וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דרמה ותפנית מטורפת: סם אלטמן חוזר לעמוד בראש OpenAI

המנכ"ל האהוד של ענקית הבינה המלאכותית הודח ביום שישי, חבר למיקרוסופט - ובמהלך דרמטי חזר לכסאו כשהוא מדיח את חברי הדירקטוריון שפעל לעזיבתו: "כל מה שאני עושה הוא לטובת החברה"

מנכ"ל חברת Open AI סם אלטמן, אוניברסיטת ת"א, 5 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מנכ"ל חברת Open AI סם אלטמן, אוניברסיטת ת"א, 5 ביוני 2023/ראובן קסטרו

הסיפור הזה רחוק מהתודעה שלנו בגלל המלחמה בעזה ובצפון, אבל עולם העסקים והטכנולוגיה סוער בשבוע האחרון. בסוף השבוע שעבר הודח סם אלטמן, האיש שנבחר על ידי הג'רוזלם פוסט ליהודי המשפיע ביותר בעולם, מתפקידו כמנכ"ל OpenAI. זאת, בעקבות יחסים עכורים עם חברי הדירקטוריון וכוונותיו של אלטמן להתרחב לתחום החומרה. מהלך ההדחה נתפס כמטלטל, משום שאלטמן הוא הפנים והרוח החיה מאחורי ענקית הבינה המלאכותית.

בחמשת הימים שחלפו מאז נרשמו טלטלות רבות. אלטמן והנשיא והיו"ר גרג ברוקמן הצטרפו למיקרוסופט ובינתיים, ב-OpenAI, קראו בכירים רבים להחזרת המנכ"ל. קרב הורדות הידיים הוכרע כשרוב העובדים בחברה חתמו על מכתב לדירקטוריון, בו איימו להתפטר, מהלך שהיה מחסל אותה לחלוטין. בסופו של דבר התקבלה ההחלטה ואלטמן יחזור.

אחד התנאים של אלטמן למהלך היה החלפת חברי הדירקטוריון. ברט טיילור, לשעבר נשיא סיילספורס, יעמוד בראש הדירקטוריון. אלטמן צייץ ב-X (לשעבר טוויטר): "אני אוהב את OpenAI וכל מה שעשיתי לאחרונה היה כדי להחזיק את הצוות ביחד. ההחלטה להצטרף למיקרוסופט הייתה לטובת החברה". כעת צפויות שתי החברות, ששיתוף הפעולה ביניהן היה מוטל בספק, לשלב זרועות יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully