וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא תמימים": אחרי שעורר סערה - אילון מאסק משיב לשר קרעי

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 8:34

מנכ"ל טסלה זכה לביקורת חריפה לאחר שהצהיר כי בכוונתו לחבר את רצועת עזה לאינטרנט לווייני. כעת, הוא משיב לשר קרעי, ומבטיח: "נבצע בדיקות עם ממשלת ארה"ב וממשלת ישראל"

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

האיש העשיר בעולם והבעלים של טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, הצליח לעורר סערה כשהצהיר אתמול (שבת) שהוא מתכוון לחבר ארגונים בתוך רצועת עזה באמצעות סטארלינק, שירות האינטרנט הלווייני שלו, לאחר שרשת האינטרנט ברצועה נותקה כתוצאה מתקיפות של צה"ל. כעת, בתגובה לציוץ של התקשורת שלמה קרעי, הוא מנסה להגן על החלטתו.

"אנחנו לא תמימים, ננקוט בצעדים יוצאי דופן כדי לאשר שהשימוש בסטארלינק הוא רק מסיבות הומניטריות", השיב מאסק לציוץ של קרעי ב-X (טוויטר לשעבר), והוסיף: יתרה מכך, נבצע בדיקות עם ממשלת ארה"ב וממשלת ישראל, לפני ההפעלה".

התגובה הישראלית אמש לדבריו של מאסק הייתה חריפה. "חמאס ישתמש בכך לפעילות טרור. אין ספק בכך. אנחנו יודעים את זה, ומאסק יודע את זה", כתב קרעי. "מאסק יכול להתנות זאת בשחרור התינוקות, הבנים, הבנות, הקשישים החטופים שלנו. עד אז, משרד התקשורת בראשותי ינתק כל קשר עם סטארלינק".

המיזם מתבסס על אלפי לוויינים זעירים שמשייטים במסלול הלווייני הנמוך של כדור הארץ, ומשם אלו מעבירים דאטה לצלחות קליטה - אותם מקלטים של החברה הנמצאים על הקרקע. מטרתו של פרויקט Starlink הוא לספק אינטרנט מהחלל, לכל אדם ובכל מקום על פני כדור הארץ.

מדובר במערכת של אלפי לוויינים (נכון ליולי 2023, עומדת על כ-4,519 לוויינים, מתוכם פעילים 4,487 לוויינים) במסלול נמוך סביב כדור הארץ. לוויינים אלו מתקשרים עם מקלטי קרקע ייעודיים שמסופקים על ידי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully