וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אמזון החלה להחליף עובדים ברובוטים דמויי אדם

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 11:31

ענקית הטכנולוגיה מנסה להשתמש ברובוט דמוי אדם כחלק מהמאמץ הגובר של החברה לאוטומציה של מחסניה, אלו יבצעו פעולות חוזרות ומשעממות. כך זה נראה

הרובוט Digit של אמזון. Digit,
הרובוט Digit/Digit

ענקית הטכנולוגיה אמזון החלה בבחינה של רובוטים דמויי אדם במחסניה בארה"ב, כחלק מהמאמץ להגביר את האוטומציה של פעילותה. אמזון מסרה כי המטרה היא "לשחרר עובדים כך שיוכלו לספק שירות טוב יותר ללקוחותינו". החברה ציינה כי היא בוחנת רובוט חדש בשם Digit, בעל זרועות ורגליים שיכול לנוע, לאחוז ולטפל בפריטים באופן דומה לבני אדם.

עם זאת, איגוד העובדים הכללי של בריטניה, ה-GMB, אמרו כי אמזון "מתייחסת לעובדיה כאל רובוטים כבר שנים". "האוטומציה של אמזון היא מירוץ ישיר לאובדן מקומות עבודה. כבר ראינו מאות משרות שנעלמו בגללה במרכזי ההפצה".

לפי ענקית הטכנולוגיה, יש לה כעת יותר מ-750,000 רובוטים שעובדים מסוגים שונים "בשיתוף פעולה" עם הצוות האנושי שלה, ואלו לעיתים קרובות משמשים לביצוע "משימות חוזרות ונשנות מאוד". לפחות כרגע, השימוש הראשוני ב-Digit הוא לסייע לעובדים במיון ארגזים, תהליך מעייף של איסוף והזזת ארגזים ריקים.

טיי בריידי, הטכנולוג הראשי של אמזון רובטוקיס, טען שלמרות שהתהליך יהפוך כמה משרות למיותרות - פריסת הרובוטים תיצור משרות חדשות. לדבריו, הרצון הוא "לבטל את כל המשימות הנחותות, המשעממות שחוזרות על עצמן". עם זאת, הוא הכחיש שזה יוביל לקיצוצי משרות, וטען שזה "לא אומר" שאמזון תזדקק לפחות עובדים.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully