וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם דיסקית החטופים: מאסק התנצל על התמיכה בציוץ האנטישמי - ותוקף את המפרסמים

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 21:17

"בדיעבד לא הייתי צריך להגיב לאדם הזה": האיש העשיר בעולם והבעלים של טוויטר (X) התנצל על התמיכה בציוץ אנטישמי - אך תקף את המותגים שהפסיקו לפרסם ברשת החברתית

אילון מאסק. GettyImages
אילון מאסק/GettyImages

אחרי שביקר בישראל בתחילת השבוע וסייר בעוטף עזה, אמש (רביעי) במסגרת ראיון בוועידת DealBook של הניו יורק טיימס, כשהוא עונד את דיסקית "הלב שלנו שבוי בעזה" - התנצל אילון מאסק על שהביע הסכמה עם ציוץ שתמך בתיאוריית קוסנפירציה אנטישמית. מנגד, לדבריו "לא היה מדובר בביקור התנצלות".

"בדיעבד לא הייתי צריך להגיב לאדם הזה", אמר מאסק והאשים את כלי התקשורת בכך שלא סיקרו את ההבהרות שלו לפני שהתנצל. "בעצם נתתי אקדח טעון לאלה ששונאים אותי, ואולי גם לאנטישמים - ועל כך אני מצטער. זאת לא היתה כוונתי".

רבים טענו שהסיור של מאסק בישראל נועד לסייע בשיקום תדמיתו מול הקהילות היהודיות בעולם, לאחר שבחודש בחודש האחרון יותר מ-100 תאגידים ומותגים גדולים, בהם אפל, דיסני ו-IBM - עצרו את הפרסום ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר), שנמצאת בבעלותו. הערכות הן שיותר מ-200 חברות כמו Airbnb, אמזון, קוקה קולה ומיקרוסופט, עצרו או שוקלות לעצור את הפרסום.

אילון מאסק. GettyImages
"בעצם נתתי אקדח טעון לאלה ששונאים אותי, ואולי גם לאנטישמים - ועל כך אני מצטער. זאת לא היתה כוונתי". מאסק/GettyImages

עם זאת, למאסק היה מסר גם למפרסמים - "אני מקווה שהם יפסיקו. אל תפרסמו", אמר מאסק. "אם מישהו ינסה לסחוט עם כספי פרסום? לכו להזדיין. לכו להזדיין. הייתי ברור? אני מקווה שכן". הוא סיים את דבריו בקריאה "היי בוב" - מסר למנכ"ל וולט דיסני, בוב איגר, שנכח באולם.

על אף ההתבטאות התקיפה נגד מפרסמים, כשנשאל כיצד הוא צפוי להתמודד עם החרם, השיב ש-"שהחרם הפרסום יהרוג את החברה. כך כל העולם יידע שהמפרסמים האלה הרגו את החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully