וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידע על החטופים? מערך הסייבר הלאומי מזהיר מהונאה חדשה

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 10:49

לצד עלייה של 18% במתקפות סייבר בימים האחרונים, במערך הסייבר הלאומי מתריעים מפני הודעות דוא"ל זדוניות, שמבטיחות לאזרחים מידע על החטופים ברצועת עזה

ההונאה שמפוצת במייל. צילום מסך,
הודעות דוא"ל זדוניות המכילות הבטחה למידע אודות חטופים/צילום מסך

מערך הסייבר הלאומי, שב"כ וצה"ל וגופי הביטחון מזהירים את הציבור מפני מתקפת פישינג (דיוג) שצפויה להישלח לאזרחים בדואר אלקטרוני בימים הקרובים. האזהרה מגיעה על רקע כך שבאחרונה נחשפה תוכנית לשליחת הודעות דוא"ל זדוניות המכילות הבטחה למידע אודות חטופים ונעדרים בצירוף קישור מתחזה. ככל הנראה, לחיצה על הקישור תגרום להורדת תוכנה מזיקה שתאפשר גישה למידע האישי שעל המכשיר ושליטה בו.

במערכת הביטחון הצהירו כי הם "פועלים כל העת לשיבוש ולסיכול נסיונות שונים למתקפות סייבר ולאיסוף מידע על אזרחי ישראל", והוסיפו כי "הציבור נקרא לגלות עירנות להודעות דוא"ל חשודות ולהימנע מלחיצה על קישורים לא מוכרים".

בווידאו: צה"ל תקף עשרות מטרות צבאיות ברחבי רצועת עזה/דובר צה"ל

בינתיים, בחברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט אומרים שבימים האחרונים רואים עלייה של 18% במתקפות סייבר כנגד מטרות בישראל, ביחס לימים הראשונים של המלחמה. "סקטור הממשלה/כוחות ביטחון מותקף במיוחד, עם עלייה ניכרת של 52% במתקפות סייבר על ארגוני הסקטור הזה ביחס לשבועות שלפני המלחמה. הממוצע העולמי של מתקפות בסקטור הזה, לשם השוואה, חווה ירידה של 4% באותו הזמן", ציינו בצ'ק פוינט.

בתחילת השבוע התריעו במערך הסייבר הלאומי כי קבוצות האקרים פרו-חמאס עשויות להשתלט על מצלמות אבטחה פרטיות והנחו לבדוק היטב את האבטיה שח המצלמות, לשנות סיסמאות ובמקרה הצורך אף לבטל אותן בגלל חשש לפריצה של גורמים עוינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully