וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט קיפר: התשובה של אמזון לסטארלינק של אילון מאסק

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 12:18

במהלך 2024 תחל אמזון לספק שירות אינטרנט בלוויין, בדומה לסטארלינק, בעזרת 3,236 לוויינים שישוגרו לחלל במהלך השנים הקרובות. השירות נועד לגשר על הפער הדיגיטלי ולספק קישוריות מהירה באזורים קשים לחיבור ובמדינות עניות

אמזון. ShutterStock
אמזון/ShutterStock

חגורת קיפר היא חגורה של גופי קרח גזיים הנמצאת בקצה מערכת השמש, ונקראת על שמו של האסטרונום ההולנדי ג'ררד קיפר. באופן דומה, "פרויקט קיפר" של אמזון הוא "חגורה" של לוויינים במסלול נמוך (LEO) המחוברים לרשת של אנטנות, סיבים ונקודות תקשורת על הקרקע, שמטרתם לספק חיבור לאינטרנט לאזורים שבהם קשה לפרוס תשתית אינטרנט בכבלים, או באזורים שבהם היא לא קיימת בכלל, כמו מדינות עניות. התוכנית הוכרזה בכנס חטיבת שירותי הענן של אמזון, AWS, שהתקיים השבוע בווגאס.

לפי אמזון, מיליארדי אנשים ברחבי העולם, לא נהנים מגישה יציבה לאינטרנט. קישוריות גרועה משמעה חוסר גישה לשירותים מודרניים, שירותי חינוך, בריאות ומשאבים חשובים אחרים. לא מודבר בבעיה טכנית בלבד, אלא חיסרון כלכלי של ממש. פרויקט קיפר של אמזון בא לתקן את זה, ויכלול חיבוריות וגישה עבור בתי ספר, בתי חולים, עסקים, רשויות ממשלה וגופים אחרים הפועלים באזורים ללא חיבוריות יציבה.

נקודת תקשורת על הקרקע כחלק מפרויקט קיפר של אמזון. אמזון,
נקודת תקשורת קרקע של פרויקט קיפר של אמזון/אמזון

השירות החדש, שבמקרה או לא מזכיר את שירות סטארלינק של SpaceX בבעלות אילון מאסק, יכלול בסופו של דבר 3,236 לוויינים בצברים, שיכסו את כל שטח כדור הארץ ויספקו תקשורת פס רחב יציבה לכל פינה על הכדור.

הלוויינים ירחפו במסלול בגבהים בין 590 ו-630 קילומטרים מעל פני כדור הארץ, ויספקו קצבים שבין 100 מגהביט שניה ועד 1 גיגהביט לשניה, בהתאם לסוג המקלט שבידי הלקוח. לפי דרישות נציבות התקשורת האמריקאית, ה-FCC, חצי מהלוויינים צריכים להיות משוגרים עד 2026, ולפני כחודשיים שוגרו שני אבות טיפוס לחלל.

השירות, שגם יספק חיבוריות פרטית ומאובטחת ללקוחות הענן מלבד השירות הכללי והציבורי, יושק במהלך 2024. אמזון לא חשפה את המחירים של השירות, אבל ההבטחה היא שהם יהיו תחרותיים.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully