וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציצים לכם במסך מעבר לכתף? לאפל יש פתרון חדש

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 14:06

ענקית הטכנולוגיה מחפשת דרך להילחם בתופעת המציצנות שמובילה לגניבה של פרטים ומידע אישי, ורשמה שני פטנטים חדשים ומסקרנים במיוחד

הסמארטפונים שלנו מכילים מידע פרטי רב ערך אבל בכל פעם שאנחנו מביטים במסך המכשיר, אנשים סביבנו יכולים להציץ גם ולראות עם מי אנחנו מתכתבים, מה אנחנו רואים ובאילו אפליקציות אנחנו גולשים. הפלישה הזו לפרטיות רק הולכת ומתגברת ככל שסמארטפונים עם מסך גדול הופכים לפופולריים יותר, אבל לאפל יש פתרון ולאחרונה היא רשמה שני פטנטים שנועדו להגן על משתמשי אייפון, אייפד ו-Mac מפני אנשים שרוצים.

אייפון 15 פרו מקס. ShutterStock
אייפון 15 פרו מקס/ShutterStock

בתחילת השנה הנוכחית פורסמה בוול סטריט ג'ורנל כתבה מעמיקה שדיברה על אותם מציצנים מעבר לכתף. ונסביר: כאשר משיגים את הקוד הסודי של האייפון, גנבים יכולים בקלות לאפס את סיסמת ה-Apple ID של הקורבן באפליקציית ההגדרות, אפילו אם זיהוי פנים או Touch ID (טביעת אצבע) מופעלים. זה מאפשר להם גם להשתמש באפל Pay ולגשת לאפליקציות בנקאות באמצעות סיסמאות המאוחסנות ב-iCloud.

"אנחנו משתתפים בצערם של המשתמשים שעברו חוויה זו ואנחנו לוקחים ברצינות רבה את כל ההתקפות על המשתמשים שלנו, לא משנה כמה נדירות הן", אמרה אפל בתגובה לכתבה. "נמשיך לפתח את אמצעי ההגנה כדי לעזור לשמור על חשבונות המשתמשים שלנו מאובטחים".

אפל לא סיפקה פרטים ספציפיים לגבי צעדים נוספים שהיא עשויה לנקוט כדי להגביר את האבטחה, אך ישנם סימנים שהחברה עשויה לחפש פתרון חומרה כדי להילחם במציצנים.

המסכים נוכחיים במכשירי אפל מספקים זווית צפייה של 170 מעלות, מה שמקל על אחרים להציץ על מסך האייפון, האייפד או ה-Mac. הפטנט הראשון, המכונה Privacy Films for Curved Displays, מציג כיסוי מסך מיוחד המגביל פליטת אור לכיוון אחד, כך שצופים שינסו להציץ אפילו מזווית קלה משמאל או מימין למיקום זה יראו תצוגה מטושטשת לחלוטין או, יותר סביר, תמונה מטושטשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מקבוק. AP
המסכים נוכחיים במכשירי אפל מספקים זווית צפייה של 170 מעלות/AP

הפטנט השני, Displays with Adjustable Angles of View, מיועד לתצוגות שטוחות, ומאפשר למשתמש להתאים את זווית הצפייה של של ה-Mac בזמן אמת כדי לשמש כמסנן.

כמו בכל פטנט שהוגש, סביר להניח שהטכנולוגיה לא תופיע בשום מוצר בקרוב, אם בכלל, אך היא מציעה מבט מעניין על האופן שבו אפל שוקלת דרכים להתגבר על בעיות פרטיות כאשר משתמשים ניגשים למכשירים שלהם במקומות ציבוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully