וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשב העל Israel-1 מבית NVIDIA החל לפעול

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 12:53

מחשב העל החזק ביותר בישראל, המיועד לפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית, הקדים את לוח הזמנים המקורי והחל לפעול קרוב לחודשיים לפני המועד המקורי שנקבע

מחשב העל Israel-1. NVIDIA,
מחשב העל Israel-1/NVIDIA

חברת NVIDIA הכריזה היום (שלישי) על השלמתו של השלב הראשון בפרויקט מחשב העל Israel-1, ועל זמינותה של המערכת לשימוש על ידי צוותי המחקר והפיתוח של החברה במרכז הפיתוח המקומי שלה, כמו גם עבור שותפים נבחרים בישראל. השלב הראשון בהקמת מחשב העל Israel-1 הושלם תוך פחות מ-20 שבועות - מהיר באופן משמעותי בהשוואה לפרק הזמן הנדרש לבנייה והקמה של מערכות מסורתיות מסוג זה בעבר, שיכול להגיע למספר שנים, וכן כשהוא מקדים את לוח הזמנים המקורי בקרוב לחודשיים.

כאשר תושלם הקמתו, Israel-1 צפוי להוות לאחד ממחשבי העל המהירים ביותר בעולם לבינה מלאכותית ולמחשב העל החזק בישראל עם שמונה אקסה-פלופ ל-AI ו-130 פטה-פלופס עבור מחשוב מדעי. "ישראל היא ביתם של חוקרי ומפתחי בינה מלאכותית מהמובילים בעולם, היוצרים יישומים שיניעו את הגל הבא של פיתוחי ה-AI", אמר ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל NVIDIA. "עם מחשב העל Israel-1 מבית NVIDIA, מגוון רחב של חברות חדשניות בישראל ייצרו טכנולוגיות בינה מלאכותית שיחוללו מהפכה בתפוקה ובמודלים העסקיים של ארגונים מסביב לעולם".

מחשב העל Israel-1. NVIDIA,
השלב הראשון בהקמת מחשב העל Israel-1 הושלם תוך פחות מ-20 שבועות/NVIDIA

בשלב הראשון, עם ארבע אקסה-פלופ (1 אקסה-פלופ שווה למיליון פעמים טריליון פעולות נקודה צפה בשנייה) של ביצועי בינה מלאכותית ו-65 פטה-פלופ של ביצועי מחשוב מדעי, Israel-1 ישמש למחקר ופיתוח פנימי וכן כתבנית לבניית מחשבי על מבוססי NVIDIA Spectrum-X, פלטפורמת התקשורת המואצת שפותחה בישראל ומשפרת את הביצועים והיעילות של ענני בינה מלאכותית (AI Clouds) מבוססי אתרנט' (Ethernet).

"אחרי שנבנה במהירות יוצאת דופן, Israel-1 מוכן כאן להעצים את קבוצות המחקר וההנדסה המוכשרות שלנו עם כוחה של הבינה המלאכותית", אמר גלעד שיינר, סגן-נשיא בכיר למחשוב על ותקשורת ב-NVIDIA. "המערכת המדהימה הזו תשמש כמנוע מאחורי מוצרים וטכנולוגיות הצפויים להתמודד עם כמה מן האתגרים הגדולים ביותר בעולם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בשלב הנוכחי, כולל מחשב העל של אנבידיה בישראל 128 מערכות NVIDIA HGX H100 מדגם Dell PowerEdge XE9680 מבית Dell Technologies, עם 1,024 מעבדים גרפיים מדגם H100 80GB, יותר מ-40 מתגי Spectrum-4 ו-1,280 שבבים מסוג NVIDIA BlueField-3 ו-SuperNIC שפותחו במרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל.

כאשר יושלם, Israel-1 יכיל 256 מערכות NVIDIA HGX H100, עם יותר מ-34 מיליון ליבות CUDA ומיליון ליבות Tensor מהדור הרביעי. כמו כן, הוא יכיל 2,560 שבבי NVIDIA BlueField-3 DPU ו-SuperNIC, ולמעלה מ-80 מתגים מדגם Spectrum-4.

  • עוד באותו נושא:
  • מחשב
  • nvidia

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully