וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק: "אחבר את עזה לאינטרנט"; קרעי: "ישמש לפעילות טרור"

עודכן לאחרונה: 28.10.2023 / 21:58

לאחר שרשת התקשורת בעזה קרסה כתוצאה מתקיפות צה"ל, האיש העשיר בעולם רוצה לחבר ארגוני סיוע ברצועה לאינטרנט לווייני. שר התקשורת תקף: "מאסק יכול להתנות זאת בשחרור התינוקות, הבנים, הבנות, הקשישים החטופים שלנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בתחילת הפגישה עם היזם אילון מאסק, 18 בספטמבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
אילון מאסק לצד ראש הממשלה נתניהו ורעייתו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אילון מאסק, האיש העשיר בעולם והבעלים של טסלה ו-SpaceX, נכנס לזירת המלחמה בישראל: בציוצים שפרסם הערב (שבת) ב-X (טוויטר לשעבר), שנמצאת גם היא בבעלותו, כתב כי הוא מתכוון לחבר ארגונים בתוך רצועת עזה באמצעות סטארלינק, שירות האינטרנט הלוויני שלו, לאחר רשת התקשורת והאינטרנט ברצועה נותקו כתוצאה מתקיפות של צה"ל.

"סטארלינק תספק קישוריות לארגוני סיוע מוכרים על ידי העולם בעזה", כתב מאסק בתגובה לציוץ של חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, שטענה כי "עצירת הגישה לקישוריות עבור 2.2 מיליון איש אינה מתקבלת על הדעת". שעות לפני כן, שיתף מאסק איור שמציג את איראן כקורבן של התוקפנות הצבאית האמריקאית במזרח התיכון.

בהמשך, שר התקשורת שלמה קרעי תקף ההצהרה של מאסק. "חמאס ישתמש בכך לפעילות טרור. אין ספק בכך. אנחנו יודעים את זה, ומאסק יודע את זה", מסר קרעי, והוסיף: "מאסק יכול להתנות זאת בשחרור התינוקות, הבנים, הבנות, הקשישים החטופים שלנו. עד אז, משרד התקשורת בראשותי ינתק כל קשר עם סטארלינק".

המיזם מתבסס על אלפי לוויינים זעירים שמשייטים במסלול הלווייני הנמוך של כדור הארץ, ומשם אלו מעבירים דאטה לצלחות קליטה - אותם מקלטים של החברה הנמצאים על הקרקע. מטרתו של פרויקט Starlink הוא לספק אינטרנט מהחלל, לכל אדם ובכל מקום על פני כדור הארץ.

מדובר במערכת של אלפי לוויינים (נכון ליולי 2023, עומדת על כ-4,519 לוויינים, מתוכם פעילים 4,487 לוויינים) במסלול נמוך סביב כדור הארץ. לוויינים אלו מתקשרים עם מקלטי קרקע ייעודיים שמסופקים על ידי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully