וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת האקרים מוכרת טוענת: פרצנו למערכות של ישראייר

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 11:38

לדברי התוקפים, הם השיגו בין היתר שליטה על מאות מסמכים המכילים מידע על חקירות פנימיות. ישראייר בתגובה: "זיהינו הבוקר כניסה למערכת הנהלים החיצונית של החברה. הנושא נמצא בבדיקה"

קבוצת האקרים בעלת פרופיל גבוה בשם SiegedSec הודיעה היום (חמישי) בערוץ הטלגרם שלה כי פרצה למערכות של ישראייר. "ניגשנו למאות מסמכים המכילים מידע על חקירות פנימיות, דוחות, תוכנות ואישורים", כתבו התוקפים. בנוסף, האנשים מאחורי קבוצת התקיפה טוענים כי פרצו למערכות של חברת PoweSines, שעבדה בעבר עם שופרסל, וניתקו חיישני טמפרטורה ומערכות אזעקה.

מטוס ישראייר והיוזמה להחזרת החטופים מעזה. באדיבות ישראייר,
מטוס ישראייר והיוזמה להחזרת החטופים מעזה/באדיבות ישראייר

בחברת אבטחת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט מסבירים כי הקבוצה התחילה את הפעילות שלה באפריל 2022, כמה ימים אחרי הפלישה של רוסיה לאוקראינה. "הפעילות שלה מאז ובעיקר נגד ארה"ב ונאט"ו מחזקת את התחושה שמדובר בקבוצה רוסית", מסבירים בצ'ק פוינט.

"באזור שלנו היא עלתה על הרדאר באזור ה-7 באוקטובר והיא לא תוקפת רק פה. זוהו תקיפות גם בארה"ב, מדינות נאט"ו מקסיקו וחברות גדולות. בעיקר מדובר בתקיפות של מאגרים ואז הדלפה של מסמכים ומידע שצברו. בחלק מהמקרים זה יותר אמין ובחלק פחות. גם בהקשר ישראל היא תקפה מספר פעמים, בפעם האחרונה לפני שבוע טענו שתקפו את סלקום והציגו מסכים של מערכת תמיכה שלהם לכאורה".

מישראייר נמסר בתגובה: "זיהינו הבוקר כניסה למערכת הנהלים החיצונית של ישראייר. מערכת הנהלים יושבת על שרתי אמזון בענן. המערכת חשופה למספר רב של משתמשים בארץ ובחו"ל. אנו בשלבי בדיקה האם הפריצה בוצעה למערכת הזאת בלבד או למערכות נוספות. בשלב זה לא איתרנו כניסה למערכות נוספות".

  • עוד באותו נושא:
  • ישראייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully