וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרימים ידיים: אחרי 12 שנה - אתר סדרות ייסגר

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 9:44

טוב מאוחר מאשר אף פעם: אחרי מאבק ארוך נגד ארגון זיר"ה - אתר הצפייה הפיראטית הגדול בישראל נכנע, והודיע לגולשים שהוא יפסיק בקרוב את פעילותו בעקבות קשיים כלכליים

אתר "סדרות". צילום מסך, צילום מסך
אתר "סדרות"/צילום מסך, צילום מסך

זה נגמר: לאחר 12 שנים של הפצת תוכן פיראטי, פגיעה קשה בזכויות יוצרים ומאבקים מול ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) - אתר סדרות יפסיק בקרוב את פעילותו. "העלויות תפעול שלנו נורא גבוהות", נכתב בהודעה לגולשים. "כרגע הכיוון הכללי הוא סגירת האתר משיקולים שונים אלא אם כן יוחלט אחרת בהמשך".

מאז הוקם, אתר "סדרות" מחליף אחת לתקופה את כתובתו ועמודי הטלגרם שלו כדי לחמוק מהרשויות, תוך שהוא מציע סדרות מישראל ומרחבי העולם להורדה או לצפייה ישירה - פגיעה ישירה באלפי אנשים שזו פרנסתם ואף מעודדת פעילות עבריינית נוספת. בחודש אוגוסט הוגשה תביעה על סך 5 מיליון שקלים נגד 14 אנשים החשודים במעורבות באופן ישיר לכאורה בתפעול וניהול אתר הצפייה הבלתי חוקי.

ואם רציתם דוגמה מושלמת לעשיית עושר ולא במשפט (שצד אחד מתעשר על חשבון הצד האחר), תוכלו למצוא אותה במודל הכלכלי של אתר סדרות. האתר מתקיים ממודל של מינויים (35 שקלים בחודש), שמוגדרים כ-"תרומות" לתמיכה ולתחזוק האתר, עם אפשרות לצפות בתוכן באיכות HD, ללא זמני המתנה בעת טעינת הפרק.

ארגון זיר"ה הוקם ב-2011. מדובר בארגון לובינג שהקימו חברות הפקה ותוכן כמו יונייטד קינג, yes ו-HOT שהן בעלות זכויות היוצרים החוקיות על תוכני הווידאו שמוזרמים באופן פיראטי לרשת. מאז, למעשה, המאבק באתרי ההורדות הפיראטיים בישראל התחיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully