וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיתוף מטא: יוצרי תוכן חוברים למען סיפורי החטופים והנעדרים⁩

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 11:19

יוזמה חדשה חותרת לחבר את המשפחות ליוצרי תוכן מובילים שיש להם את היכולות והמיומנויות הנדרשות כדי לספר סיפורים על הפלטפורמות החברתיות. "המון יוצרי תוכן נרשמו לפרויקט בצורה שממש ריגשה אותנו"

חברת מטא (פייסבוק) ומטה משפחות החטופים והנעדרים יזמו קמפיין חדש, המחבר בין יוצרי ויוצרות תוכן בולטים למשפחות של הישראלים שנחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר, ומוחזקים בעזה. בעוד שלמשפחות רבות אין מושג היכן נמצאים ומוחזקים יקיריהן, או אפילו אם הם בין החיים - לרובן גם אין מספיק כלים וידע כיצד לספר את הסיפור של יקיריהן וקרוביהן ברשתות החברתיות. לכן, יוזמה חדשה חותרת לחבר את אותן המשפחות ליוצרי תוכן מובילים שיש להם את היכולות והמיומנויות הנדרשות כדי לספר סיפורים על הפלטפורמות החברתיות, וכך נותנים קול למשפחות החטופים והנעדרים, מעלים מודעות לסיפור שלהן, ומחברות אליו עוד אנשים ברחבי העולם.

מטא. ShutterStock
מטא/ShutterStock

במסגרת היוזמה, כל אחד מיוצרי התוכן תוכן אימץ לחיקו משפחה של חטוף, והפיק עמה שורה של סרטונים עבור הסטורי והרילס, שיעזרו לה לשתף את הסיפור שלה ושל יקירה לעולם - בעברית ובאנגלית. בין היוצרים המשתתפים בפרויקט, להם במצטבר מאות אלפי עוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם: עמרי בן נתן (המלווה את קרובי החטוף בן ה-16 מבארי עמית שני); שירי פדלון מילר (המלווה את יפעת זיילר, ש-6 מבני משפחתה נחטפו מקיבוץ ניר עוז); תמר מור (המלווה את משפחות הרן, שוהם וטרשצ'נסקי); דנה ישראלי (המלווה את משפחת החטופה עדינה משה); אושרי שלמון (המלווה את אדוה אדר, נכדתה של החטופה בת ה-85 יפה אדר); שגיא לירן (שסייע לספר את הסיפור של האחים מיה ואיתי רגב שנחטפו מהמסיבה ברעים); ליליה ויינרוט (המלווה את קרוביה של עמית סוסנה); ענת הראל (המלווה את קרובי החטוף סשה טרופנוב); שירז שוקרון (המלווה את קרוביהם של נועה ארגמני ואבינתן אור).

יוצרת התוכן רונית כהן (רוקו), שמתעדת את היוזמה ואת משפחות החטופים והנעדרים, מספרת: "כולנו מכירים את המספר 240, את השמות, את הפרצופים - הם נמצאים בחדשות, בשלטים, ברחובות, ברשתות. אבל כל אחד מתוך 240 החטופים והנעדרים, יש לו סיפור ויש לו משפחה שעושה הכל כדי שיחזור הביתה. זוהי המטרה של הפרויקט הזה: לספר את הסיפורים הללו, של כל אחד ואחת מהם, יחד עם המשפחות והקרובים. בשבועות שליוויתי את המשפחות, הבנתי שוב ושוב את החשיבות של הסיפורים שמאחורי השמות - כדי שישמעו עליהם יותר ויותר אנשים בכל העולם".

"ככל שחלפו הימים, ראיתי איך עוד ועוד ישראלים מקבלים השראה לבוא ולתמוך, ולעשות כל דבר שביכולתם כדי לעזור. עבור יוצרי ויוצרות תוכן, עם מאות אלפי עוקבים והידע כיצד לספר סיפור ולחבר אותו לאנשים ברחבי העולם, הרשתות החברתיות הן העזרה הפרקטית ביותר שאפשר לתת בימים הללו. הייתי שם עם המשפחות, צילמתי אותן, וראיתי כמה הן מלאות תודה והערכה, וכמה יוצרי התוכן הפכו לשותפים שלהן בדרך הזו. החיבורים הללו יצרו משפחה אחת גדולה".

שירי פדלון ויפעת זיילר. מטא,
שירי פדלון ויפעת זיילר/מטא
אדווה הדר ואושרי שלמון. מטא,
אדווה הדר ואושרי שלמון/מטא

מעיין שריג, סמנכ"לית התקשורת והשותפויות של מטא בישראל, מסבירה: "לפני יותר מחודש, אחרי שיצאנו קצת מההלם, החלטנו להרים פרויקט שמחבר בין יוצרי תוכן לבין משפחות חטופים. הבנו שיש פה המון אנשים שנדרשים עכשיו לייצר תוכן בסושיאל כדי לספר סיפור על בן המשפחה האהוב שלהם מבלי שהם יודעים איך ניגשים למשימה הזו. ניסינו לחשוב איך אפשר קצת להקל וכך נולד הפרויקט הזה. המון יוצרי תוכן נרשמו לפרויקט בצורה שממש ריגשה אותנו. בכלל, המון יוצרי תוכן בתקופה הזו של המלחמה, הראו לנו עד כמה הם חשובים ומשמעותיים. כך נולדו להם חיבורים מרגשים מאוד בין אלו שצריכים לספר סיפור, לבין אלו שיודעים לספר את הסיפור בצורה מרגשת ויצירתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully