וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון התאומים, ג'ניפר לופז ואפל: גוגל חוגגת 25 שנה ונזכרת ברגעים הגדולים

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 12:00

כשגוגל הושקה, לפני 25 שנה, היא ממש לא הייתה מנוע החיפוש הראשון. אבל מהר מאוד, החברה צברה פופולריות והפכה לאתר האינטרנט הגדול ביותר בעולם - ולכלי מרכזי בחיים של כולנו

גוגל. גוגל,
גוגל/גוגל

ענקית החיפוש גוגל חוגגת הבוקר (רביעי) 25 שנים ושינתה את הדודל (הלוגו) שלה בהתאם. החברה, שנמצאת כמעט בכל מקום בחיינו, הוקמה על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין, שני סטודנטים באוניברסיטת סטנפורד, שחשבו כיצד לארגן את כל המידע העולמי - ולהפוך אותו לנגיש יותר. ב-1998 רשמו השניים את גוגל כחברה, והצליחו להשתלט מהר למדי על שוק החיפוש ברשת, שעד אז נשלט בידי מנועים לא יעילים כמו אלטה ויסטה ולייקוס. כיום, עשרים וחמש שנה אחר כך, גוגל היא מעצמה, ומחזיקה בידיה כוח השפעתי דומה לזה של מדינה.

ב-25 השנים האחרונות, מנוע החיפוש של גוגל עבר דרך ארוכה. הוא עבר מהיותו כלי פשוט לחיפוש מידע, למכשיר רב עוצמה שמאפשר לנו ללמוד, ליצור, ולהתחבר עם אנשים אחרים. וזה הזמן להיזכר בכמה מהרגעים הגדולים.

קמפוס גוגל. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ב-1998 רשמו השניים את גוגל כחברה. קמפוס גוגל בעמק הסיליקון (ארכיון)/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

2001: תמונות Google

כשג'ניפר לופז הגיעה לטקס פרסי הגראמי ב-2000, השמלה הנועזת שלה בעיצוב ורסצ'ה הפכה מיד לאיקונית - ולמונח החיפוש הכי פופולרי בגוגל. באותם ימים, תוצאות החיפוש היו רק רשימה של קישורים כחולים, ולכן המשתמשים התקשו למצוא תמונות של השמלה. "מהמקרה הזה שאבנו השראה לפתח את גוגל תמונות", אומרים בחברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

2001: "האם התכוונת ל:"

שגוגל התחילה להציג את ההודעה "האם התכוונת ל:" עם הצעות לתיקוני איות, זו הייתה אחת מהתכונות הראשונות שהתבססו על למידת מכונה. לפני זה, אם מונח החיפוש כלל שגיאת כתיב (למשל "פלורוסנט"), היו מוצגים למשתמשים דפים אחרים שכללו את שגיאת הכתיב הזו - ואלה בדרך כלל לא הדפים הטובים ביותר בנושא. עם השנים פיתחה גוגל טכניקות חדשות מבוססות-AI שמבטיחות שתמצאו את מה שבאמת חיפשתם גם אם טעיתם בהקלדה.

2002: חדשות Google

במהלך האירועים הטרגיים של 11 בספטמבר, 2001, משתמשים התקשו למצוא מידע אקטואלי בחיפוש. כדי לענות על הצורך לחדשות בזמן אמת, השיקה החברה שנה לאחר מכן את גוגל חדשות, אתר שמספק מגוון מקורות לכל ידיעה חדשותית.

מטוס פוגע באחד ממגדלי התאומים, 11 בספטמבר 2001. רויטרס
אסון התאומים: משתמשים התקשו למצוא מידע אקטואלי בחיפוש./רויטרס

2004: השלמה אוטומטית

באותה שנה החברה השיקה פיצ'ר השלמה אוטומטית, שנקרא בהתחלה Google Suggest. הפיצ'ר הזה מנסה לחזות את השאילתה בתיבת החיפוש ברגע שמתחילים להקליד. נכון להיום, הפיצ'ר מפחית את זמן ההקלדה בכ-25% בממוצע וחוסך לאנושות למעלה מ-200 שנות הקלדה בכל יום.

2006: Google Translate

חוקרים ב-Google התחילו לפתח טכנולוגיית תרגום מכונה ב-2002 כדי לשבור מחסומי שפה באינטרנט. אחרי ארבע שנים, השיקה גוגל את Google Translate עם יכולת תרגום טקסט בין ערבית ואנגלית. נכון להיום, Google Translate תומך ביותר מ-100 שפות - 24 מתוכן נוספו בשנה שעברה בלבד.

גוגל טרנסלייט. ShutterStock
Google Translate/ShutterStock

2008: אפליקציית גוגל לנייד

"כשחנות האפליקציות של אפל הושקה, פרסמנו את האפליקציה הראשונה של גוגל למכשירים ניידים, שנועדה לאייפון", אומרים בגוגל. פיצ'רים כמו השלמה אוטומטית ו'המיקום שלי' אפשרו למשתמשים לחפש בקלות רבה יותר בפחות הקשות, והיו מועילים במיוחד למסכים קטנים. היום יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות באפליקציית גוגל (שזמינה גם ל-Android וגם ל-iOS) - מקבלת עזרה בשיעורי הבית במתמטיקה באמצעות Lens ועד גישה בהקשה אחת לכלי לתרגום חזותי.

2008: חיפוש קולי

ב-2008 השיקה גוגל את הפיצ'ר שמאפשר לחפש בדיבור באפליקציית גוגל לנייד, ופיצ'ר נוסף בדפדפן במחשב ב-2011. חיפוש קולי מאפשר למשתמשים לחפש באמצעות הקול בלחיצת כפתור. היום, החיפוש הקולי פופולרי במיוחד בהודו, שבה אחוז המשתמשים ששולח שאילתות קוליות גבוה כמעט פי שניים מהממוצע העולמי.

2008: חיפוש קולי בגוגל. גוגל,
2008: חיפוש קולי בגוגל/גוגל

2011: חיפוש לפי תמונה

לפעמים קשה לתאר במילים את מה שרוצים לחפש. באותה שנה הושקה את היכולת 'חיפוש לפי תמונה' שמאפשרת לכם להעלות תמונה או להפנות לכתובת URL של תמונה ולמצוא איפה עוד מופיעה התמונה הזו באינטרנט. העדכון הזה סלל את הדרך ל-Lens.

2017: Lens

הפיצ'ר Google Lens מאפשר להשתמש במצלמה במכשיר כדי לחפש באינטרנט. פשוט מצלמים אובייקטים, ואז אפשר להשוות אותם לתמונות אחרות ולדרג את התמונות לפי רמת הדמיון והרלוונטיות לתמונה המקורית. עכשיו אפשר לחפש באמצעות המצלמה באפליקציית גוגל. נכון להיום, מתבצעים יותר מ-12 מיליארד חיפושים חזותיים ב-Lens מדי חודש.

2018: תחזיות לשיטפונות

כדי לעזור לאנשים להיערך לשיטפונות צפויים, יצרה גוגל מודלים לחיזוי שמעריכים באמצעות AI מתי ואיפה יתרחשו שיטפונות הרסניים. "התחלנו במאמצים האלה בהודו, ומאז הרחבנו את הפריסה של האזהרות על שיטפונות ל-80 מדינות", אמרו בגוגל.

2020: Shopping Graph

היכולת לקנות מוצרים באינטרנט הפכה לקלה ומקיפה יותר כשענקית החיפוש אפשרה לכל עסק קמעונאי ולכל מותג להציג את המוצרים שלהם בגוגל בחינם. בנוסף, היא השיקה גם את Shopping Graph, מערך נתונים מבוסס AI שכולל מוצרים, מוכרים, מותגים, ביקורות ומלאי מקומי. הנתונים במערך מתעדכנים כל הזמן, וכיום הוא כולל 35 מיליארד כרטיסי מוצרים.

2022: חיפוש משולב

כדי לעזור למשתמשים למצוא את המידע שהם מחפשים, גם כשהדרך אליו קשה ומפותלת, יצרה גוגל דרך חדשה לבצע חיפוש - להשתמש בטקסט ותמונות ביחד ב'חיפוש משולב'. עכשיו אתם יכולים לצלם תמונה של ריהוט פינת האוכל שלכם ולהוסיף את השאילתה "שולחן קפה" כדי למצוא שולחן בעיצוב תואם. החיפוש המשולב הושק קודם כול בארה"ב, ועכשיו הוא זמין בכל העולם במכשירים ניידים, בכל השפות והמדינות שפיצ'ר Lens זמין בהן.

2023: Search Labs ושילוב AI גנרטיבי בחיפוש (SGE)

"בכל שנה אנחנו עורכים מאות אלפי ניסויים בחיפוש Google כדי למצוא דרכים להפוך אותו למועיל יותר למשתמשים. ב-Search Labs, אתם יכולים להתנסות בשירותים ניסיוניים שנמצאים בשלבי פיתוח מוקדמים ולתת משוב ישירות לצוותים שמפתחים אותם", אומרים בגוגל. הניסוי הראשון, 'שילוב AI גנרטיבי בחיפוש', משלב בחיפוש את היכולות של בינה מלאכותית גנרטיבית. אפשר לקבל תקציר של נושא שנכתבו על ידי AI, לקבל המלצות למקורות מידע נוספים ולכתוב שאלות המשך בשפה טבעית. "מאז שהשקנו את השירות הניסיוני הזה בארה"ב, אנחנו מוסיפים לו יכולות חדשות במהירות רבה, ויש עוד יכולות בהכנה".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully