וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסמנו יותר מ-795 אלף תכנים": מטא הקימה חדר מצב בינלאומי בעברית ובערבית

עודכן לאחרונה: 13.10.2023 / 12:26

המלחמה בעזה מאופיינת גם בידיעות כזב, וביקורת רבה נמתחה על ענקיות הטכנולוגיות. כעת, במטא (פייסבוק) מסבירים מהן הפעולות שננקטות כדי להילחם בתופעה

מארק צוקרברג. רויטרס
מארק צוקרברג/רויטרס

המלחמה הנוכחית הביאה עמה, כמובן, את הפייק ניוז והקונספירציות שלה - בעיקר ברשתות החברתיות של מטא (פייסבוק ואינסטגרם). בעקבות כך, הוציאה החברה הבוקר (שישי) הודעה שבה הסבירה כיצד היא מתמודדת עם התופעה: "מאז החלו התקפות הטרור של חמאס על ישראל ביום שבת ותגובתה של ישראל בעזה, צוותי מומחים שלנו מרחבי החברה עובדים מסביב לשעון על מנת לנטר את המתרחש על הפלטפורמות במטרה להגן על יכולתם של אנשים לעשות שימוש באפליקציות שלנו ולשפוך אור על ההתרחשויות בשטח". בשלושת הימים שלאחר ה-7 באוקטובר, הוסרו, או סומנו כ-"תוכן פוגעני", יותר מ-795 אלף תכנים הנחשבים פוגעניים. לדברי מטא, באותה תקופת זמן הוסרו פי 7 יותר תכנים פוגעניים בערבית ובעברית ביום בהשוואה לחודשיים הקודמים, בשל הפרת המדיניות שלנו בקשר ל-"ארגונים ואנשים מסוכנים" בלבד.

בענקית הטכנולוגיה מספרים כי לנוכח האירועים הוקם חדר מצב מיוחד המאוייש במומחים, כולל דוברי עברית וערבית כשפת אם, כדי לעקוב מקרוב ולהגיב לסיטואציות המתרחשות במהירות בזמן אמת. "צעד זה מאפשר לנו להסיר תכנים פוגעניים שמפרים את כללי הקהילה בצורה מהירה יותר, ומשמש קו הגנה נוסף מפני מידע מטעה", הסבירו בחברה. "אנו ממשיכים לאכוף את המדיניות שלנו, לגבי ארגונים ואנשים מסוכנים, דברי שטנה, אלימות והסתה, ופגיעה מאורגנת".

במקביל, במטא מספרים כי הצוותים שלהם הסירו מקבץ פעילויות הקשור למבצע השפעה סמויה שייחסו לחמאס ב-2021. "חשבונות מזויפים אלה ניסו לבסס מחדש את נוכחותם בפלטפורמות שלנו. אנו ממשיכים לעמוד על המשמר ולפעול נגד התנהגות עוינת באזור, שמפרה את הכללים שלנו".

מטא. ShutterStock
הוקם חדר מצב מיוחד המאוייש במומחים, כולל דוברי עברית וערבית כשפת אם/ShutterStock

חמאס - ארגון טרור

"תנועת חמאס מוגדרת על ידי ממשלת ארה"ב כארגון טרור בינלאומי. היא מוגדרת גם כ-"ארגון מסוכן" תחת המדיניות שלנו בקשר לארגונים ואנשים מסוכנים. משמעות הדבר היא שחמאס מוחרמת מהפלטפורמות שלנו, ואנו מסירים כל גילוי אהדה או תמיכה ממשית בחמאס שמובאים לידיעתנו", נכתב בהודעה מטעם החברה.

"חשוב להדגיש שהמדיניות שלנו נועדה לאפשר לכל אחד להשמיע את קולו, תוך שמירה על ביטחון האנשים המשתמשים באפליקציות שלנו. אנו מיישמים את המדיניות שלנו ללא קשר לזהות המפרסם או השקפותיו האישיות, ואין לנו כל כוונה להשתיק אוכלוסיה או השקפת עולם מסוימות. בשל העובדה כי מדווחות לנו בימים אלה כמויות גבוהות יותר של תוכן, אנו מודעים לכך שתוכן שאינו מפר את המדיניות שלנו עלול להיות מוסר בטעות. כדי להפחית זאת, עבור חלק מההפרות, ובאופן זמני, התוכן מוסר ללא פסילות (כלומר הסרות תוכן אלו לא יגרמו להשבתת חשבונות). כמו כן, אנו ממשיכים לספק למשתמשים כלים המאפשרים לערער על ההחלטות שלנו, אם הם חושבים שנפלה טעות".

בנוסף, בהתאם לכללי הפלטפורמה, הוגבלו מספר האשטאגים באינסטגרם לאחר שהצותים של החברה העריכו שתוכן הקשור להאשטאגים האלה נמצא באופן עקבי כמפר את כללי הקהילה. המשמעות היא שהאשטגים אלה אינם ניתנים לחיפוש, אך התוכן עצמו אינו מוסר ככל שהוא אינו מפר את כללי הקהילה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עזה. רויטרס
"תנועת חמאס מוגדרת על ידי ממשלת ארה״ב כארגון טרור בינלאומי"./רויטרס

ומה לגבי הנצחה? כמו בעבר, ניתן להנציח חשבונות לאחר קבלת בקשה מקרוב משפחה או חבר של אדם שהלך לעולמו. עם זאת, לא ניתן לבצע שינויים בפוסטים או בהגדרות של חשבון לאחר הנצחתו (אפשרות זו ניתנת רק ל-Legacy Contacts בפייסבוק).

מצמצמים מידע מוטעה

במטא מסבירים כי הם עובדים כעת עם בודקי עובדות חיצוניים באזור כדי להפריך טענות כוזבות. "למטא יש את רשת בדיקת העובדות החיצונית הגדולה ביותר מבין כל הפלטפורמות, עם כיסוי בערבית ובעברית, דרך AFP, רויטרס ו-Fatabyyano. כשבודקי העובדות החיצוניים מדרגים תוכן כשקרי, אנחנו מעבירים את התוכן הזה למורד הפיד כך שפחות אנשים רואים אותו. אנו מכירים בחשיבות של תגובה מהירה ברגעים כאלה, ולכן אנו מקלים על בודקי התוכן החיצוניים את מלאכת מציאת ודירוג התוכן הקשור למלחמה. אנו נותנים לאנשים מידע נוסף כדי לאפשר להם להחליט מה לקרוא, במה לבטוח ומה לשתף. זאת, באמצעות הוספת תוויות אזהרה על תוכן שדורג כשקרי בידי בודקי עובדות חיצוניים, והחלת תוויות על מפרסמים בבעלות המדינה. אנו מטילים גם מגבלות על העברת הודעות, ומסמנים הודעות שלא הגיעו במקור מהשולח, על מנת שאנשים יהיו מודעים לכך שהתוכן הוא מידע שהועבר מצד שלישי".

כלי בקרה שכדאי שתכירו:

  • "מילים מוסתרות" (Hidden Words): כאשר כלי זה מופעל, הוא מאפשר סינון מונחים וביטויים פוגעניים מתוך תגובות ובקשות להודעה פרטית באינסטגרם, כך שאנשים לעולם לא יצטרכו לראות אותם. אנשים יכולים להגדיר את רשימת הביטויים, כדי להבטיח שביטויים שהם מוצאים אותם פוגעניים - מוסתרים.
  • גבולות (Limits): כשכלי זה מופעל, הוא מסתיר באופן אוטומטי תגובות ובקשות להודעות פרטיות באינסטגרם מאנשים שלא עוקבים אחריך, או שהחלו לעקוב רק לאחרונה.
  • כלי בקרה לתגובות: אתה יכול לשלוט במי יכול להגיב על הפוסט שלך בפייסבוק ובאינסטגרם, וכן לבחור לבטל לגמרי את האפשרות להגיב על פוסט מסוים.
  • עוד/פחות (Show More/Show Less): כלי זה מאפשר לאנשים לשלוט ישירות על התוכן שהם רואים בפיד בפייסבוק. בחירה באפשרות 'עוד' תגדיל זמנית את הדירוג של אותו פוסט ותכנים דומים לו, ובחירה באפשרות 'פחות' תפחית את הדירוג.
  • הפחתה (Reduce) בפייסבוק: הכלי 'הפחתה' נותן לאנשים את היכולת לשלוט על סוגי התוכן שיופחת בפיד שלהם (כך שהם יראו פחות ממנו בפיד שלהם). פרקטית, המשמעות היא שלמשתמשים יש אפשרות להגביר את הרגישות של סנני התוכן (במקרים מסוימים אף לכבותם לגמרי) שאחראים על איכות התוכן.
  • שליטה על תכנים רגישים באינסטגרם: כלי זה מאפשר לאנשים לבחור כמה תוכן רגיש הם יראו במקומות שבהם ההמלצות מגיעות מאיתנו - למשל Explore, חיפוש, רילס והמלצות בתוך הפיד. אנו מנסים שלא להמליץ על תוכן רגיש במקומות הללו כברירת מחדל, אבל אנשים יכולים לבחור לראות פחות, כדי להפחית עוד יותר את הסיכוי לראות תוכן כזה מחשבונות שהם לא עוקבים אחריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully