וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שבטנק ינצח - עם מטען USB: היוזמה שמשנה את החיים ללוחמים

27.10.2023 / 13:56

ברכבים של צה"ל לא היה חיבור USB שיאפשר הטענה למכשירי הטלפון. קבוצת מהנדסים מסטארט-אפ תל אביבי מצאה פיתרון, ובשיתוף קהילת המייקרים של ישראל פיתחה חיבור מהפכני שישרת את החיילים. עכשיו הם ממשיכים לגייס מתנדבים שיעזרו בהרכבה. הפרטים בפנים

חיבור מטען לרכב צבאי/יחצ

מבצע חרבות ברזל הוא, באופן טבעי, מלחמת ישראל המצולמת ביותר. תיעודי הזוועה מעוטף עזה משמשים את ההסברה הישראלית, בזמן שצה"ל עצמו מתעד פעולות דרך מצלמות גוף, כמו גם המחבלים עצמם. הטכנולוגיה ממחישה לנו, שלא בטובתנו, את זוועות המלחמה.

אלא שאלוהים בפרטים הקטנים, והקדמה "שכחה" דבר פשוט אחד: כלי הלחימה של צה"ל אולי משוכללים, אבל הצורך הבסיסי - טעינה לטלפון - לא מתמלא, מאחר שהרכבים הללו לא מגיעים עם שקע המצית המשמש לטעינה ברכב סטנדרטי. לשם כך התגייסו מספר מהנדסים בסטארטאפ התל-אביבי AMP, שמפתח חומרה ותוכנה בתחום הכושר הגופני.

מתנדבים במרכז ההפצה בבית הכנסת איחוד שיבת ציון/יחצ
חיילי צה"ל מקבלים מטענים לטלפון. יחצ,
חיילי צה"ל מקבלים מטענים לטלפון/יחצ
שקד אנגרס. יחצ,
עובד במרץ. שקד אנגרס/יחצ

שקד אנגרס, מהנדס מ-AMP, מספר: "כשהתחילה המלחמה פנה אלי חבר וחיפש דרך להטעין את הטלפון שלו מהאמר הצבאי. חיפוש קטן הוביל אותי למוצר של מתאם קונקטור 'זרקור' - מטען למצת של הרכב. המוצר אזל במלאי והמחיר גם לא היה כל כך אטרקטיבי, 200 שקלים. באותו הלילה חיפשתי דרך פשוטה ליצור מטען שכל אחד בבית עם מדפסת יכול לבנות. למחרת הגעתי עם פתרון בראש בראש למהנדסים שלנו. שימוש בניט הפוך וחוט חשמל וכמובן גוף מודפס, יחד עם עזרה מקבוצות המקרים שסיפקו מידות נבנית הגרסה הראשונה".

אנגרס מספר כי שלח לחבר, אלון פורת, שגר בקיבוץ בדרום, את המודל: "באותו זמן קבוצת חיילים התארחה אצלם בקיבוץ, הייתה לו גישה לרכב צבאי. אחרי שעתיים של הדפסה הוא הודיע שזה 'עובד פצצה' והחברה פה כבר ביקשו עוד חמש יחידות. שם הבנתי שיש לנו מוצר טוב שיכול לעזור לחיילים שלנו בשטח. מייד העליתי את המוצר לאתר שיתוף מודלים עם סרט הסבר איך לבנות, ואף שיתפתי בפייסבוק בקבוצות מייקרים. בחור בשם אופק אילון יצר קשר ובשניה ריכז עשרות מדפסות באזור. שם הבנתי שאנחנו הולכים ליצור".

לפרטים ולהזמנת מטענים לחצו כאן
לתרומות לחצו כאן

מתנדבים לשליחת מטענים לחיילים בתל אביב. יחצ,
מתנדבים לשליחת מטענים לחיילים בתל אביב/יחצ
חייל שהשתמש במטען לטלפון ברכב צבאי. יחצ,
חייל שהשתמש במטען לטלפון ברכב צבאי/יחצ

שקד עובד על הפיתוח יחד עם המהנדסים אורן ארז וקובי בר יוסף, מספר כי למחרת כבר היו בנמצא 180 הדפסות. "החברה במקום קנתה כ-1,000 מטענים מתאימים - הכול התרכז פה והתחלנו בעזרת האנשים שלנו ואופק לבנות את ה'מוצר'. הבנו שאנחנו צריכים לייצב אותו. נסענו ל-maker lab ביהוד לפגוש קונקטור, דבר נדיר למצוא היום במיוחד במרכז. שם בדקנו את המוצר לעומק וניסינו כמה גרסאות. חזרנו למשרד ושיפרנו את המודל, אבל שמרנו על הפשטות שלו. גייסתי את אשתי אנג'י לעשות סדר בהזמנות ותיאום מול החיילים. לוודא שהחייל מקבל את זה ביד".

הוא מספר על הרגע שריגש יותר מכל. "ביום הראשון הגיעה מישהי עם קופסת קרטון קטנה עם כמה הדפסות בפנים. על הקופסה היה רשום 'לזכר גיא לוי בן 24 מנווה ימין, נרצח בנובה'. זה טלטל אותי וגרם להגביר את הקצב. הרמתי את הכפפה ופניתי באופן יזום לאנשים, ההיענות היתה מדהימה - אנשים פרטיים וחברות מדפיסים בבית ובעבודה ובשלל טכנולוגיות וחומרים. אני צופה שבימים הקרובים תגיע כמות מאוד גדולה של הדפסות. הטלפון שלי מפוצץ באנשים שרוצים לעזור, כל אחד תורם את חלקו, עד 100 יחידות".

מתנדבים במרכז ההרכבה של מטענים לחיילים. יחצ,
מתנדבים במרכז ההרכבה של מטענים לחיילים/יחצ
מתנדבים ומתנדבות במרכז ההרכבה של מטענים לחיילים. יחצ,
מתנדבים ומתנדבות במרכז ההרכבה של מטענים לחיילים/יחצ

בפרויקט משתתפים רבים. בית הכנסת איחוד שיבת ציון בתל אביב, שהעמותה שלו מנוהלת על ידי תמר לוינסון ארנטה וניל גורדון, תרם "חמ"ל" וגייס גם מתנדבים רבים, כולל נשים וילדים. משרד הרצוג פוקס נאמן הצטרף למאמץ וגייס לקוחות מתחומים שונים, לרבות עובדיו שמתנדבים גם הם במיזם. את כל זה אנגרס מסכם בשלוש מילים: "האנשים כאן מדהימים".

לחיילים - הזמנת מטענים ניתן לבצע כאן.
לתרומות לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully