וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם SMS שאתם צריכים לנתק את הוואטסאפ? זו הסיבה

עודכן לאחרונה: 11.11.2023 / 20:14

אזרחים רבים קיבלו הערב הודעה ממערך ביטחון המידע של צה"ל ונדרשו "לנתק מיידית כל מחשב המקושר במקביל ליישומים בטלפון הנייד כגון וואטסאפ". והפעם לא מדובר במתחזים

ההודעה שנשלחה לאזרחים. צילום מסך,
ההודעה שקיבלו ישראלים/צילום מסך

גם אתם קיבלתם הערב (שבת) הודעת SMS שעליכם לנתק כל מחשב המקושר ליישומים בטלפון הנייד? תופתעו, אבל מדובר במסרון אמיתי שנשלח ממחב"ם (מערך ביטחון המידע של צה"ל). וקודם כל נרגיע - אתם לא צריכים לנתק את המחשב שלכם או למחוק את הוואטסאפ.

בהודעה משותפת של מערך הסייבר הלאומי ודובר צה"ל נכתב: "אנו מבהירים כי המסרון שהופץ ממחלקת בטחון מידע בצה"ל היה מיועד למשרתי מילואים בלבד. ההודעה נשלחה כחלק ממאמצים להעלות מודעות ולהביא להתנהלות בטוחה ברשת. צה"ל מצר על אי הבהירות בנוסח ההודעה".

"ההמלצה אינה מחייבת אזרחים אך ככלל מערך הסייבר הלאומי ממליץ לנקוט בזהירות ברשת", הסבירו בצה"ל ובמערך הסייבר, והוסיפו שני טיפים:

  • בתום השימוש בוואטסאפ Web סיגרו את הדפדפן ונתקו את הקישוריות דרך מכשיר הטלפון: לחיצה על שלוש נקודות בוואטסאפ - מכשירים מקושרים - יש להקיש על מכשיר כדי להתנתק.
  • הרשאות המיקום -מומלץ שלא לכבות מיקום במכשיר הנייד! ההמלצה היא לא לאשר הרשאות מיקום באפליקציות שאין צורך ממשי במתן הרשאה זו. עם זאת, חשוב מאוד שבאפליקציית פיקוד העורף תאושר ההרשאה לשימוש במיקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully