וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהואשם באנטישמיות: אילון מאסק הודיע על תרומה ענקית לישראל

עודכן לאחרונה: 25.11.2023 / 19:24

האיש העשיר בעולם והבעלים של הרשת החברתית טוויטר (אקס), הודיע הערב שכל הכנסות הפרסום של הפלטפורמה יועברו לבתי חולים בישראל ולסהר אדום בעזה. "עלינו לדאוג לחפים מפשע", כתב מאסק

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

אילון מאסק הודיע הערב (שלישי) כי X (טוויטר לשעבר), שנמצאת בבעלותו, תתרום את כל ההכנסות מפרסום ומנויים הקשורים למלחמה בעזה לבתי חולים בישראל ולצלב האדום. "עלינו לדאוג לחפים מפשע ללא הבדל גזע, אמונה, דת או כל דבר אחר", כתב בציוץ בטוויטר.

ארגונים למען זכויות אזרח, כולל הליגה נגד השמצה, פרסמו לאחרונה דוחות שלפיהם היקף ביטויי השנאה ב-X זינק תחת שליטתו של מאסק הנמצא במאבק אישי נגד הליגה נגד השמצה. בשבוע שעבר נאלץ מאסק להתמודד עם ביקורת חסרת תקדים - אפל, דיסני, IBM וחברות טכנולוגיה ומדיה מובילות הודיעו כי יעצרו את הפרסום ברשת החברתית, לאחר שמאסק הביע הסכמה עם ​​ציוץ אנטישמי שבו נכתב כי "יהודים מעוררים שנאה כלפי המערב הלבן, אותה שנאה שהם טוענים שמופנית כלפיהם".

מאז החל הלחימה קואליציה של למעלה מ-150 רבנים קראה לאפל, דיסני, אמזון, אורקל ואחרים להפסיק לפרסם ברשת החברתית בתגובה לציוצים של מאסק. אפל היא אחת המפרסמות הגדולות ביותר של הרשת החברתית, והוציאה שם לפחות 100 מיליון דולר בשנה נכון לנובמבר 2022.

מאז שרכש את טוויטר באוקטובר 2022 עבור 44 מיליארד דולר, הרשת החברתית שינתה דרמטית את פניה, תרתי משמע. מלבד המיתוג הקיצוני מחדש שלה, שכלל את החלפת השם, הסמל והצבעים שהיו מזוהים עמה, מאסק שחרר את הרסן בכל הנוגע לתכנים המותרים בה - עם חופש ביטוי מוחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully