וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המועד האחרון הוא היום": בבקשה, תפסיקו להפיץ את הפוסט הזה - אין לו משמעות

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 13:17

פעם בתקופה אנחנו נחשפים לפוסט שמבקש מכם "להצהיר" ולבקש מפייסבוק לא לעשות שימוש בתמונות שלכם. ושוב, מדובר בקשקוש מוחלט - ואתם מוזמנים להפסיק להפיץ את הפוסט

אגדה אורבנית עיקשת קמה שוב לתחייה בפייסבוק בימים האחרונים, והיא מאיימת לסחוף את הפיד של כולנו בקרוב, אם לא נשים לה סוף. אנחנו מדברים כמובן על הפוסט המודיע לכאורה לפייסבוק שאינכם מוכנים לאפשר לה להשתמש במידע שלכם.

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

"היי. זה רשמי. נחתם בשעה 17:15 אפילו היה בטלויזיה", כך נפתח הפוסט במעין ניסיון שקוף להקנות לו תוקף רשמי. בהמשך נכתב (השגיאות והטעויות במקור): "שלי ממש נהיה כחול. תזכרו שמחר מתחיל כלל הפייסבוק החדש (aka... שם חדש META) שבו הם יכולים השתמש בתמונות שלך. אל תשכחו שהמועד האחרון הוא היום!!!"


בשלב הזה הגולשים התבקשו להזין את תאריך פרסום הפוסט מחדש ולהצהיר: "אני לא נותן לפייסבוק או כל ישויות המשויכות לפייסבוק רשות להשתמש בתמונות, במידע, בהודעות או בפרסומים שלי, בעבר ובעתיד. בהצהרה זו, אני מודיע לפייסבוק שאסור בתכלית האיסור לחשוף, להעתיק, להפיץ או לנקוט בכל פעולה אחרת נגדי בהתבסס על פרופיל זה ו/או על תוכנו. הפרת הפרטיות יכולה להיענש על פי חוק. הערה: פייסבוק היא עכשיו ישות ציבורית כל החברים חייבים לפרסם פתק כזה. אתם יכולים להעתיק ולהדביק גרסה זו אם אתם מעדיפים. אם לא תפרסמו הצהרה לפחות פעם אחת היא תאפשר בשתיקה את השימוש בתמונות שלכם, כמו גם את המידע הכלול בפרופיל ועדכוני הסטטוס שלכם. אל תשתפו. העתק הדבק. כך נמשיך: תחזיקו את האצבע שלכם בכל מקום בהודעה הזו ו"העתק" יופיע. לחצו על "העתק". לאחר מכן כנסו לדף שלכם, צרו פוסט חדש ושימו את האצבע שלכם בכל מקום בשדה הריק. 'הדבק' יצוץ וילחץ על הדבק. זה יעקוף את המערכת.... מי שלא עושה כלום מסכים".

אז העובדה שזה נשמע משפטי לא הופכת את זה לנכון, ושום פוסט לא באמת מגן עליכם מול התקנון של פייסבוק, עליו חתמתם עם ההרשמה לאתר. בפועל, תנאי השימוש של פייסבוק אינם מקנים לרשת החברתית בעלות על חומרים של המשתמשים, ואילו היו מעניקים זכויות, הסטטוס הזה ממש לא היה משנה.

החוזה אליו הסכמתם, עם הצטרפותכם לשירות (זוכרים את המסך ההוא עם הטקסט הבלתי נגמר שגללתם למטה וסגרתם מיד?) מתיר לחברה לעשות שימוש בחומרים בהתאם להגדרות הפרטיות שתבחרו לכל פוסט, כמו למשל בצילומי מסך מסטטוסים פומביים מהרשת החברתית למטרות פרסום או אירועי השקה, אך הבעלות וזכות הקניין הרוחני על כל החומרים נותרת במלואה בידי המשתמש.

ובכל זאת, השמועה הזאת היא שטות מוחלטת. פייסבוק לא תחשוף אף אחד. לכתיבת סטטוס כזה, חד צדדי, אין תוקף משפטי שמחייב את פייסבוק לציית. ולרוב פייסבוק לא מתייחסת לשמועות כאלה. הן מופצות בגלים מעת לעת, נשכחות ואז מופצות מחדש בתיקוני נוסח - כמו זה שמציף את הרשת כעת.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully