וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנדבים שמפתחים מטען USB עבור חיילים בטנק - והם זקוקים לכם

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 13:46

מאות אלפי חיילים בשטח נאלצים להתמודד עם טכנולוגיה מיושנת שלא מאפשרת להם לטעון את הסמארטפון. קבוצת מתנדבים פיתחו עבורם מטען ייעודי לכלי המשוריינים, וגם אתם יכולים לתרום. כך תעשו את זה

איך לא חשבו על זה קודם? מאז בוקר ה-7 באוקטובר מאות אלפי אנשי מילואים, בנוסף לכוחות הלוחמים הסדירים, מצאו את עצמם בכלי משוריינים של הצבא - בהם טנקים, נגמשים וג'יפים. הכלי המשוריינים הללו מצוידים במערכת חשמל ייעודית המספקת חשמל לצרכים חיוניים בלבד, כגון מערכת הניווט, מערכת המערכות האלקטרוניות ומערכות הנשק.

על מנת לפתור בעיה קשה שהעלו הלוחמים בשטח, התגבש בהתנדבות צוות אזרחים הכולל מהנדסי אלקטרוניקה ומכאניקה. מטרת הצוות היא לספק אביזר לטעינה מהירה של טלפונים וציוד טקטי נייד אחר בתקן USB. מדובר באביזר ייעודי, "מטען ליאור" שמו, אשר מתחבר בצד אחד לשקע מתח V24 סטנדרטי בטנק (נקרא בלשון הצבאית "שקע זרקור"), ובצידו השני למטען - דרכו ניתן לטעון כל מכשיר בתקן USB. האביזר כולל הגנה למניעת נזק אפשרי למערכות החשמל בטנק. המטען תוכנן בשיתוף פעולה עם מחלקת אמצעי לחימה במפקדת זרוע היבשה בצה"ל ואושר לשימוש על ידם.

"מטען ליאור". באדיבות החברה,
"מטען ליאור"/באדיבות החברה

"עד כה, ייצרנו 100 יחידות. חילקנו 50 יחידות בעצמנו לגדוד שיריון 363 ולגדוד שיריון 52", מספרים המתנדבים. "כמות של 50 יחידות נוספות הועברו למפקדת זרוע היבשה וחולקו על ידם. התגובות מהשטח לשימוש ב"מטען ליאור" מדהימות והביקוש עצום. האביזר עונה הן על צורך מבצעי והן לצורך התקשורת של החיילים עם הבית"

המטענים שמגיעים לחיילים בשטח. ללא,
המטענים שמגיעים לחיילים בשטח/ללא

ואם תהיתם, כל המעורבים בהובלת ה מיזם פועלים בהתנדבות מלאה. "אנחנו מנסים לייצר במהירות כמות גדולה נוספת לצורך חלוקתה בחינם לכל הטנקים הפעילים כרגע בכל הגזרות", אומרים בחברה. "היעד המיידי הוא ייצור של 1,000 יחידות תוך מספר שבועות ספורים. עלות יחידה בודדת היא כ-90 דולר, כך שנדרש מימון של כ-90 אלף דולר לייצור 1,000 יחידות נוספות".

עוד הוסיפו המתנדבים: "לכשיגיע המימון הדרוש, בכוונתנו להוציא הזמנה למפעל Solutions FTK בנתניה, אשר ייצר את 100 היחידות הראשונות ללא תשלום והוכיח את עצמו מבחינה מקצועית ואופרטיבית. המפעל יהיה מסוגל לספק את הדרישות בזמן קצר ובאיכות גבוהה".

לדברי המתנדבים, הצבא מסייע רבות בפיתוח המטען, "אולם ייקח זמן רב עד שהצבא יוכל לספק את צרכי
הלוחמים בשל תהליכים ונהלים קשיחים של משרד הביטחון. אנחנו מבקשים את תרומתכם, בכל
סכום שהוא, כדי לתת מענה מיידי לכמה שיותר חיילי סדיר ומילואים הנמצאים כרגע בשטח".

כחלק מהעסקה, נחתם הסכם שיתוף פעולה עם עמותת "יד לשיריון" לצורך מימוש יעדי המיזם. העמותה מקבלת ישירות את כספי התרומה לחשבון הבנק שלה, והיא מורשית לספק קבלות לצורך זיכוי במס בישראל. כמו כן, העמותה תשלם לספקים השונים וכן תחלק את הציוד לחיילים בתיאום עם הצבא. ניתן לקבל עותק (בעברית) של ההסכם בין היזמים לבין העמותה לאחר שליחת בקשה לכתובת הבאה: harel_go@yahoo.com.

רוצים לתרום?

עבור תרומה מעל 5,000 ש"ח (חמשת אלפים שקלים) - ביצוע העברה בנקאית ישירות לחשבון
הבנק של עמותת "יד לשריון", תוך ציון מטרת ההעברה "מטען ליאור".


העברה רגילה:
המוטב: עמותת יד לשריון - 580108645
בנק: אוצר החייל )14)
מספר סניף: 345
מספר חשבון: 207335
יש לציין בפרטים: "מטען ליאור"

העברת זהב (IBAN):
קוד: IL790143450000000207335
יש לציין בפרטים: "Charger Lior"

תרומות בכל סכום אחר הנמוך מ-5,000 ש"ח, ניתן להעביר בצ'ק לטובת "עמותת יד לשיריון". יש
לציין בגב הצ'ק "מטען ליאור" כדי לזהות את התרומה עם המיזם.


ניתן לתרום גם דרך אתר IsraelGives.org:
האתר מספק קבלות לצורך זיכוי במס (סעיף 46) על פי הפרטים המזהים שיסופקו ע"י התורמים.
לכניסה לאתר לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully