וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרונאוט הסתכל על כדור הארץ מתחנת החלל - וראה גולגולת ענקית מביטה בו

15.11.2023 / 0:01

נאס"א שיתפה תיעוד נדיר מגובה של 400 ק"מ שמראה מה קורה כשמסתכלים על מדבר סהרה - והוא מסתכל עליך בחזרה. אחרי תחקיר קצר התברר במה מדובר באמת

כדור הארץ מתחנת החלל הבינלאומית/NASA

בזמן ששייט בגובה של בסביבות 400 קילומטרים מעל מדבר סהרה, אסטרונאוט שנמצא על תחנת החלל הבינלאומית (ISS) זיהה מעין צורה של גולגולת ענק שמביטה היישר לכיוונו. למרבה המזל לא מדובר בשרידים של ענק פרהיסטורי או כניסה למאורה סודית של ארכי-נבל, אלא בצורה מוזרה של מכתש וולקני.

התמונה הזו שותפה על ידי נאס"א לכבוד ההאלווין, אבל למעשה היא צולמה בפברואר 2023 על ידי אסטרונאוט שהשתמש במצלמה הדיגיטלית Nikon D5 הפרטית שלו. מה שאנחנו רואים בתמונה זה כיצד נראה מהחלל מציג אתר שנקרא Trou au Natron בצפון צ'אד - לוע הר געש בעומק 1,000 מטר עם קוטר לא סדיר של 6 עד 8 קילומטרים. רוב בסיס הבור הפעור מכוסה בשכבה של מלח לבן המכונה נאטרון, שהוא תערובת של נתרן פחמתי, נתרן ביקרבונט, נתרן כלורי ונתרן גופרתי. הבורות השחורים, שנראים בתמונה כמו העיניים והאף הם למעשה חרוטי אפר נישאים שהצטברו סביב פתחי האוורור הוולקניים.

גולגלת אדם נראתה מתחנת החלל הבינלאומית. SS/NASA, צילום מסך
במבט מלמעלה זה נראה כמו גולגולת/צילום מסך, SS/NASA

Trou au Natron נמצא בין הרי טיבסטי, מסיב ההרים הגבוה ביותר בסהרה שמגיע לגובה של 2,450 מטר. הם נחשבים לאחד החלקים המרוחקים והמבודדים ביותר בכדור הארץ ובאופן כללי הם מקום מפחיד ומסתורי.

למרות הסביבה הקשה, הרי טיבסטי מכילים מגוון ביולוגי מעניין - כולל תנים זהובים, פֶנֶק (או שועלי המדבר), צבאים, חתולי בר אפריקאים ומינים שונים של ציפורים. זוהי גם המולדת של שבט הטובו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
Trou au Natron. Gerhard Holub /Wikimedia Commons, צילום מסך
ככה זה נראה מגובה פני הקרקע/צילום מסך, Gerhard Holub /Wikimedia Commons

Trou au Natron עדיין לא מובנת דיה כיוון שלא נחקרה כמעט בשל המרחק הרב בה היא שוכנת והאזור המסוכן, הן מבחינה גיאוגרפית והן מבחינת פוליטית. עד היום איש לא יודע איך ומתי נוצרה Trou au Natron. הר הגעש שהיה במקום כבר נכחד, אם כי לא ידוע מתי התפרץ בפעם האחרונה. עם זאת, ידוע שזה היה אגם קרחוני עמוק לפני כ-14,000 שנה.

כעת אנחנו גם יודעים שמהחלל האזור הזה נראה כמו גולגולת ענק קריפית במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully