וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מוציאה יותר סטארטאפים מרוב מדינות אירופה"

אווה ירזמסקה, ראש מערך התקשורת של Dell Technologies ב- EMEA ביקרה בישראל לרגל כנס DTF 2023, תפסנו אותה לשיחה על תרבות ארגונית בחברה גלובלית, על השאיפות העתידיות של Dell ושמענו גם מה היא חושבת על ישראל: "האנשים אנרגטיים והאוכל מצוין, מה יש לא לאהוב כאן?"

אווה יזרמסקה. יחצ,
אם לשפוט לפי ההתרשמות שלה, לא רע פה. אווה יזרמסקה/יחצ

"האנשים בישראל מבינים היטב את הטכנולוגיה ואת ההתפתחויות הטכנולוגיות, ומתעניינים בה על בסיס יומיומי". את הדברים הללו אומרת אווה ירזמסקה, ראש מערך התקשורת ויחסי הציבור של ענקית הטכנולוגיה Dell Technologies באזור אירופה, אפריקה והמזרח התיכון (EMEA) מזה חמש שנים.

לאחרונה היא ביקרה בישראל לטובת השתתפות בפורום השנתי שמקיימת Dell ישראל ללקוחותיה, במהלכו הוצגו שיתופי הפועלה והפיתוחים האחרונים שלה ושל שותפיה. אנחנו ניצלנו את ההזדמנות לקיים עמה שיחה על תקשורת, טכנולוגיה, ישראל ומה שביניהם.

ירזמסקה (39), נשואה +1, מתגוררת בוורשה. משם, היא מנהלת את מערך התקשורת הגלובלי של החברה כבר חמש שנים. את התפקיד הנ"ל היא עושה מזה שנתיים, כאשר קודם לכן ניהלה את תחום התקשורת בחברה רק במרכז ומזרח אירופה. עד שנחתה בDell-, היא עברה דרך מרשימה בעולם השיווק והתקשורת כאשר חלשה על תפקידים במגוון חברות גדולות: "פיצלתי את תחומי העניין המקצועיים שלי בין אופנה לטכנולוגיה. עסקתי בתקשורת ושיווק אזורי עבור חברות כמו H&M ,SAP, LG, Seagate ועכשיו ב-Dell . החיבור בין אופנה לטכנולוגיה אולי לא נשמע סביר כל כך, אבל התפיסה שלי היא שבסופו של דבר אנחנו עובדים עם אנשים שמקבלים החלטות רכישה, לכן זה הוא המכנה המשותף וזה נכון לגבי כלל הענפים".

מה הם הכישורים החשובים ביותר לתפקיד מנהל תקשורת ויח"צ בענקית טכנולוגיה כזו?

"ובכן, אתה צריך להיות פשוט איש תקשורת טוב, להחזיק ביכולת לפתח את הרעיונות ולהוציא לפועל את הדברים כך שיתקבלו תוצאות. הכול צריך להיעשות בצורה שמכבדת את הקהל שלך. צריך להבין הבנה הבסיסית של איך הטכנולוגיה עובדת ולדעת כיצד לפשט את המסרים של הארגון באופן אידיאלי - לגעת בקהל ברמה הרגשית. הרי כולנו אנשים ואנחנו מגיבים הכי טוב לסיפורים שמעוררים רגשות".

משרדי DELL בקליפורניה. ShutterStock
משרדי DELL בסנטה קלרה/ShutterStock

מה הם האתגרים העיקריים בתפקיד?

"הייתי אומרת שהאתגר המרכזי הוא ההכרח לעקוב אחר פרויקטים רבים ושונים בבת אחת. הם מתרחשים במדינות שונות אז יש הבדלים גם תרבותיים להתמודד עמם. מה שעובד טוב בבריטניה, אולי לא בהכרח יעבוד טוב בישראל ולהיפך. עיגול פינות עשוי להתברר כגורם לנזק בטווח הארוך".

איך את רואה את חשיבות התפקיד שלך בענקית טכנולוגיה עולמית?

"אני מפקחת על היבטים שונים של תקשורת ב- Dell ורואה את התפקיד כ"מחבר" בין אנשים בתוך ומחוץ לחברה. אנו חיים בעולם שהופך יותר ויותר מסובך והטכנולוגיה היא תחום מורכב אמנם, אך מכריע בפתרון המורכבויות האלו. ללא הטכנולוגיה, חברות יתיישנו מהר ולא יכלו לספק פתרונות לציבור. ישנם גם פערים בהבנה של הפיתוחים הדיגיטליים והטכנולוגיים, וזהו נושא שאנחנו חייבים להתמודד איתו גם כן. לכן אני רואה את התפקיד שלי כמשימה לעזור לאנשים להבין יותר את הפוטנציאל שהטכנולוגיה מביאה - במיוחד בנקודת פיתול כה גדולה שמביא ה-AI".

במה שונה עבודה בארגון גלובלי מעבודה בארגון מקומי?

"ארגון גלובלי מעניק תובנות על הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים ביותר, הוא נותן את ההזדמנות לעבוד עם לקוחות ושותפים מכל רחבי העולם. הוא גם מספק יותר הזדמנויות לצמיחה מקצועית. בחברה מקומית לעומת זאת, אנשים לרוב מעריכים את האווירה האינטימית יותר ואת תהליך קבלת ההחלטות שהוא קל יותר ופחות בירוקרטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המטרה: קידום נשים וקיימות

אילו ערכים מקדמת Dell Technologies באמצעות ההנהלה והעובדים שלה?

"המטרה שלנו סובבת סביב יצירת טכנולוגיות המניעות את ההתקדמות האנושית. זו אולי נשמעת הצהרה או מטרה גבוהה מאוד, אבל אם חושבים על כמה משמעותית הטכנולוגיה בפתרון הבעיות הגדולות ביותר של העולם המודרני, מבינים שזאת המציאות בפועל ואנחנו מתחילים לראות את זה דה פקטו בכל מקום".

במה למשל?

"באירלנד למשל, אנו משתפים פעולה עם ספק שירותי בריאות כדי לצייד אמבולנסים במכשיר המריץ תוכנת זיהוי פנים לניטור חולים שעברו שבץ מוחי. המכשיר בוחן כיצד שרירים בפנים מתכופפים במהלך ההובלה לבית החולים וברגע שהמטופל מגיע, הוא מספק לצוות הרפואי מידע מדויק ורב ערך להפליא על מצבו של המטופל בדקות הראשונות שהן המכריעות לאחר השבץ. עזרנו גם ליצור טכנולוגיה שמאפשרת לאנשים עם לקות ראייה להתנסות בריקודי בלט. רק לראות את ההתרגשות ואת התגובות של האנשים שהחיים שלהם משתפרים בגלל טכנולוגיה זה גורם לעור ברווז".

מה בולט בתרבות הארגונית של Dell - באספקטים של גיוון, קידום נשים וקיימות?

"אחד מהיעדים שלנו לשנת 2030 הוא שנשים יהוו כ- 50% מהעובדים שלנו ו-40% מהמנהלים בחברה. זו מטרה שאפתנית עבור חברת טכנולוגיה, אבל אנחנו משוכנעים שרק כאשר אדם אמיץ לוקח יוזמה, מתרחש שינוי. כפי שניתן להבין, כדי להגשים את היעד הזה ולעמוד בו, צריך למשוך נשים אל עולם הטכנולוגיה כבר בגילים מוקדמים כשהן במוסדות חינוך כמו בבתי ספר ובאוניברסיטאות".

ואיך עושים את זה?

"אנו מנהלים מספר פרויקטים המקדמים גישה שווה לחינוך STEM. במסגרתם, שמנו לב למשל שבנות צעירות נוטות להגיב בצורה שונה להזדמנויות המקצועיות מאשר בנים צעירים. גברים מונעים בדרך כלל על ידי התקדמות - הם רוצים לפתח מוצרים מהר יותר, בעלי יכולת גבוהה יותר, פשוט טובים יותר. נשים צעירות לעומת זאת מקבלות השראה מלראות את הטכנולוגיה בפעולה, מיושמת. למשל בבתי חולים, במתקני מחקר, במפעלי ייצור, בספינות חלל. הן בדרך כלל מקבלות מוטיבציה על ידי הסתכלות על השינוי שהטכנולוגיה מביאה, לא מהטכנולוגיה עצמה. וזה מרתק לראות את זה, באמת".

אווה יזרמסקה. יחצ,
גברים מונעים מהתקדמות, נשים רוצות טכנולוגיה בפעולה. אווה יזרמסקה/יחצ

כיצד מתאימה החברה את אסטרטגיית התקשורת שלה לשווקים שונים בעולם?

"אנחנו מתחילים בניתוח הנוף התקשורתי במדינה ועד כמה הוא בשל מבחינה טכנולוגית. בשווקים גדולים ובוגרים יותר, היבטים מסוימים של ה-IT המודרני הופכים בדרך כלל לחדשות מיינסטרים. נושאים של AI, אוטומציה של תהליכים, ניהול נתונים או אבטחת סייבר נמצאים בראש מעיינינו לא רק עבור מחלקות ה-IT כיום, אלא בעיקר עבור מועצות המנהלים כך שהקהל שלנו נמצא גם שם. לאחר מכן, מתוך כבוד לקהל ובהתאם לשיח שמתאים עבורו - אנחנו עובדים עם מומחים מקומיים כדי להתאים את המסרים שלנו. מה שמועיל הוא שיש לנו סל מוצרים שהוא הרחב ביותר בתעשייה, כך שלעולם לא נגמרים לנו הנושאים לסקר".

אנו חיים בעולם של רשתות חברתיות; איך Dell רואה את מקומה במדיה החברתית וכיצד היא משתמשת ברשתות אלו כדי לקדם את עצמה?

"לקוחות היום משקיעים הרבה מזמנם במחקר מקוון לפני כל החלטת רכישה - בין אם זה מכונית, סמארטפון חדש או פתרון לניהול נתונים. אנו שואפים שהמידע יהיה זמין ונגיש בקצות אצבעותיהם בכל פעם שהם צריכים אותו. הרשתות החברתיות אכן מספקות אותו".

ומה הם באמת ההבדלים בין השוק הישראלי לעולם?

"ישראל היא אחת המדינות החדשניות בעולם. היא מייצרת הרבה יותר סטרטאפים מאשר ברוב מדינות אירופה. ממחקר החדשנות שערכנו , גילינו ש- 84% ממנהלי החברות בישראל מסכימים שלעסק שלהם יש תרבות תוססת של חדשנות, משמע נושא החדשנות והקידמה מעסיק אותם לא מעט. בנוסף, כ-76% מקרב המנהלים בישראל ענו שהם שואבים רעיונות חדשניים מכל רחבי הארגון משמע הם מאמינים בעובדים שלהם וביצירתיות שלהם".

חוף הים בתל אביב. 10 באוגוסט 2023  חום   חמסין   שרב  מזג אוויר. ראובן קסטרו
מתחברת לישראל, מתחברת לתל אביב/ראובן קסטרו

עד כמה חשוב ל- Dell להשקיע בשוק הישראלי?

"טביעת הרגל שלנו בישראל משמעותית ובולטת מאוד. מלבד משרד מכירות כאן, יש לנו גם מרכזי מחקר ופיתוח בהם אנו עובדים על כמה מהמוצרים המוצלחים ביותר שלנו. המרכזים מעסיקים למעלה מ-1500 עובדים בעלי מיומנויות גבוהות וכישורים מיוחדים. אתר הפיתוח של Dell Technologies בישראל מפתח חדשנות מהענן ועד הקצה, מפתרונות אחסון מתקדמים ועד ל-AI, APEX, Edge , פתרונות ענן, סייבר, מדע נתונים, ו-IT Transformation. האתר בישראל כולל 3 משרדים בחיפה, גליל ים ובאר שבע. האתר הוא חלק מחברת Dell Technologies הגלובלית, המפתחת טכנולוגיות המקדמות את האנושות".

ובאופן אישי, זה עתה ביקרת בישראל, מה את חושבת על המדינה?

"זאת כבר הפעם השלישית שאני כאן ואני מאוד אוהבת להגיע לישראל. אני מתחברת לאווירה של תל אביב, לאוכל הטעים שהיא מציעה בכל פינה ואל האנשים הנלהבים והאנרגטיים שגרים כאן. מה יש לא לאהוב במדינה?

  • עוד באותו נושא:
  • dell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully