וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האנטישמיות: אפל ודיסני מפסיקות לפרסם בטוויטר; מאסק מתקפל

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 22:54

הבעלים של הרשת החברתית והאיש העשיר בעולם מנסה למזער נזקים ומדגיש: "קריאות אנטישמיות יובילו לחסימת החשבון". בינתיים, תאגידי ענק, בהם גם IBM, הודיעו כי יפסיקו לפרסם בפלטפורמה

אפל, דיסני, IBM וחברות טכנולוגיה ומדיה מובילות נוספות הודיעו אתמול (שישי) כי יעצרו את הפרסום ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר), לאחר שהבעלים אילון מאסק הבעיה השבוע הסכמה עם ​​ציוץ אנטישמי. היום (שבת) נראה כי מאסק נכנע ללחץ והדגיש בציוץ חדש כי קריאות לדה-קולוניזציה של ישראל ו-"מנהר ועד לים, פלסטין תשוחרר" קוראות לרצח עם, נוגדות את מדיניות הרשת ותביא להשעיית חשבונות.

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

נזכיר שלפני כשבוע מאסק הגיב לפוסט שבו נכתב כי "קהילות יהודיות דחפו בדיוק את השנאה הדיאלקטית הזאת נגד אנשים לבנים שהם טוענים שמופנית כלפיהם. לא מעניין אותי איך קהילות יהודיות מערביות מבינות עכשיו איך עכשיו המונים של מיעוטים שלא כל כך אוהבים אותן מציפות את המדינה". מאסק הגיב לפרסום הזה במילים "אמרת את האמת".

הבית הלבן גינה את הצהרותיו של מאסק ביום שישי, והכריז עליהן כ"מאוסות". מאז החל הלחימה קואליציה של למעלה מ-150 רבנים קראה לאפל, דיסני, אמזון, אורקל ואחרים להפסיק לפרסם ברשת החברתית בתגובה לציוצים של מאסק. אפל היא אחת המפרסמות הגדולות ביותר של הרשת החברתית, והוציאה שם לפחות 100 מיליון דולר בשנה נכון לנובמבר 2022.

טים קוק, מנכ"ל אפל. GettyImages
מפסיקים לפרשם בטוויטר: אפל/GettyImages

החברה אמרה שהיא "מפסיקה כמעט לחלוטין" לפרסם בטוויטר בדצמבר 2022, אם כי נתוני ניתוח מודעות סיפרו סיפור כלכלי אחר. IBM, גם אחת המפרסמות הגדולות ביותר של טוויטר, הודיעה כי תפסיק לשלם עבור מודעות בפלטפורמה. החברה קיבלה את ההחלטה בתגובה לדוח של Media Matters, ארגון ללא מטרות רווח, שמצא כי פרסומות של IBM ואפל רצות לצד נאצות. מאסק קרא ל-Media Matters "ארגון רשע" בתגובה.

"ל-IBM יש אפס סובלנות לנאצות ואפליה ואנחנו השענו מיד את כל הפרסום בטוויטר בזמן שאנחנו חוקרים את המצב הבלתי מקובל הזה לחלוטין", אמרה דוברת החברה לגארדיאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully