וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית בוואטסאפ ומשקפיים חכמים: צוקרברג חשף פיתוחים חדשים

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 8:49

קסדת מציאות מעורבת, AI באינסטגרם ובוואטסאפ ומשקפיים חכמים: מטא (פייסבוק) קיימה אמש את אירוע ההכרזה השנתי שלה, והציגה את הפיתוחים שיגיעו אלינו בקרוב. וככה זה עשוי להשפיע עליכם

מארק צוקרברג בכנס השנתי של מטא. רויטרס
מארק צוקרברג בכנס השנתי של מטא/רויטרס

בכנס Connect השנתי של מטא (פייסבוק) שנערך אמש (רביעי) בסן פרנסיסקו, הציג מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג, את החידושים האחרונים של החברה בתחומי הבינה המלאכותית, המציאות המדומה, המעורבת והרבודה. בדבריו, הוא המחיש כיצד טכנולוגיות ה-AI והמטאוורס מעצבות מחדש את הדרך בה אנשים חווים את העולמות הפיזיים והדיגיטליים, ואיך השילוב של העולם הפיזי והעולם הדיגיטלי הוא שמגדיר את המציאות שלנו.

רבות מהטכנולוגיות הבסיסיות שנדרשות במטרה להפוך את החזון הזה למציאות - כבר נמצאות כאן או נראות באופק: מציאות מעורבת (MR) מאפשרת לנו להביא אובייקטים דיגיטליים לעולם הפיזי וליצור חוויות סוחפות; ההתקדמות ב-AI מאפשרת לנו ליצור דמויות ייחודיות איתן נוכל לקיים אינטראקציות שונות שונות; ומשקפי AR עתידיים יביאו בסופו של דבר את הטכנולוגיות הללו יחד בתוך מוצר מסוגנן אחד. אמש, במסגרת כנס Connect, צוקרברג שיתף בהתקדמות של מטא בכל שלוש החזיתות הללו:

מארק צוקרברג בכנס השנתי של מטא. רויטרס
צוקרברג המחיש כיצד ה-AI והמטאוורס מעצבות מחדש את הדרך בה אנשים חווים את העולמות הפיזיים והדיגיטליים/רויטרס

בין שלל החידושים, ענקית הטכנולוגיה הציגה יכולות בינה מלאכותית חדשות, שיאפשרו לאנשים ליצור בקלות מדבקות (סטיקרים) בהתאמה אישית. באמצעות טכנולוגיות המבוססות על Llama 2 ו-Emu (המודל של מטא ליצירת תמונות), כלי הבינה המלאכותית החדש יוכל לייצר שורה של מדבקות ייחודיות ואיכותיות בתוך שניות, על בסיס פקודות טקסט שאנשים יספקו. כלי זה יושק בחודש הבא באינסטגרם, מסנג'ר, וואטסאפ ובסטוריז בפייסבוק - בתחילה בקרב אנשים נבחרים בשפה האנגלית.

לצד זה, צוקרברג חשף יכולת בינה מלאכותית חדשה שתאפשר לאנשים לערוך ולסגנן מחדש את התמונות שלהם, ואף ליצור תמונות חדשות יחד עם חברים. זאת, באמצעות שני כלים חדשים שיגיעו בקרוב לאינסטגרם: Restyle ו-Backdrop.

ה-Restyle יאפשר לאנשים לדמיין ולעצב מחדש את התמונות שלהם - באמצעות תיאור הסגנון הרצוי ויישומו על התמונה הקיימת. כך למשל, אפשר להנחות את אינסטגרם לשנות את התמונה לסגנון של "צבעי מים", או לחלופין לתת פקודה מפורטת יותר כמו "קולאז' ממגזינים ועיתונים, קצוות קרועים" כדי לתאר את המראה והתחושה החדשים של התמונה.

בעזרת ה-Backdrop, אנשים יוכלו לשנות את הסצנה או הרקע של התמונה שלהם, באמצעות פקודות טקסט כמו "מקם אותי מול הזוהר הצפוני" או "הקף אותי בכלכלבים". חברת Meta תסמן כל תמונה שנוצרה בעזרת הכלים הללו, ותציין כי היא נוצרה תוך שימוש ב-AI - כחלק מהמחויבות של החברה לשקיפות בכל הנוגע לתוכן ש-AI יוצר, ובמטרה להפחית את הסיכוי שאנשים יחשבו בשוגג שהתוכן נוצר בידי אדם

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מארק צוקרברג. רויטרס
צוקרברג בכנס השנתי Connect של מטא/רויטרס

עוד חידושים שיגיעו בקרוב

עוזר אישי חדש - Meta AI: מארק צוקרברג הציג הערב גם את מטא AI - עוזר אישי שניתן לדבר איתו כמו עם אדם, וזמין בוואטסאפ, במסנג'ר, באינסטגרם, ובקרוב גם במשקפיים החכמים של ריי-באן וב-Quest 3. בצ'אטים מבוססי-טקסט, ל-Meta AI תהיה גישה למידע בזמן-אמת מהאינטרנט באמצעות שותפות החיפוש של החברה עם מנוע החיפוש Bing, שתציע גם כלי ליצירת תמונות. למשל: קבוצת חברים נמצאת בצ'אט קבוצתי ומתלבטת לגבי מסלולי טיול רגליים שונים. העוזר האישי של מטא יוכל להציע אפשרויות שונות ישירות בצ'אט, כך שהקבוצה תוכל לקבל החלטה. בנוסף, Meta AI יוכל לעזור גם להנציח ולזכור את האירוע לאחר מכן: ניתן להקליד "@MetaAI /imagine" ולאחר מכן פקודת טקסט, וכך למשל ליצור תג כמזכרת שישמש את חברי הצ'אט.

בינה מלאכותית עם מומחיות במגוון עולמות תוכן: בנוסף, מטא הציגה אתמול שורה של סוכני בינה מלאכותית שמספקים לא רק שאלות ותשובות - אלא גם דעות, הבנה מעמיקה בתחומי עניין מסוימים, וחוויית התקשרות מהנה. מטא חברה לדמויות מובילות ולמשפיענים בולטים על מנת שיגלמו דמויות מבוססות-AI, בעלות הבנה בעולמות תוכן שונים, איתם ניתן יהיה לנהל שיחות מעמיקות יותר בהשוואה ל-Meta AI באפליקציות השונות (אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר).

משקפיים וקסדת מציאות מעורבת

כצפוי, מטא חשפה שני דגמים חדשים בסדרת המוצרים הלבישים שלה - קסדת ה-Quest 3 והמשקפיים החכמים, Ray-Ban Stories. במרוצת השנים האחרונות, Quest 2 הוכחה כהצלחה והפכה את עולם ה-VR למוצר המדובר בשוק. Quest 3 היא מוצר ההמשך, עם שינוי מהותי ותוספת של חוויות מציאות מעורבת (MR). בעזרת קסדת Quest 3, אנשים יוכלו לשחק במשחקים אימרסיביים או לשלב אלמנטים וירטואליים בסביבה הפיזית שלהם כדי לשנות אותה; או למשל לנגן בפסנתר וירטואלי על גבי שולחן הקפה שלהם, ולהתאמן לצד מאמן וירטואלי. למעשה, Quest 3 תביא בפעם הראשונה את חוויות המציאות המעורבת - ויקבע את קו הבסיס לכל משקפי המציאות המדומה מעתה והלאה.

נוסף על כך, ל-Quest 3 כוח עיבוד גדול יותר, רזולוציה מוגברת, אופטיקה חדשנית, מרכזי שליטה שעוצבו מחדש. היא כוללת יותר מצלמות צבעוניות, אביזרים חדשים - והיא מהווה בשל כך את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של מטא עד כה.

המטא Quest 3. רויטרס
קסדת ה-Quest 3/רויטרס

ה-Ray-Ban Stories כוללים שיפור של כל תכונות הליבה של הדור הראשון, ותוספת של יכולות AI חדשות שטרם נראו במשקפיים חכמים. אחת מהן היא עוזר AI אישי שזמין לראשונה במשקפיים חכמים. יכולת זו תאפשר לאנשים לבקש תשובות לשאלות, לקבל הצעות תוך כדי תנועה, וגם לבצע פעולות באמצעות פקודות קוליות בלבד (למשל: "היי מטא, מה אני צריך להגיד לחבר הכי טוב שלי כשאני מאחר לארוחת ערב?"; "אפשר לעשות את זה מצחיק יותר?"; "אוקיי, תשלח את זה לג'ון"; "היי מטא, איך אני שוטף צבע מהקירות?"; "היי מטא, תשלח תמונה לסבא")

המשקפיים של ריי-באן בשיתוף מטא. רויטרס
צוקרברג חושף את המשקפיים החכמים, Ray-Ban Stories/רויטרס

בנוסף, כוללים ה-Ray-Ban Stories שיפור משמעותי של יכולות האודיו, לרבות רמקולים חדשים, עוצמת קול מקסימלית גבוהה יותר (50% יותר בהשוואה לדור הראשון), ואיכויות האזנה משוכללות עבור שיחות, מוזיקה ופודקאסטים - גם בסביבה רועשת. בנוסף, המשקפיים כוללים מערך חדש של חמישה מיקרופונים במטרה לתמוך בהקלטת אודיו אימרסיבית שיודעת להקליט את הצלילים כפי שנחוו במקור, לרבות הכיוון מהם הגיעו. בנוסף לאפשרות לתעד את נקודת המבט האישית דרך המשקפיים והעלאת תמונות וסרטונים לפייסבוק ולאינסטגרם - הדור החדש של המשקפיים החכמים יאפשר לאנשים גם להעלות שידורי לייב ישירות לפייסבוק ולאינסטגרם. המשקפיים החדשים כוללים מצלמת 12 מגה פיקסל ומארז טעינה המאפשר עד 8 הטענות של המכשיר (36 שעות שימוש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully