים לנאום ארבעה בלבד ובהם הוד מעלתו מר אסים אחמד, סגן נשיא מועצת האו"ם לזכויות אדם, אפיו סאינטה רוזה מארי, ילדה-דוברת (פעילה למען זכויות הילד, אוגנדה) וכאמור, יוני צ'ונה, שהוא גם מנכ"ל 'מצמיחים' הישראלית הפועלת למניעת אלימות ובריונות. ממארגני העצרת נמסר כי 30 נציגי מדינות ביקשו לקיים פאנל מקצועי עם יוני וזה נענה בחיוב.

על פי נתונים שפורסמו לקראת העצרת, כ 60% מכלל הילדים, בני הנוער ותלמידים דיווחו כי חוו בריונות מקוונת, 60% דיווחו על הפצת שמועות עליהם במרחב המקוון, 87% מהצעירים נחשפו למקרי בריונות רשת. מנתון נוסף שעלה לקראת העצרת עולה כי כ 35% מבני הנוער והתלמידים יזמו בריונות ברשת כנגד אחרים.

יוני צ'ונה. יחצ,
הרבה פגיעות, הרבה פתרונות. יוני צ'ונה/יחצ

"ישראל היא מובילה עולמית בשימוש ברשתות החברתיות מה שגורם להיקף פגיעות רב אך גם בפתרונות. אנו ברגע של תקווה, סוף סוף הנהלת העולם עוצרת לרגע כדי להתמקד בבריונות ברשת וזה מעיד על דחיפות ועוצמת הנושא. אנו בנקודת זמן קריטית בה הילדים שלנו נעדרים סוכני חברות מבוגרים שידריכו אותם באופן השימוש באחראי, המכבד והמתבקש במרחב המקוון ועל העולם לייצר מנגנונים שיכניסו את נורמות ההתנהגות שנהוגות בחברה - גם להתנהגות ברשת. לצד זה, האקדמיה, המכשירה את המורים שמלמדים את הילדים שלנו גם היא עדיין לא מעניקה לאנשי החינוך של מחר את הכלים להתמודד עם התופעה", מוסיף יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully