וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפיען העזתי שהפך לבדיחה ברשתות החברתיות

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 15:12

הסרטונים מתוך ההריסות בלב רצועת עזה זוכים לפופולריות רבה ברחבי העולם, ועל הדרך גם הפכו למם הכי לוהט מאז פרוץ המלחמה. וכן, יש גם לא מעט פייק

צאלח אל-ג'עפראווי. צילום מסך,
ממים על צאלח אל-ג'עפראווי/צילום מסך

צוהל, בוכה ומאושפז בבית החולים: צאלח אל-ג'עפראווי, זמר תושב עזה בן 25 שמחזיק בחשבון אינסטגרם עם יותר מ-1.8 מיליון עוקבים, הפך למם הכי מזוהה עם מלחמת חרבות ברזל - והבדיחה בעיקר על חשבונו. אל-ג'עפראווי, שמחזיק בערוץ יוטיוב עם כ-9,300 רשומים, מתעד מאז פרוץ המלחמה את הפצצות חיל האוויר וממדי ההרס ברצועת עזה.

בבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר, הוא פרסם סרטון בו הוא נראה צוהל, מחייך וקורא למצלמה "אלוהים גדול" (אללה אכבר) על רקע השיגורים לעבר שטח ישראל. ב-13 באוקטובר החיוך ירד לו מהפנים - והוא תיעד את עצמו בוכה בעקבות הפצצות חיל האוויר ברצועה. כצפוי, התמונות של המשפיען העזתי צוחק ואז בוכה הפכו למם הכי לוהט ברשת.

הסרטונים שמעלה אל-ג'עפראווי לרשתות החברתיות, בהם הוא מבקש מהעולם "להפסיק את התוקפנות הישראלית", זוכים לפופולריות רבה, בסיוע התקשורת הערבית ברחבי העולם. המשפיען נכנס אל תוך בתי החולים ומצלם ילדים קטנים במהלך טיפול רפואי, לא חוסך בתמונות גרפיות של פצועים והרוגים, גם אם אלו עוברים למדיניות הקהילה של מטא (שלא ממהרת להסיר את התוכן).

עם זאת, כצפוי, לא הכל אותנטי. בשבוע שעבר פורסם כי אל-ג'עפראווי אושפז במצב קשה בבית החולים בעזה בעקבות הפצצות צה"ל, אלא גולשים ברשת הפריכו את הטענות וגילו כי מדובר בסרטון מחודש אוגוסט שבו מופיע צעיר בן 16 בשם מוחמד זנדיק, שאופשז לאחר שאיבד את רגלו במהלך פשיטה של צה"ל בגדה המערבית. והנה תמצית מהממים שאפשר למצוא כעת ברשת:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ממים על צאלח אל-ג'עפראווי. צילום מסך,
ממים על צאלח אל-ג'עפראווי/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully