וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריכה לשאת בהשלכות": סערת הרשת והתמונה האנטישמית הגיעו עד לנשיא פולין

אנדז'יי דודה פרסם הודעת גינוי לתמונה בה נראתה הסטודנטית הנורבגית מארי אנדרסן מחזיקה שלט אנטישמי: "נוגד את מה שהאומה הפולנית מייצגת". ומה יהיה העונש שלה?

התמונה בה נראית הסטודנטית הנורבגית מארי אנדרסן מחזיקה שלט ובו כתוב "תשאירו את העולם נקי" עם דגל ישראל בתוך פח האשפה זעזעה את פולין - עד כדי כך שהגיעה גם לנשיא אנדז'יי דודה. הנשיא צייץ בטוויטר: "אנו הפולנים, מתוך זיכרון להמונים שנרצחו בשואה, לא יכולים להסכים עם אג'נדות אנטישמיות מכל צורה. זה נוגד את הערכים שלנו ואת מה שהאומה הפולנית מייצגת". בכירים אחרים בממשל ובעיריית ורשה אמרו כי הסטודנטית "צריכה לשאת בהשלכות".

באוניברסיטה בה היא לומדת רפואה אמרו ש"צעדים יינקטו", ובינתיים אנדרסן ניסתה להצדיק את השלט שהניפה: "לא מדובר ביהודים, ברור שלא כל היהודים. חופש הדת הוא חלק מזכויות האדם שבו אנחנו תומכים, אבל אנחנו לא תומכים ברצח העם שעושים לפלסטינים". כשהמראיין של NEXTA הקשה ושאל אותה 'אז על מה הפוסטר?' ענתה "הוא נגד הממשלה, לא נגד העם בישראל".

אנדרסן נשאלה מה קרה ב-7 באוקטובר והשיבה: "חמאס הביעו התנגדות לרצח העם ולסבל שמלווה אותם במשך 75 שנה. ומה שהם עשו לאזרחים כמובן לא בסדר, אבל בהתאם לעמדות של האו"מ זו זכותם לעמוד על הזכויות והחופש שלהם. אני לא תומכת ברצח אזרחים, אבל אני תומכת בזכות של החמאס והפלסטינים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פאבל יבלונסקי, סגן שר החוץ הפולני, אמר כי "זה משהו שאסור שיקרה" ותקף את המשטרה על חוסר הפעילות שלה בנושא במהלך התהלוכה בשבת. שגריר ישראל בפולין יעקב ליבנה אמר כי "יש לעצור את התופעה לפני שהיא יוצאת משליטה". באוניברסיטה בה לומדת אנדרסן אמרו כי יינקטו נגדה סנקציות אך לא פירטו: "אחד העקרונות שלנו הוא לכבד את דעתו של כל אדם. אנחנו מגנים כל הבעה של אלימות וגזענות. המקרה אירע מחוץ לכותלי האוניברסיטה. בהנהלת האוניברסיטה נקטו בצעדים משפטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully