וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין הטוב ביותר: בילינו שבוע עם ה-Apple Watch 9

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 10:08

לא מצאנו בשורה בשעון החדש של אפל, ולמרות זאת הוא מצליח להישאר הטוב ביותר בקטגוריית המוצרים הלבישים. למי כדאי לשדרג ואיך הוא יעזור לכם בזמן שטיפת כלים? הנה הסקירה המלאה

אפל ווטש 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפל ווטש 9/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

את השבוע שלי עם ה-Apple Watch 9 אפשר לסכם בשלוש מילים: עוד מאותו הדבר. השעון החדש הוא עדכון קטן (נוסף) לדור הקודם, והוא מציע כמה שיפורים קטנים בהם הם מסך שכולל תצוגת רטינה משופרת עם בהירות של עד 2,000 ניטים (פי 2 מהדור הקודם), שבב חדש (S9) שמספק ביצועים גרפיים טובים ב-30% יותר, שבב UWB שעוזר למצוא את הטלפון בצורה מדויקת יותר ופיצ'ר ה-Double Tap - שהסתתר תחת הגדרות "נגישות" בדגמים קודמים, והפך לחלק בלתי נפרד מהממשק של השעון החדש. אז האם יש הצדקה וכדאי לכם לשדרג? קיבלנו את השעון לבדיקה מרשת פרטנר, ובדקנו.

בזכוכית מגדלת

מאז 2021 אני מבלה עם ה-Apple Watch 7, אחרי שכבר בשנה שעברה החלטתי שאין הצדקה לשדרג. והנה, שנתיים חלפו להן וגם ב-2023, דברים בודדים בלבד השתנו ב-Apple Watch 9, וגם הפעם הם נמצאים בפנים. ובכל זאת, אחרי שביליתי עם השעון החדש שבוע שלם, מצאתי שאותם פיצ'רים חדשים הופכים את השדרוג לראוי (ובהמשך נסביר עבור מי).

כמו קודמיו, ה-Apple Watch 9 קל מאוד לשימוש. פריסת האפליקציות וממשק ה-WatchOS - כולם מוכרים היטב למשתמשי אייפון, ונותרו ללא שינוי. צג ה-Always-On Display - תצוגה תמידית במסך - נשאר איתנו גם כן (מן הסתם), לצד מבנה מלבני ופינות מעוגלות.

את ה-Apple Watch 9 בדקתי גם עם רצועת הסיליקון הספורטיבית (שמקבלים באריזה), וגם עם רצועת העור (Leather Loop) של אפל, שרכשתי לפני כשנתיים. ענדתי את השעון כמעט לאורך כל היממה - במשרד, בזמן נהיגה ברכב, באימון בחדר כושר ולעיתים אפילו בלילה.

אפל ווטש 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כמו קודמיו, השעון נשאר בעיצוב זהה עם מבנה מלבני ופינות מעוגלות. Apple Watch 9/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שליטה ללא מגע

בואו נתעכב על התכונה הבולטת ביותר בדור התשיעי של השעון של אפל - Double tap, פיצ'ר שמאפשר לכם לשלוט בשעון מבלי לגעת בו פיזית עם היד השנייה, על ידי טפיחה עם האצבע והאגודל. עם זאת, על אף שאפל חגגה את התכונה החדש לאורך אירוע ההכרזה בחודש ספטמבר, היא קיימת גם בדגמים קודמים ומסתתרת בתוך תפריט ההגדרות תחת "נגישות".

האם זה שימושי? בקצרה: כן, מאוד, בעיקר ברגעים בהם הידיים שלכם תפוסות כמו בזמן נהיגה, אימון בחדר כושר או שטיפת כלים. לפחות כרגע, עד שנקבל אפליקציות חדשות, האפשרויות של ה-Double tap מצומצמות ויעזרו לכם לענות לשיחות, לפתוח הודעות או לדלג בין התראות. וקחו בחשבון: יש עקומת למידה לשימוש בו, מכיוון שכולנו התרגלנו להשתמש ביד השנייה שלנו כדי לתפעל את השעון שלנו במשך תשע השנים האחרונות.

כך זה עובד:

סירי

צריך לומר את האמת, סירי (עדיין) פחות מוצלחת מגוגל אסיסטנט. ובכל זאת, אפל ממשיכה לדחוף את העוזרת הקולית שלה בצורה אגרסיבית, והפעם אנחנו מקבלים אפשרות להפעלה מהירה של סירי ישירות מהשעון גם ללא חיבור לאינטרנט (מתי מצאתם את עצמכם ללא אינטרנט בשנים האחרונות?). בפועל, ללא אינטרנט היא יודעת לבצע משימות פשוטות כמו הפעלת טיימר או אימון, ניהול יומן והקראה של הודעות. האם צריך בשביל זה שעון חדש? לא.

אפל ווטש 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פיצ'ר - Double tap, טפיחה עם האצבע והאגודל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

איתור של האייפון מרחוק

הלאה לפיצ'ר חדש נוסף שמאוד אהבנו: ה-Apple Watch 9 מגיע השנה עם מערכת UWB (ראשי תיבות של Ultra Wideband, טכנולוגיית שידור למרחקים קצרים שיעילה מאוד מבחינה אנרגטית). מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת לכם לאתר את האייפון שלכם עם השעון ממש כמו עם ה-AirTag או האיירפודס. וכן, זו טכנולוגיה ששולבה בדור 11 ו-12 של האייפון, וכן בכמה מהטלפונים של סמסונג מהשנה האחרונה.

כל מה שצריך זה ללחוץ על כפתור הצד בשעון (הימני התחתון), ולאחר מכן ללחוץ לחיצה ארוכה על האייקון של האייפון. זה עובד מעולה ולוקח אתכם במהירות על מיקום של האייפון, במקרה שאתם אבד לכם מתחת לכרית של הספה בבית.

וחכו, זה לא הכל, שבב ה-UWB שהוטמע בשעון החדש מציג פיצ'ר מגניב נוסף - אם תתקרבו ל-HomePod, השעון יציג לכם הצעות כך שתוכלו למשל להפעיל מוזיקה, או לשלוט בה אם כבר מתנגן משהו.

אפל ווטש 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כולל את כל התכונות שהיו קיימות בדור השישי ואף בגרסאות קודמות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עוד מאותו הדבר, באמת

מלבד השינויים הללו, השעון מגיע עם שבב חדש - Apple S9, וכולל את כל התכונות שהיו קיימות בדור השישי ואף בגרסאות קודמות - בהן חיישן ספיקת חמצן בדם (סטורציה), בדיקת אק''ג, מדידת דופק, זיהוי שטיפת ידיים, התראות קצב לב גבוהות ונמוכות ואפשרות לתשלום באמצעות שירות Apple Pay. כמו כן, גם הפעם השעון תומך בצלילה במים בעומק של 50 מרטים. למעשה, אין באמת צורך לרכוש את ה-Apple Watch 9 כדי לקבל את כל התכונות.

אפל ווטש 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שורה ארוכה של תכונות כמו בדורות הקודמים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך משודרג

שינוי מבורך נוסף שזכינו לקבל בשעון בא לידי ביטוי במסך, שכאמור לא גדל יותר מידי ברזולוציה אך כן כולל לראשונה בהירות מקסימלית של עד לא פחות מ-2,000 ניטים - בהירות כפולה מזו של ה-Apple Watch 8. הבהירות הגבוהה הזו רלוונטית בעיקר בזמן שימוש תחת שמש ישירה, מתנה אמיתית למשתמשים במדינות שטופות שמש, או במצבים אחרים של תאורה חלשה כמו בבית קולנוע, כאשר השעון עובר למצב תאורה של ניט בודד בלבד.

נכון לכתיבת שורות אלו, מדובר בשעון בעל הבהירות הגבוהה ביותר שתמצאו בשוק (לצד דגם ה-Apple Watch Ultra 2), ואם אתם מבלים שעות ארוכות מחוץ לבית וזקוקים לצג קריא במיוחד בשעון החכם שלכם, מדובר באופציה נהדרת עבורכם.

אפל ווטש 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בהירות מקסימלית של עד לא פחות מ-2,000 ניטים - בהירות כפולה מזו של ה-Apple Watch 8/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חיי סוללה

נתחיל מהסוף: בגזרת חיי הסוללה לא תמצאו בשורה של ממש, אבל גם זה בסדר. גם השנה הסוללה של השעונים מספקת זמן עבודה עד 18 שעות, שלדברי אפל מיועד ל-"שימוש של יום שלם". במקרה שלי, נשארו באזור ה-20%-25% אנרגיה משעה 08:00 בבוקר עד 23:00, בהתאם לשימוש באותו יום ואם התאמנתי והשתמשתי ב-GPS. עם זאת, חשוב לזכור שעם הבלאי הטבעי של הסוללה סביר שחיי הסוללה יהיו פחות טובים עם הזמן.

בשורה התחתונה

יש לכם דגם אחרון של Apple Watch, כמו Series 7 או Series 8? חכו לשנה הבאה. ההבדלים זניחים והגרסה החדשה לא מביאה איתה פיצ'רים שמצדיקים הוצאה מחדש של כ-2,000 שקלים. מנגד, אם אתם משתמשי אייפון ואין לכם שעון חכם, או שיש לך שעון Apple Watch מדורות ישנים יותר, כדאי לשקול לבחור בדור ב-Apple Watch 9. הוא כולל כל מה שחובבי כושר צריכים, ולצד הפיצ'רים החדשים שדיברנו עליהם למעלה, יש לו שורה ארוכה של חיישני בריאות שעושים את ההבדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully