וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אצלכם יש בעיות ב-GPS בסמארטפון? זו הסיבה

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 11:04

מאז פרוץ הלחימה בשבוע שעבר, אזרחים רבים התלוננו על בעיות בקליטת GPS, ושיבושים באפליקציות הניווט. כעת, דובר צה"ל ומערך הסייבר מסבירים מדוע

אפליקציית מפות. ShutterStock
אפליקציית מפות/ShutterStock

דובר צה"ל ומערך הסייבר הלאומי הודיעו הבוקר (ראשון) כי במהלך הלחימה מופעלים באופן יזום שיבושי GPS לצרכים שונים. "על אזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתופעות שונות וזמניות ביישומים מבוססי מיקום", נכתב בהודעה. באפליקציית פיקוד העורף ההמלצה היא להיכנס להגדרות ולהוסיף את המיקום שלך תחת "אזורי עניין".

מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, ופרוץ המלחמה, אזרחים רבים דיווחו שהמיקום שלהם באפליקציות הניווט השונות הוא רצועת עזה או לבנון, לצד כאלה שהתלוננו כי קישורית ה-GPS מושבתת באופן מוחלט. השיבושים נגרמים על ידי שימוש בטכנולוגיה ייעודית שיכולה להפריע לשידורי GPS. טכנולוגיה זו נמצאת בשימוש על ידי צבאות ומוסדות ממשלתיים, והיא משמשת למטרות שונות, כגון מניעת שימוש במערכות ניווט ותקשורת של האויב.

נזק מירי צה"ל לרצועת עזה במבצע חרבות ברזל, 15 באוקטובר 2023. רויטרס
עזה אחרי הפצצות חיל האוויר/רויטרס

בדובר צה"ל הוסיפו כי בעקבות הערכת המצב ואירוע הירי בצפון, הוחלט על בידוד המרחב של עד ארבעה קילומטרים מהגבול הצפוני עם לבנון. "צה"ל מבהיר כי כניסה למרחב אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב", נכתב בהודעה. אזרחים השוהים בגבול הצפון במרחק של עד שני קילומטר נדרשים להיות צמודים למרחב מוגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully