וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד הטוב ביותר: בילינו 48 שעות עם סמארטפון הדגל של גוגל

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 17:22

מצלמה משובחת, ממשק נקי ועיצוב פרימיום: הפיקסל 8 פרו של גוגל מוכיח שאפשר ליצור סמארטפון אנדרואיד מנצח גם בלי גימיקים או חידושים מסעירים, כמעט. סקירה

גוגל פיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גוגל פיקסל 8 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אחד האתגרים הכי גדולים בשוק הסמארטפונים העצום הוא לבלוט - ואת זה עושה הפיקסל 8 פרו של גוגל בצורה יותר ממושלמת. כבר ב-2021 גוגל הבינה שה"סוד" של אפל הוא יצירת חומרה מותאמת לתוכנה, ויצאה לדרך עם מעבדי ה-Tensor בייצור עצמי. בחודש שעבר הושק הדור השמיני של סדרת הדגל - הפיקסל 8 והפיקסל 8 פרו, כשגם הפעם המרכיב העיקרי הוא AI (בינה מלאכותית). כידוע, מוצרי גוגל לא מגיעים לישראל ביבוא רשמי, אך בכל זאת הצלחנו לשים את ידינו על דגם הפיקסל 8 פרו, וחזרנו עם כמה מסקנות אחרי 48 שעות של שימוש.

עיצוב

העיצוב של המכשיר לא מאוד שונה מהדגם של השנה שעברה, אבל כן אפשר להבחין במספר שינויים קטנים במבט מעמיק יותר. כך למשל, הפינות של הטלפון מעוגלות יותר וגוגל העלימה באופן מוחלט את השול העבה מהחלק התחתון של המסך על ידי יצירה של שוליים מקצה-לקצה בגודל אחיד. החזית כולה אגב, מוגנת בזכוכית Gorilla Glass Victus 2.

ואפשר פשוט לומר את זה: מכל מכשירי האנדרואיד שיצא לי לבדוק בשנה האחרונה - הפיקסל 8 הוא התוצר הטוב ביותר שפגשתי. הוא משדר פרימיום, מרגיש פרימיום ורואים שגוגל הקדישה המון מחשבה לפרטים הכי קטנים. כמו כן, גם הפעם נשאר איתנו פס האלומיניום המבריק שגולש אל גב המכשיר (שעשוי גם הוא מזכוכית), כשהוא מאחד בין שני החלקים.

פתיחת קופסה - פיקסל 8 פרו

בתחתית המכשיר נמצא שכבת רמקול ומיקרופון, וכמובן את שקע הטעינה והמידע USB-C. אם כבר הזכרתי USB, אז נגיד שבערכה יש כבל USB-C ל-USB-C ומתאם מ-USB-C ל-USB-A מסורתי, ששימושי להעברת מידע מטלפון קודם. כמיטב המסורת, מטען לא תמצאו כאן.

מה פחות אהבנו? בליטת המצלמה נשארה די עבה ללא שכבת הגנה, מה שאומר שעם בלאי טבעי של המכשיר אתם עלולים לפגוש שריטות לאורך הפס המבריק. ובקיצור, אם אתם רגישים לשריטות, כדאי שתדאגו לכיסוי מגן איכותי שישמור היטב על המכשיר כולו.

גוגל פיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גם הפעם נשאר איתנו הפס האלומיניום המבריק שגולש אל גב המכשיר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך וביצועים

הפיקסל 8 פרו לא מבייש את המותג, וגוגל קבעו כאן מסך OLED משובח במיוחד, ובואו נתעכב עליו לרגע. בניגוד למכשירי דגל אחרים בגזרת האנדרואיד כמו אלו של סמסונג, וואן פלוס ומוטורולה, הצג כאן אינו משתפל/קמור בצדדיו - ובעינינו זה נהדר ומשפר את חווית השימוש באופן ניכר.

המסך כאן הוא בגודל ה-6.7 אינץ' ונהנה מ-1344 על 2992 פיקסלים, מה שנותן לנו צפיפות טובה של 489 פיקסלים לאינץ' בודד. קצב הרענון הוא 120 הרץ, והוא מצטיין בחדות יוצאת דופן, צבעים טובים ומדובר באחד המסכים האיכותיים שיצא לי לפגוש לאחרונה. גם הבהירות כאן מצוינת וכוללת תמיכה של עד 1600 ניטים, כך שזו לא בעיה לעבוד עם המכשיר תחת שמש ישירה.

גוגל פיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גוגל קבעו כאן מסך OLED משובח במיוחד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בגזרת הביצועים הפיקסל 8 פרו מבצע את השדרוג למעבד ה-Tensor 3 תוצרת בית של גוגל, המיוצר בתהליך של 4 ננו-מטר. מדובר במעבד עוצמתי וגוגל כמובן גם מתגאים ביכולות הבינה המלאכותית שלו. באופן כללי, לא היו בעיות תאימות לאפליקציות ישראליות, הכל רץ חלק והתגובתיות של הפיקסל 8 פרו נהדרת והוא נותן ביצועים כמצופה ממכשיר דגל (לא הפתעה).

בשבוע שבדקתי את המכשיר השתמשתי בו כמכשיר ראש, מה שאומר שיחסית העמסתי עליו והיו הרבה שירותים שגם רצו ברקע כמו אינסטגרם, ווייז, וואטסאפ, פייסבוק, יוטיוב, ספוטיפיי ועוד. וכן, עם הכל הוא התמודד היטב, ללא גמגומים.

מערכת ההפעלה, כמובן, היא אנדרואיד 14, זו מגיעה בגרסה נקייה לגמרי. כידוע, היצרניות אוהבות לשנות את ממשקי המשתמש שלהן, כך שיהיו שונים מאלו של המתחרות, וכאן היתרון הוא שלא תמצאו אפליקציות מיותרות שאתם לא צריכים ולא יכולים להסיר מהמכשיר. התוצאה היא מערכת הפעלה חלקה שעובדת בצורה יותר-ממושלמת.

גוגל פיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בגזרת הביצועים הפיקסל 8 פרו מבצע את השדרוג למעבד ה-Tensor 3 תוצרת בית של גוגל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בינה מלאכותית

גוגל הצטרפה לטרנד ה-Generative AI(בינה מלאכותית יוצרת) הפופולרית, והוסיפה אותה לחלקים שונים בסמארטפון שלה (למשל במעבד), עם הבטחה לדגש רב יותר בעתיד, כולל הטמעה של Bard, התשובה שלה ל-ChatGPT, בתוך העוזרת הקולית גוגל Assistant. כרגע כמה מהתכונות זמינות כעת רק בארה"ב, כמו היכולת של גוגל Assistant לסכם אתרים ומאמרים או היכולת לקרוא מאמרים. בהמשך מבטיחה גוגל לשלב בינה מלאכותית לצורך שיפור של תמונות שצולמו במצב לילה.

בינתיים, טכנולוגיית AI היוצרת נוספה לגוגל תמונות. כלי ה-"Magic Eraser" (מחק הקסם) המוכר של החברה שודרג ל-"Magic Editor" - וכעת באמצעות AI, ניתן לבחור אנשים ואובייקטים כדי להזיז אותם או למחוק אותם תמונה, ולשלוט ברמת הבהירות והצבעים, כדי לייצר מחדש חלקים מהתמונה כך שהכל יתמזג יחד. זה נחמד לתיקונים מאוד קטנים אבל לפחות כרגע מדובר בגרסת בטא מעט פשוטה.

כלי הבינה המלאכותית בפיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כלי ה-"Magic Eraser" (מחק הקסם) המוכר של החברה שודרג ל-"Magic Editor"/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חיישן טמפרטורה

שינוי אחד בחלק האחורי הוא מעגל קטן ליד פלאש המצלמה שמכיל תכונה חדשה לגמרי: חיישן טמפרטורה. הוא מאפשר לטלפון למדוד את הטמפרטורה של חפצים או משטחים. קל מאוד להשתמש בו - פשוט מפעילים את אפליקציית הטמפרטורה ומחזיקים את הטלפון במרחק של כ-5 סנטימטרים מהחפץ, כאילו אתם מצלמים תמונה מקרוב. לאחר מכן מקישים על המסך, והחיישן מספק מדידה של הטמפרטורה. שימו לב: האפליקציה לא מותקנת מראש במכשיר ויש להוריד אותה מחנות Play של גוגל.

הרעיון הוא שתוכלו להשתמש בו כדי לבדוק את הטמפרטורה של משקאות לפני שאתם שותים אותם, או של עוגה שאת אופים, ולא - לא מדובר בחיישן למדידת טמפרטורת העור שלכם. שימוש נוסף לחיישן הוא עבור הורים שיכולים להשתמש בו כדי לבדוק את הטמפרטורה של הבקבוק עם תרכובת המזון לתינוק.

חיישן טמפרטורה בפיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חיישן טמפרטורה בפיקסל 8 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

אתר DxOmark, שנחשב לסמכות העליונה בדירוג מצלמות, דירג לאחרונה את המצלמה של הפיקסל 8 פרו במקום הרביעי - אחרי האייפון 15 פרו מקס. ועדיין, המצלמה של סמארטפון הדגל של גוגל קיבלה ציון גבוה וגרפה עד כה שבחים מצד עיתונאים - ובצדק.

גוגל פיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המצלמה של סמארטפון הדגל של גוגל קיבלה ציון גבוה וגרפה עד כה שבחים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

וקצת פרטים יבשים: יש לנו כאן חיישן ראשי ברזולוציית 50 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.68; חיישן משני ברזולוציה של 48 מגה-פיקסל שמאפשר צילום בזווית רחבה; וחיישן שלישי שמגיע גם הוא ברזולוציה של 48 מגה-פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.8, המאפשר צילום בזום אופטי פי 5 לצד זום היברידי בטכנולוגיית ה-Super Res Zoom עד פי 30.

התוצאות שמוציא הפיקסל 8 פרו מעוררות השתאות ומרחיקות אותנו צעד נוסף מהצורך במצלמות DSLR. מערך הצילום כאן כולל איזון תאורה מושלם, חדות גבוהה, רמת פירוט מצוינת וצבעים תואמים למציאות. גם כאשר פתחנו את התמונות בהגדלה במסך טלוויזיה בגודל 65 אינץ' ניתן היה לראות בבירור את רמת הפירוט הגבוהה. עם זאת, ברירת המחדל היא צילום באיכות 12 מגה-פיקסל, וכדי לצלם ב-50 מגה-פיקסל תצטרכו לבחור באפשרות בהגדרות מצלמה.

גם החיישן המשני, שמאפשר לנו לצלם בזווית רחבה, מספק תמונות מעולות בתנאי תאורה טבעית, מה שאומר שנמשיך לקבל כאן תוצאות טובות.

צילום עם הפיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הפיקסל 8 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

גם התוצאות של מצב הפורטרט הן נהדרות, מדויקות ומספקות אפקט דרמטי לצילום. כשתצלמו עם מצב הלילה, האפליקציה תבקש מכם לשמור על יציבות, ותצטרכו להמתין כמה שניות עד שהצילום יושלם. וגם כאן חיכתה לנו הפתעה: במקום תמונה כהה, מגורענת ולא שימושית, מתקבלת תמונה בהירה עם עומק וחדות גבוהה. אגב, בפיקסל 8 פרו אפשר למצוא כלים נוספים שאינם זמינים בדגם הבסיס כמו מהירות תריס ואיזון לבן (ISO).

צילום לילה עם הפיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה עם הפיקסל 8 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום לילה עם הפיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה עם הפיקסל 8 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום ב-50 מגה-פיקסל עם הפיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ב-50 מגה-פיקסל עם הפיקסל 8 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום בזום אופטי עם הפיקסל 8 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום בזום אופטי עם הפיקסל 8 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה

הגענו לנקודה שחשובה ללא מעט משתמשים: הסוללה. בתוך הפיקסל 8 פרו נמצאת סוללת 5,050 מיליאמפר-שעה, שהציגה ביצועים טובים בזמן שבילינו עם המכשיר. כך למשל, לאחר כשעה של ניגון סרטון ביוטיוב, הסוללה ירדה מ-100% ל-96%. ונקצר: המכשיר מחזיק בקלות יום עבודה, וחיברנו אותו למטען בשעה 22:00 כשהוא עלה 32% (בשימוש מ-09:00 בבוקר).

בשורה התחתונה

נכון לכתיבת שורות אלה, הפיקסל 8 פרו הוא האנדרואיד הטוב ביותר שאפשר למצוא בשוק הסלולר, והמכשיר היחיד שהצליח לגרום לי להשתעשע במחשבה לזנוח את האייפון שלי בעבורו. בנוסף, הסמארטפון של גוגל מציע את כל הטוב שיש לאנדרואיד במארז פרימיום, עם מצלמה מצוינת, ביצועים ברמה גבוהה במיוחד ומערכת אנדרואיד נקייה מאפליקציות שאתם לא צריכים. המכשיר נמכר ביבוא מקביל ברשת Gomobile במחיר של 4,699 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully