וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 טיפים שיעזרו לכם להפוך לכוכבים בלינקדאין

יפעת טל, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

29.9.2023 / 9:48

תמיד תהיתם איך מפצחים את אלגוריתם החשיפה של לינקדאין? ריכזנו לכם 10 כללי ברזל שיגדילו את הסיכויים שלכם להפוך לוויראליים

לינקדאין. ShutterStock
כמו בכל רשת חברתית, ככל שתהיה לנו חשיפה גבוהה יותר בלינקדאין, כך רשת הקשרים שלנו תגדל/ShutterStock

כולנו כבר יודעים שהרשת החברתית לינקדאין הפכה מזמן לזירת העסקים. הפלטפורמה החברתית הוותיקה הזו מאפשרת לנו, בדומה לרשתות חברתיות אחרות, למתג עצמנו כמומחים בתחומנו המקצועי, לפתח קשרים עם אנשים אחרים מהתעשייה שלנו (וכמובן גם מתעשיות מקבילות), להעשיר את הידע המקצועי שלנו ולקבל הזדמנויות לפרגן לארגון המעסיק אותנו ולהישגים האישיים והאקדמיים שלנו.

כמו בכל רשת חברתית, ככל שתהיה לנו חשיפה גבוהה יותר בלינקדאין, כך רשת הקשרים שלנו תגדל, המיתוג שלנו יתחזק והקריירה שלנו תתפתח. אבל איך עושים את זה נכון? הנה מדריך קצר עם כמה כלים פשוטים שכולכם תוכלו להשתמש בהם כבר בפוסט הבא שתעלו לעמוד האישי שלכם.

תכנים שיוצרים מעורבות

כשאנחנו מעלים פוסט, לינקדאין "דוחפת" אותו לכמות קטנה מהקהל שלנו. האלגוריתם שלה בודק מה מידת המעורבות שהמלל או התוכן המצולם שהעלינו מציגים. במהלך השעה הראשונה, הנקראת גם "שעת הזהב" (Golden Hour), חשוב לנו לגרום ללינקדאין להבין שהפוסט שלנו מייצר פוטנציאל למעורבות מצד משתמשים אחרים ברשת שלנו.

כלומר, ככל שבשעה הראשונה יש יותר מעורבות בדמות לייקים, תגובות ושיתופים, כך לינקדאין תגדיל את החשיפה לעוד אנשים. מעורבות גבוהה יותר במהלך שעת הזהב מגדילה משמעותית את הסבירות שהפוסט יוצג לקהל רחב יותר, ובכך מעצימה את השפעתו וטווח ההגעה שלו.

לינקדאין. ShutterStock
אנשים שייחשפו לתוכן שלכם ירצו בוודאי ללמוד ממנו משהו/ShutterStock

הנה כמה כלים שבעזרתם תוכלו לכתוב ולייצר תוכן איכותי שהקהל ברשת הקשרים שלכם ירצה לקרוא ולהגיב עליו:

1. חשבו: "מה יוצא לי מזה?"

אנשים שייחשפו לתוכן שלכם ירצו בוודאי ללמוד ממנו משהו. כשאתם כותבים, חשבו מה יצא לקהל שלכם מהמילים שלכם, מה התועלת שיצליחו להפיק מהם?

2. התנסחו באותנטיות

כתבו מהבטן על דברים שאתם מתחברים אליהם, ורוצים מאוד לשתף אותם לאנשים אחרים. כמו כן, מומלץ להוסיף שאלת סיום או קריאה לפעולה בסיומו של כל פוסט.

3. הוסיפו פתיח מסקרן, ספרו משהו חדש

התחילו את הפוסט במשפט שמעביר את המסר של הפוסט, ומושך את הקורא לקרוא את שאר התוכן. רצוי לדבר על מה שחדש בחיים שלכם או על כותרות אקטואליות מאתרי החדשות שאתם רוצים להתייחס אליהן.

4. צרפו תמונה מעניינת

לפוסט עם תמונה יש סיכוי גבוה פי 12 לקבל מעורבות. תמונה מעניינת תגרום לקוראים שלכם להתעכב עליה, ובכך תגדיל את רמת החשיפה אליו.

5. הגיבו לפוסטים של אחרים

פירגון הוא הדדי. כשאתם מגיבים לאחרים, הסיכוי שלהם להיחשף לפוסטים שלכם עולה.

6. שמרו על התוכן שלכם קצר

השתדלו שהפוסט לא יעבור את רף ה-2,000 תווים. לפעמים זה עשוי להיות קצת קשה, אבל קחו זאת כאתגר כדי לא "לחפור".

7. השתדלו לא לתקן את הפוסט אחרי העלאה

מבדיקה שערכו מומחים לאלגוריתם של לינקדאין - התיקון לאחר הפרסום מוריד חשיפה לפוסט (ההערכה מדברת על בין 10 ל-15%). עדיף לכתוב מראש את הפוסט בקובץ וורד ולערוך עליו הגהה לפני שמעלים.

8. האשטגים ותיוגים

נסו להוסיף לפחות שלושה האשטגים לכל פוסט שלכם (#). כמו כן, מומלץ לתייג רק אנשים ודפים רשמיים של ארגונים שאנחנו יודעים שיגיבו לנו לפוסט.

9. פרסמו בשעות הבוקר

אלו השעות שבהן החיבורים שלכם הכי פעילים בלינקדאין בדרך כלל. נסו לא לפרסם פוסטים אחרי השעה 18:00.

10. שמרו על תדירות פרסום גבוהה

הקפידו להעלות פוסטים ברצפים ברורים, אבל לא בכל שעה. ההמלצה היא להעלות בין שניים לארבעה פוסטים בשבוע, ולא בטווח של 18 שעות מהפוסט האחרון.

אז בפעם הבאה שאתם רוצים לפרגן לפרויקט, האקתון, יוזמה מקצועית או כנס של הטכנולוגית - אל תשכחו את עשרת הדיברות האלו. חיבורים טובים ורשת חברתית מתוחזקת הם אחד הכלים העכשוויים המובילים ביותר להמשך התפתחות הקריירה של כולנו. בהצלחה!

יפעת טל, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully