וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Ibtikar Impact: הוכרז מיזם שמסייע לחברות ההייטק להגיע אל טאלנטים מהחברה הערבית

בתקופה האחרונה פרסם הצוות של Ibtikar קול קורא בחברה הערבית המיועד לאקדמאים ובעלי ניסיון בחברות הייטק, המעוניינים לשדרג את הקריירה שלהם על ידי הכשרות אותן מציעה Ibtikar בשיתוף עם תעשיית ההייטק

מוחמד אבו נדא. עודאי כתאנה, חברת Cactus,
מוחמד אבו נדא/עודאי כתאנה, חברת Cactus

מיזם מרכז החדשנות Ibtikar BaseCamp, אשר שם לעצמו למטרה לקדם את הגדלת שיעור המועסקים והיזמים בהייטק מקרב החברה הערבית ולחבר את החברה הערבית בישראל בחזרה אל שורשי החדשנות והמדע הנטועים בתרבות ובמסורת הערבית, יוצא בימים אלו עם תוכנית חדשה לעידוד השילוב בין החברה הערבית לתעשיית ההייטק.

התכנית הנקראת Ibtikar Impact מטרתה לסייע לסטארטאפים וחברות הייטק לגייס טאלנטים מהחברה הערבית. בתקופה האחרונה פרסם הצוות של Ibtikar קול קורא בחברה הערבית המיועד לאקדמאים ובעלי ניסיון בחברות הייטק, המעוניינים לשדרג את הקריירה שלהם על ידי הכשרות אותן מציעה Ibtikar בשיתוף עם תעשיית ההייטק.

מוחמד אבו נדא, מנכ"ל מרכז החדשנותIbtikar BaseCamp :הפעילות שלנו בנושא הגברת שילוב עובדי ההייטק מהחברה הערבית בתעשיית ההייטק כבר נושאת פרי. במענה לקול הקורא אנחנו מקבלים קורות חיים של מפתחים עם 5 ו-10 שנות ניסיון. פעמים רבות הם עבדו בתפקידי מפתח בחברות בינלאומיות ומקומיות. אלו עובדים מעולים שיש ביקוש גדול עבורם בתעשיה, אבל היעדר קשרים וחיבורים, בשילוב של מצב השוק המאתגר, התוצאה היא שהם נמצאים מחוץ למעגל העבודה. חלקם עבדו בחברות גלובליות בינלאומיות ומביאים ניסיון רב לשולחן. מהניסיון שלי כיזם וכמי שניהל תחתיו עובדים במספר חברות, אלו הם טאלנטים שכל חברת הייטק תשמח לגייס".

כיום, רק 2.4% בלבד מעובדי ועובדות ההייטק בישראל מגיעים מהחברה הערבית. זאת על אף שהחברה הערבית בישראל מהווה 21.4% מתושבי מדינת ישראל, על פי הלמ"ס. למרות פוטנציאל תעסוקתי גבוה משמעותית ובהתחשב בהשכלה הטכנולוגית הקיימת כיום בקרב העובדים מקרב החברה הערבית. לעיתים, הסיבות הן היעדר רשת קשרים או רקע מתאים, לעיתים בגלל חוסר היכרות עם איכות כח האדם וסיבות נוספות הגורמות לחברות ההייטק לפספס כוח אדם בעל יכולות גבוהות ונכונות גבוהה להוכיח את עצמו.

לתוך הוואקום הזה נכנס מרכז החדשנות Ibtikar, שמסייע בימים אלה להכשיר עובדי ועובדות הייטק ערבים, למקצועות הטכנולוגיים השונים, וכן, לחבר ביניהם לבין חברות ההייטק השונות. המיזם פונה גם לחברות ההייטק וגם לעובדים מהחברה הערבית, שמעוניינים לקחת חלק בפרויקט בעל אימפקט חברתי משמעותי ואל ארגונים בעלי נכונות ופתיחות לגייס עובדים ועובדות הייטק ערבים.

המטרה: לאסוף נתונים מדויקים

בשלב הראשון של הפרויקט מתבצע מיפוי של עובדי ההייטק ובוגרי מוסדות ההשכלה הגבוהה, שמגיעים מהחברה הערבית. המטרה היא לאסוף נתונים מדוייקים ככל הניתן שאינם בנמצא כיום, על מנת לאתר את המועמדים הפוטנציאליים ולסייע להם למצוא עבודה בענף ההייטק הישראלי.

בשלב השני, ב-Ibtikar מסייעים למהנדסים ולמפתחים אשר לוקחים חלק בתכנית, בעזרת הכשרות מתאימות ובליווי צמוד. בנוסף עובדים במרכז על הקמת פלטפורמה משלימה של מומחים ומנטורים בכירים, אשר יעניקו ליווי אישי ומקצועי למשתתפים בתכנית.

במקביל, נבנים בימים אלה מספר מסלולי הכשרות בשיתוף רשות החדשנות ובתקצובה, שיסייעו לבוגרי מקצועות הטכנולוגיה והרפואה השונים מהחברה הערבית לפתח כישורים ויכולות שיתאימו למשימות ופרויקטים ספציפיים, בהתאם לדרישות חברות ההייטק שלוקחות חלק במיזם. עם סיום התהליך וגיוס העובדים על ידי אותן חברות, הן יהיו זכאיות לסבסוד שכר העובדים בשיעור מוערך של כ-20% מעלות שכר העובד תחת מסלולי משרד הכלכלה ורשות החדשנות.

מרכז החדשנות נתמך על ידי רשות החדשנות והרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית ויקבל סיוע בין היתר מהשותפים שחברו להקמת המרכז, ביניהם חברת BaseCamp, ארגון צופן, שיבא אימפקט ו-ARC, חברת Talenteam, קרן ההשקעות JTLV ו-Mindcet במטרה לשפר את ההכשרות שיעברו ואת סיכויי השתלבותם בענף ההייטק.

מרכז החדשנות Ibtikar הושק ביולי האחרון, באירוע מיוחד בהשתתפות בכירים מעולמות הטכנולוגיה, היזמות והרפואה יחד עם בכירים מהמגזר הציבורי ביניהם דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות וחסן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית. כבר מתחילת הדרך בחרה הנהלת מרכז Ibtikar לשים לעצמה למטרה לחבר מחדש את ה-DNA היזמי והמדעי, הנמצא עמוק בתוך התרבות הערבית והאסלאמית במשך מאות שנים אל האוכלוסיה והתעשיה בישראל. הגוף שעומד מאחוריי המרכז הוא Innovation BaseCamp, בהובלת עוזי ורועי צוובנר, יזמים האחראיים, בין היתר, על הקמת מרכז החדשנות ופארק ההייטק בבאר שבע ומרכזים נוספים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully