וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

⁨שותפות חדשה של מטא מביאה למציאות מדומה את סיפורה של ניצולת שואה

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 20:02

הפיתוח החדש מאפשר לצופים לקחת חלק במסע אישי ועמוק בחייה של אורבכר, וגם להשתתף ישירות בשיחה עם אינגה ולשאול אותה שאלות. צפו

"תגידי לי, אינגה..."/מטא

חברת Meta (פייסבוק לשעבר) ו-Storyfile שיתפו פעולה עם אונסק"ו, הקונגרס היהודי העולמי וועידת התביעות ופיתחו את "תגידי לי, אינגה" (Tell Me, Inge) - יישום המאפשר שיחה אינטראקטיבית במציאות מדומה (VR) ומורחבת (XR), מבוססת בינה מלאכותית, שמפיחה חיים בזיכרונותיה של אינגה אורבכר, ניצולת שואה ששרדה בילדותה את גטו טרזיינשטט.

הלילה, הושק לראשונה היישום בניו-יורק. "תגידי לי, אינגה..." מספר את סיפורה ומעלה את זיכרונותיה של אינגה אורבכר, ששרדה את גטו טרזינשטט כילדה בת שבע. זהו כלי חינוכי ראשון מסוגו, במציאות מדומה (VR) ובמציאות מורחבת (XR), שפותח באמצעות טכנולוגיות AI והנפשות תלת-מימד ידניות.

הוא מאפשר לצופים לקחת חלק במסע אישי ועמוק בחייה של אורבכר, וגם להשתתף ישירות בשיחה עם אינגה ולשאול אותה שאלות. היישום ניתן להורדה בחינם באנגלית ובגרמנית, והוא זמין לשימוש הקהל הרחב (מעל לגיל 13) באמצעות קסדת VR, במחשב או במכשיר נייד.

אינגה אורבכר, ששרדה את גטו טרזינשטט כילדה בת שבע. מטא,
אינגה אורבכר, ששרדה את גטו טרזינשטט כילדה בת שבע/מטא

הצוות שעומד מאחורי הכלי עבד בשיתוף פעולה הדוק עם מומחי שואה והיסטוריונים במהלך ואחרי תהליך הפיתוח, על מנת להבטיח דיוק ורגישות. מיזם זה מגיע בתקופה שבה העולם רואה עלייה הן בהכחשת השואה והן באנטישמיות, ועל כן ישנה חשיבות עצומה ביצירת כלי חינוכי כזה, דווקא היום.

אינגה אורבכר: "כולנו רוצים להישאר בחיים לנצח. החיים שלי הם נס, וזו חובתי להמשיך ולספר את הסיפור שלי. המשאלה שלי היא שכל ילד יגדל בשלום, ושלא יסבול רעב או מדעות קדומות. אני לא טובה עם טכנולוגיה, אבל אני בהחלט אוהבת רעיונות חדשים, ואנחנו חיים בעידן אחר כיום. ילדים לומדים בצורה שונה מהאופן שבו אני למדתי, וזה חייב להיעשות עם טכנולוגיה כיום. לכן, צריך לעשות את זה מעניין - ולעשות את זה טוב. צריך ללמד את הדור הצעיר את הדברים החשובים, בקול שלהם, ובעזרת הטכנולוגיה שהם רוצים ללמוד ממנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ניק קלג, נשיא ליחסים בינלאומיים ב-Meta: "מיזם זה הוא דוגמה מצוינת לאופן שבו טכנולוגיות סוחפות יכולות לעזור בבניית אמפתיה, ולעודד אנשים לחשוב על חינוך ועל זיכרון השואה. זו הזדמנות ייחודית לאנשים ברחבי העולם להתחבר להיסטוריה, ללמוד מהעבר, ולבנות עתיד אמפתי יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • מטא
  • שואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully