וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: מערך הסייבר ושב"כ יקבלו סמכויות במקרה של תקיפות סייבר חמורות

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 13:13

במסגרת התקנות לשעת חירום שאושרו, במקרה של מתקפת סייבר חמורה בעלת סיכון למדינה, יהיו רשאים מערך הסייבר הלאומי או שב"כ לתת לספקי שירותי אחסון ושירותים דיגיטליים הוראות לטיפול במתקפה

מערך הסייבר. עודד קרני,
מערך הסייבר/עודד קרני

הממשלה אישרה תקנות לשעת חירום המחזקות את היכולת להגן מפני מתקפות סייבר רחבות - כך הודיעו הבוקר (שלישי) מערך הסייבר הלאומי. מתחילת המלחמה זיהה המערך כ-40 נסיונות למתקפות סייבר על חברות מחשוב ושירותי אחסון דיגיטליים המעניקות שירותים לחברות רבות במשק.

מטרת ההוראה היא לצמצם את הנזק הפוטנציאלי הרוחבי העשוי להיגרם למשק בשעת חירום כתוצאה ממתקפה שכזו. בשל אופי השירות שמציעות חברות האחסון והמחשוב, הן מהוות ציר כניסה המאפשר לתוקפים להתפשט ולהגיע לגופים רבים המחוברים אליהם או מאחסנים אצלם מידע, ואף לעשרות לקוחות במקביל. פוטנציאל הפגיעה עשוי להגיע גם לגופים חיוניים שמחוברים לחברות אלו, שתפקידם בשגרה ועוד יותר בחירום הוא קריטי, לרבות בתי חולים, חברות שילוח, משרדי ממשלה ועוד.

האקר. ShutterStock
מטרת ההוראה היא לצמצם את הנזק הפוטנציאלי הרוחבי העשוי להיגרם למשק בשעת חירום כתוצאה ממתקפה שכזו/ShutterStock

בתקופת המלחמה, ניכרת עלייה בנסיונות כנגד חברות מסוג זה ואף באירועים שגרמו לנזק ממשי למספר חברות במקביל. לצורך הגנה על הציבור ושמירה על הרציפות התפקודית במשק בעת זו, עלה הצורך הדחוף להעביר תקנות שעת חירום לטובת איתור ובלימת התקיפה ולצמצום הנזק.

במסגרת התקנות לשעת חירום, במקרה של מתקפת סייבר חמורה בעלת סיכון למדינה או לשירות חיוני, יהיו רשאים מערך הסייבר הלאומי, שב"כ או משרד הביטחון, בהתאם לסוג החברה שנפגעה, לתת לספקי שירותי אחסון ושירותים דיגיטליים הוראות לטיפול במתקפה. ההוראות יחולו רק במקרה שהמתקפה אינה מטופלת באופן מספק על ידי ספקי שירותי אחסון ושירותים דיגיטליים.

כמו כן, התקנות קובעות כי בטרם יינתנו הוראות, יישקלו ההשפעות האפשריות על היבטי פרטיות, ההשלכות הכלכליות של יישום ההוראה ועוד. נוסף לכך, גופי המדינה ידווחו ליועצת המשפטית לממשלה ולוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, אחת לשבועיים, על מתן הוראות לפי תקנות אלו. תקנות שעת החירום שאושרו אמש ייכנסו לתוקף באופן מיידי ויהיו בתוקף למשך חודש. במקביל תקודם הוראת שעה בנושא שהטיוטה שלה פורסמה להערות הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully