וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מתקפת הסייבר: בבית החולים זיו מאשרים שדלף מידע

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 12:34

קבוצת האקרים טוענת כי הצליחה להשיג מידע רפואי מתוך בית החולים בצפת. לדבריהם, מדובר במסמכים רפואיים ש-100 אלף מהם קשורים לצה"ל. בינתיים, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הוציאה צו איסור פרסום

בית החולים זיו בצפת לשם פונו פצועי התאונה הקטלנית באיילת השחר. מאי 2013. אדריאן הרבשטיין
בית החולים זיו בצפת לשם פונו פצועי התאונה הקטלנית באיילת השחר. מאי 2013/אדריאן הרבשטיין

בתוך כארבעה חודשים - אתמול (שני) זוהתה מתקפת סייבר שלישית על בית חולים בישראל. המרכז הרפואי זיו בצפת, משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי פרסמו הודעה משותפת על כך שבמערכות המחשוב של בית החולים כי זוהה חשד לאירוע סייבר. בהודעה נמסר כי האירוע זוהה ונבלם ללא שיבוש או השפעה על המערכות השונות ועל תפעול המרכז הרפואי. עם זאת, היום (שלישי) קבוצת האקרים המזוהה עם איראן טוענת כי הצליחה לגנוב מאות אלף רשומות של חולים.

"יש לנו יותר מ-500 גיגה-בייט של מידע. 700 אלף מסמכים רפואיים ש-100 אלף מהם קשורים לצה"ל", נכתב בעמוד הטלגרם של התוקפים, אליו צורפו גם צילומי מסך של מסמכים רפואיים משנת 2022. במקביל, ההאקרים הוסיפו כי "מצפה לנו הפתעה נוספת".

הערב (שלישי) בהודעה משותפת מטעם המרכז הרפואי זיו בצפת והרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, נכתב כי יש אינדיקציות שדלף מידע ממערכות בית החולים. במקביל, הוצא צו איסור פרסום להסרה של התוכן וחל איסור פלילי לעשות שימוש, להעביר או להפיץ מידע אישי שדלף או שידלוף: "הרשות מבהירה כי לא תהסס להפעיל סמכויותיה הפליליות כנגד מי שיפעל כאמור".

אמש, כאמצעי זהירות ולחיזוק ההגנות ננקטו פעולות יזומות המגבילות בין היתר שליחת וקבלת דוא"ל מחוץ לבית החולים וכן חלק משירותי המחשוב נותקו באופן זמני. "הרשות להגנת הפרטיות שחברה למרכז הרפואי מבקשת לעדכן את ציבור המטופלים שטופל במרכז הרפואי זיו, לגלות משנה זהירות בכל הנוגע לקבלת הודעות בפלטפורמות השונות הנחזות להיות מטעם בית החולים ולא לפתוח הודעות חשודות או ללחוץ על קישורים המצורפים להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully