וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תעבור בקרוב למודל תשלום: כמה זה יעלה לכם?

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 19:59

במטא (פייסבוק) מתכננים לאפשר למשתמשים באירופה לשלם עבור מנוי חודשי, בתמורה להסרה של פרסומות מהפלטפורמה. המחיר? החל מ-40 שקלים בחודש

מארק צוקרברג בכנס השנתי של מטא. רויטרס
מארק צוקרברג בכנס השנתי של מטא/רויטרס

מטא, החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם, מתכננת להוסיף תוכנית חודשית בתשלום לפלטפורמות שלה עבור משתמשים באירופה - כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. המהלך הוא חלק מניסיון של מטא לעמוד בתקנות האיחוד האירופי המאיימות לצמצם את היכולת שלה להתאים אישית מודעות עבור משתמשים ללא הסכמתם ולפגוע במקור ההכנסה העיקרי שלה.

על פי מקורות פנימיים, השינויים עשויים להתרחש בשבועות הקרובים עם שתי תוכניות עיקריות - 10 יורו (40 שקלים) לחודש לשימוש מהמחשב בלבד (דסקטופ), או 13 יורו (53 שקלים) לשימוש באפליקציות לאייפון ולאנדרואיד. הערכות הן שהחברה תמשיך להציע גרסאות חינמיות של אינסטגרם ושל פייסבוק, במקביל, בתמורה לפרסום ממוקד.

לעדכוני טכנולוגיה וטיפים נוספים - הצטרפו לעמוד האינסטגרם

פייסבוק. ShutterStock
השינויים עשויים להתרחש בשבועות הקרובים עם שתי תוכניות עיקריות/ShutterStock

למעשה, המהלך יהיה הפעם הראשונה שמטא תסטה מהמודל הסטנדרטי שלה - פלטפורמה אחת חינמית הנתמכת על ידי פרסום (ואיסוף נתונים נלווה). מקורות פנימיים במטא שצוטטו בעיתון מאמינים שהשכבה החדשה בתשלום עשויה לעזור "להפיג את החששות של כמה רגולטורים אירופאים", גם אם מעט אנשים ישתמשו בה. כך, למעשה, התוספת החדשה "יכולה לשרת את האינטרסים של מטא באזור", הם הוסיפו.

בחודש מאי האחרון, הטיל האיחוד האירופי על מטא קנס בגובה של 1.3 מיליארד דולר, בעקבות הפרה של פרטיות המשתמשים באירופה. הקנס נוגע לעובדה שרשויות הביטחון האמריקניות מחטטות במידע אישי על תושבי האיחוד האירופי, באופן שלא מאפשר להבטיח את רמת הגנה של תקנות הגנת המידע באירופה. מדובר בקנס הגדול ביותר שהטילו באיחוד על הפרות חוקי ההגנה על פרטיות.

נזכיר שגם איקס (טוויטר לשעבר) מציעה תוכנית בתשלום, X Premium, השם העדכני של מנוי ה-Twitter Blue, שמאפשר למשתמשים לקבל פיצ'רים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully