וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, זה עוד קמפיין לבינה מלאכותית. לא, הוא ממש לא מה שהכרתם

הכירו את ג'יפי: הפרזנטורית של הבינה המלאכותית שאולי לא כדאי לכם לסמוך עליה

בשנה האחרונה כבשה הבינה המלאכותית את העולם בסערה, עם מחוללי AI פורצי דרך כמו ChatGPT ו-Midjourney שיפיקו לכם בהרף עין כל טקסט או תמונה שתבקשו מהם. לנוכח היכולות המרשימות הללו, רבים סבורים כי הבינה המלאכותית תחליף בקרוב את בני האדם בלא מעט מקצועות.

אין ספק שהבינה המלאכותית משנה, ותשנה, את חיינו בהיבטים רבים. ואולם, האם הבינה "המלאכותית" משתווה כבר לבינה האנושית, והאם כבר כיום ניתן לסמוך עליה במשימות מורכבות, כמו למשל תכנות?

קמפיין רשת חדש ומקורי של חברת מומחי התוכנה CodeValue ממחיש באופן הומוריסטי את הפער שבין הבאז סביב הבינה המלאכותית לבין מגבלותיה בביצוע משימות הדורשות הבנה מעמיקה, יצירתיות ומעוף. בהיותה חברה המובילה פרויקטים מורכבים של פיתוח ותכנות עבור חברות סטארט-אפ וארגונים בישראל, סדרת הסרטונים של CodeValue מתמקדת, מטבע הדברים, בעולם התכנות.

סדרת הסרטונים, שהופקו על ידי משרד הקריאייטיב "הביילינים" של אורי ביילין, כוללת שישה סרטונים, שמתוכם עלו עד היום לאוויר ארבעה. במוקד הסרטונים עומדת דמותה של ג'יפי המגולמת על ידי שירי גדני, עוזרת אישית מבוססת AI שתבצע כל משימה שיטילו עליה. ג'יפי, המדברת בעברית רצוצה במבטא אמריקאי כבד, ניגשת לכל משימה תוך הפגנת ביטחון עצמי בלתי מעורער, אך בפועל מבצעת שגיאות אבסורדיות הן בהבנה הן בביצוע.

כך למשל, באחד הסרטונים מבקש מגיש הטלוויזיה דרור גלוברמן מג'יפי לפתח עבורו אפליקציית AR (מציאות רבודה) שתסייע לאנשים המגיעים לכנסים לדעת מה שמו ופרטיו של האדם שאיתו הם מדברים בטרקלין, במקום תגי השם המסורבלים. אך אבוי, האפליקציה שמפתחת עבורו ג'יפי מזהה את יזם ההייטק יוסי ורדי כחלילן מהמאה ה-18. בסרטון אחר אחד המפתחים הבכירים ב-CodeValue מבקש מג'יפי לבצע כמה מטלות פשוטות בזמן שהוא יוצא לחופשה, וכשהוא חוזר הוא מגלה שהיא ביצעה את המשימות בצורה שגויה וגרמה לפיטוריו.

ליהי גרטי, סמנכ"לית השיווק של CodeValue: " המטרה שלנו הייתה להעביר באופן הומוריסטי, את המסר שהבינה המלאכותית אמנם תספק לך תשובה לכל שאלה שתשאל, אך לא בטוח שזו תהיה התשובה הנכונה. הטכנולוגיה ויישומה ישנו את כללי המשחק, ללא ספק, אך היום שבו הבינה המלאכותית תוכל להחליף את המתכנת ולכתוב קוד מורכב עדיין רחוק. בפועל אין תחליף לניסיון, ליצירתיות, לאינטואיציה אנושית וליכולות החשיבה המקורית של המתכנת האנושי, ואנחנו רואים זאת בכל פרויקט שבו אנחנו מעורבים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully