וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תגידו שלא ידעתם: מחר גוגל תמחק חשבונות ג'ימייל לא פעילים

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 10:37

אם אין לכם גיבוי, תאבדו את התמונות, המיילים ושאר הנתונים שמקושרים לחשבון. חוששים לאבד את המידע? זה מה שאתם צריכים לעשות כבר עכשיו

ג'ימייל. ShutterStock
ג'ימייל/ShutterStock

יש לכם חשבון ג'ימייל רדום? כדאי שתתחברו אליו. מחר (שישי) כל חשבון גוגל שבעליו השאירו אותו לא בשימוש למשך שנתיים או יותר - יימחק. נוסף על מחיקת החשבון, יוסרו גם אלבומי תמונות שגובו בשרתים של החברה, אירועים בלוח השנה, קבצים ב-Drive -ב-Dosc.

"אם חשבון לא היה בשימוש לאורך זמן רב, יש סיכוי גדול יותר לכך שהוא ייפרץ" נכתב בפוסט בבלוג של גוגל בחודש מאי האחרון. "חשבונות שננטשו או לא מטופלים לעתים קרובות מסתמכים על סיסמאות ישנות או בשימוש חוזר שעלולות להיפרץ, לא הוגדר בהם אימות דו-שלבי, והם מקבלים פחות בדיקות אבטחה על ידי המשתמש".

קמפוס גוגל. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
"אם חשבון לא היה בשימוש לאורך זמן רב, יש סיכוי גדול יותר לכך שהוא ייפרץ" נכתב בפוסט בבלוג של גוגל בחודש מאי האחרון/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

גוגל תתריע למשתמשים לפני המחיקה באמצעות הודעות דוא"ל שנשלחו לחשבון הלא פעיל ולחשבון דוא"ל אחר, אם הוגדר כזה. עם זאת, המדיניות החדשה רלוונטית רק למשתמשים אישיים ולא חשבונות עסקיים, כולל כאלה עם סרטוני יוטיוב. למעשה המחיקה תחל בחשבונות שמעולם לא נעשה בהם שימוש.

כדי למנוע מחיקה, תצטרך להיכנס לחשבון הלא פעיל ולגשת לחלק מהשירותים (לדוגמה, לקרוא או לשלוח הודעת דוא"ל, להשתמש ב-Google Drive או לצפות בסרטון ביוטיוב וכו'). אם יש לכם תוכן ששמור בגוגל תמונות, כדאי להעתיק אותו משם לגיבוי פעיל.

גוגל אינה לבד עם מדיניות זו, מאז 2019, מיקרוסופט מחקה חשבונות Outlook (או Hotmail קשורים) שלא נכנסו אליהם במשך שנתיים. בכל מקרה, תמיד כדאי לגבות את חשבונות הג'ימייל שלכם ​​באמצעות תכונת Takeout של החברה ולהחזיק דוא"ל גיבוי עבור כל חשבון חשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully