וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזון אחרית הימים: האיחוד האירופי פורץ את "הגן הסגור" של אפל

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 12:06

ניצחון למפתחי האפליקציות נגד אפל: ענקית הטכנולוגיה תאפשר בקרוב להתקין אפליקציות מחוץ לחנות הרשמית שלה - לראשונה אי פעם. וזו הסיבה

אפסטור. ShutterStock
אפסטור/ShutterStock

לפי דיווח באתר 9to5Mac, בקוד של עדכון iOS 17.2 נמצאו סימנים שמראים כי אפל תאפשר לראשונה להוריד אפליקציות צד שלישי (מחוץ לאפסטור). כזכור, ענקית הטכנולוגיה נאלצת לעמוד בחוק שהעביר האיחוד האירופי בשם חוק השווקים הדיגיטליים (Digital Markets Act) - שיחייב פלטפורמות כמו האקוסיסטם של אפל להפוך לפתוחות יותר לתחרות תחת חוקי האיחוד האירופי.

ב-9to5Mac מסבירים שהם מצאו הרשאה חדשה שתאפשר להתקין אפליקציות של צד שלישי דרך אפליקציות אחרות. במילים אחרות, זה יאפשר למפתחים ליצור חנויות אפליקציות משל עצמם. אם המהלך אכן ייצא לפועל, ייתכן שאפל תסיר אחריות על כל בעיית פרטיות שעלולה לצוץ ותתריע על כך טרם ההתקנה.

כידוע, חנות האפליקציות של אפל פועלת כ"גן נעול" - מפתחים לא יכולים שלא עברו בדיקה מעמיקה לא יוצגו בחנות, ומשתמשים לא יכולים להוריד למכשיריהם אפליקציות שלא כלולות בחנות. כך, לראשונה, השינוי יאפשר למשתמשים להוריד אפליקציות בלי צורך להשתמש באפסטור, מה שגם אומר שהמפתחים לא יצטרכו לשלם עמלות עד 30 אחוזים עמלה לאפל.

אייפון 15 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כידוע, חנות האפליקציות של אפל פועלת כ"גן נעול"/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אם מדינות אחרות יציגו חקיקה דומה, חנויות אפליקציות חלופיות עשויות להתרחב מעבר לאיחוד האירופי. בעבר טענה אפל טענה כי התקנה של יישומים מחוץ לאפסטור "תערער את הגנת הפרטיות והאבטחה" עליהן מסתמכים משתמשי אייפון, ותותיר אנשים חשופים לתוכנות זדוניות, הונאות, מעקב אחר נתונים ובעיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully