וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה: שירות האינטרנט הלווייני של מאסק בדרך לישראל

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 18:43

במשרד התקשורת הודיעו שהם במשא ומתן עם שירות "סטארלינק" של אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל חברת SpaceX, במטרה להפעיל אותו בארץ בעקבות המלחמה ברצועת עזה

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

במסגרת היום ה-11 למלחמת חרבות ברזל, משרד התקשורת פרסם היום (שלישי) כי הוא נמצא במגעים עם חברת Starlink ("סטראלינק") של אילון מאסק, במטרה להפעיל את השירות אינטרנט הלווייני בישראל. כמו כן, בהנחיית השר, המשרד מקדם רכישת מכשירים לווייניים אלו לטובת רבש"צים וראשי ישובים ביישובי קו העימות. בנוסף, במשרד התקשורת ציינו כי מתקיימת בחינה והיערכות לקראת סגירת תקשורת סלולארית ואינטרנט לעזה.

"חמ"ל התקשורת נפתח מהיום הראשון ללחימה, צוותי התקשורת שלנו בחברות ובמשרד, עובדים מסביב לשעון כדי להבטיח שתשתיות התקשורת בכל הארץ ובפרט בדרום יישארו יציבות ככל שניתן, למרות הנזק שנגרם מהתקיפות", נכתב בהודעה מטעם משרד התקשורת. "במקומות שהיו פגיעות, חברות התקשורת קיבלו סיוע לחידוש אספקת החשמל ע"י חברת החשמל, ובמקומות אחרים, בתיאום עם צה"ל, הוכנסו גנרטורים שהתקבלו בסיוע משרד האנרגיה. זאת, על מנת למזער שיבושים, ולסייע לתושבי הדרום ולכוחות הביטחון בשטח".

שיגור לווינים של Starlink. AP
שיגור לווינים של Starlink/AP

מטרתו של פרויקט Starlink הוא לספק אינטרנט מהחלל, לכל אדם ובכל מקום על פני כדור הארץ. מדובר במערכת של אלפי לוויינים (נכון ליולי 2023, עומדת על כ-4,519 לוויינים, מתוכם פעילים 4,487 לוויינים) במסלול נמוך סביב כדור הארץ. לוויינים אלו מתקשרים עם מקלטי קרקע ייעודיים שמסופקים על ידי החברה.

שירות Starlink הוא עדיין יחסית יקר, עם מחיר מנוי חודשי של 99 דולר וחיוב חד פעמי של כ-499 דולר עבור צלחת הלוויין והציוד הנלווה. עם זאת, המחיר צפוי לרדת ככל שהמערכת תמשיך להתפתח. נזכיר שמאסק הפעיל את שירות Starlink באוקראינה עם פרוץ המלחמה מול רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully