וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: החלה הפריסה של שירות האינטרנט הלווייני של מאסק ביישובי העוטף

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 23:57

על רקע המלחמה בעזה והחשש משיבוש יציבות רשת האינטרנט ביישובי העוטף, מיזם סטארלינק של אילון מאסק הגיע לישראל - והחל להיפרס ביישובי הדרום. וזו רק התתחלה

מקלט לווייני של חברת סטארלינק שהותקן בדרום. ללא,
מקלט לווייני של חברת סטארלינק שהותקן בדרום/ללא

עכשיו זה רשמי: שירות האינטרנט הלווייני של חברת Starlink ("סטראלינק") של אילון מאסק כבר פעיל בישראל. לוואלה! טכנולוגיה נודע כי החמ"ל של יישוב עין הבשור, חלק ממועצה האזורית אשכול, חובר אתמול (שלישי) לשירות האינטרנט. כמו כן, 50 יחידות נוספות נשלחו ליישובי אשכול ומערב הנגב שיחוברו בקרוב. עם פרוץ המלחמה בעזה עלו חששות משמעותיים בנוגע ליציבות הרשת (סלולרית או בסיסים), והסיכוי שבמהלך תקיפות צבאיות או מתקפות סייבר - ינותקו חלקים נרחבים מיישובי הדרום מהרשת.

רק אתמול (שלישי) הודיעו במשרד התקשורת כי הם נמצאים במגעים עם חברת האינטרנט של מאסק. המיזם מתבסס על אלפי לוויינים זעירים שמשייטים במסלול הלווייני הנמוך של כדור הארץ, ומשם אלו מעבירים דאטה לצלחות קליטה - אותם מקלטים של החברה הנמצאים על הקרקע.

משדר של סטארלינק. ShutterStock
צלחת לוויין של סטארלינק/ShutterStock

מטרתו של פרויקט Starlink הוא לספק אינטרנט מהחלל, לכל אדם ובכל מקום על פני כדור הארץ. מדובר במערכת של אלפי לוויינים (נכון ליולי 2023, עומדת על כ-4,519 לוויינים, מתוכם פעילים 4,487 לוויינים) במסלול נמוך סביב כדור הארץ. לוויינים אלו מתקשרים עם מקלטי קרקע ייעודיים שמסופקים על ידי החברה.

שירות Starlink הוא עדיין יחסית יקר, עם מחיר מנוי חודשי של 99 דולר וחיוב חד פעמי של כ-499 דולר עבור צלחת הלוויין והציוד הנלווה. עם זאת, המחיר צפוי לרדת ככל שהמערכת תמשיך להתפתח. נזכיר שמאסק הפעיל את שירות Starlink באוקראינה עם פרוץ המלחמה מול רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully