וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי: טוויטר שווה חצי ממה שאילון מאסק שילם עליה

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 10:57

האיש העשיר בעולם מחק בשנה האחרונה את זהותה של הרשת החברתית ותחת שרביטו נרשם בה זינוק בביטויי שנאה. במקביל, מתברר שגם השווי נחתך בצורה דרמטית

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

זה היה מהיר, מאוד: שנה בדיוק אחרי שהבעלים של טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, רכש טוויטר (או בשמה החדש - X), הוא הצליח למחוק יותר מחצי מהשווי שלה. כשרכש האיש העשיר בעולם את X באוקטובר 2022, הושלמה העסקה לפי שווי של 44 מיליארד דולר.

כעת, לפי דיווח ב-The Verge, עובדי טוויטר קיבלו אופציות בחברה על פי שווי של 45 דולר למניה, מה שחושף שהשווי הכולל של הרשת החברתית הוא 19 מיליארד דולר בלבד. למעשה, המחיר משקף מחיקה של 55% ממחיר הרכישה המקורי של מאסק - 44 מיליארד דולר.

מאז שקנה בשנה שעברה את הרשת החברתית הפופולרית, טוויטר שינתה דרמטית את פניה, תרתי משמע. מלבד המיתוג הקיצוני מחדש שלה, שכלל את החלפת השם, הסמל והצבעים שהיו מזוהים עמה, מאסק שחרר את הרסן בכל הנוגע לתכנים המותרים בה. בעקבות זאת, נרשם זינוק חד בפייק ניוז ובביטויי שנאה בפלטפורמה, שאיבדה רבים מהמפרסמים שלה. מאסק אמר כי היא איבדה לא פחות מ-60% מהכנסותיה מפרסום.

טוויטר. רויטרס
מאז שקנה בשנה שעברה את הרשת החברתית הפופולרית, טוויטר שינתה דרמטית את פניה/רויטרס

למעשה, תוכניתו של מאסק היא להעביר את X ממודל מבוסס פרסום למודל מבוסס מנויים בתשלום, ולסופר-אפליקציה, "האפליקציה של הכל". מאסק ידוע כמעריץ נלהב של WeChat, המשמשת את אזרחי סין לכל דבר ועניין. בהיעדר אופציות אחרות ותחת צנזורה כבדה, אזרחי סין נאלצים לשים את כל המידע שלהם בסל אחד ובתמורה הם מקבלים שירותים דיגיטליים מהמתקדמים בעולם.

כך, סין זוכה לשמור את המידע של אזרחיה בתוך גבולות המדינה ולפקח עליו. מאסק הביע את כוונותיו להקים מודל דומה, אותו הוא מכנה אפליקציית X - וככל הנראה, טוויטר תהיה הבסיס להגשמת החזון הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully