וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשב על גילה: "זה התאריך שהאנושות כולה תושמד בו ויבשת על חדשה תיווצר"

2.11.2023 / 0:03

סוף העולם קרוב מתמיד? מומחים השתמשו במודלים ראשונים של מחשבי על כדי לחזות מתי וכיצד האנושות תושמד

"איך אתם מעזים!": פעילת הסביבה גרטה תונברג השתלחה במנהיגי העולם על כישלונם להיאבק בשינויי האקלים, במהלך כינוס באו"ם/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

התאריך שבו כל בני האדם על פני כדור הארץ יחדלו להתקיים נחשף - כמו גם הדרך היחידה לעצור את הארמגדון.

מדענים מאוניברסיטת בריסטול הבריטית הרכיבו דו"ח המחשב מתי בדיוק בני אדם יימחקו מכדור הארץ. על אף שזה לא בדיוק יקרה בזמן הקרוב - אלא רק בעוד 250 מיליון שנה מהיום, למעשה הם פרסמו אזהרה מבשרת רעות .

המחבר הראשי של המחקר, ד"ר אלכסנדר פרנסוורת' מאוניברסיטת בריסטול, טוען שבני אדם יושמדו על ידי עלייה מתמדת בטמפרטורות וחום קיצוני. עם זאת, החום יעזור ליצור יבשת-על, כמו גם "התפרצויות געשיות תכופות".

ד"ר פרנסוורת' אמר: "התחזית לעתיד הרחוק נראית עגומה מאוד. רמות הפחמן הדו חמצני עשויות להיות ברמת זרם כפולה, מאחר שהשמש גם צפויה לפלוט כ-2.5% יותר קרינה ויבשת העל תהייה ממוקמת בעיקר באזורים הטרופיים החמים והלחים ולכן רוב כדור הארץ עשוי לעמוד בפני טמפרטורות של בין 40 ל-70 מעלות צלזיוס. ליבשת-העל החדשה שתיווצר יהיה איום משולש, הכולל את אפקט היבשת, שמש חמה יותר ויותר פחמן דו-חמצני באטמוספירה במקביל לחום כבד ברוב כדור הארץ. התוצאה היא סביבה עוינת ברובה, נטולת מזון ומים ליונקים".

כדור הארץ עולה באש. Vadim Sadovski, ShutterStock
כדור הארץ יעלה באש/ShutterStock, Vadim Sadovski

"טמפרטורות ממוצעות של בין 40 ל-50 מעלות צלזיוס, ואפילו קיצוניות יומיומית גבוהה יותר, בשילוב עם רמות לחות גבוהות, יחתמו בסופו של דבר את גורלנו. בני אדם - יחד עם מינים רבים אחרים - ייעלמו מכדור הארץ בגלל חוסר יכולתם להשיל את החום הזה באמצעות זיעה ולקרר את גופם", הוא מזהיר.

עוד בנושא:
איך ומתי העולם יגיע לקיצו? לוח השנה האצטקי חושף

"לאונרדו דה וינצ'י חזה את תאריך סוף העולם וכיצד כולנו נמות"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
התמונה מציגה את הטמפרטורה הממוצעת החודשית החמה ביותר (מעלות צלזיוס) לכדור הארץ וליבשת העל הצפויה בעוד 250 מיליון שנים, כאשר כמעט לכל היונקים יהיה קשה לשרוד. University of Bristol, אתר רשמי
התמונה מציגה את הטמפרטורה הממוצעת החודשית החמה ביותר (מעלות צלזיוס) לכדור הארץ וליבשת העל הצפויה בעוד 250 מיליון שנים, כאשר כמעט לכל היונקים יהיה קשה לשרוד/אתר רשמי, University of Bristol

אז מה אפשר לעשות?

עם זאת, יש דרך אחת לעצור את כל זה - על ידי הפסקת השימוש בדלק מאובנים. פרופסור אחר המעורב בדו"ח, בנג'מין מילס מאוניברסיטת לידס, טען שהגברת השימוש בדלק מאובנים למעשה תאיץ את קץ האנושות על פני כדור הארץ, שעשוי להגיע "הרבה יותר מוקדם מזה".

המחקר בוצע באמצעות המודלים האקלימיים הראושנים שאי פעם יוצרו על ידי מחשבי-על, כדי להדגים כיצד קיצוניות אקלימית תגבר באופן דרמטי כאשר יבשות העולם יתמזגו בסופו של דבר ליצירת יבשת-על אחת חמה ובלתי ניתנת למגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully