וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת הקוד שלכם חזרה: השבוע הטכנולוגי של תלמידי ישראל

החל מהיום ולמשך שבוע שלם, יתקיימו בישראל אירועי שעת הקוד בפעם השישית. האירועים מתקיימים בישראל כחלק מפרויקט עולמי, במסגרתו מאות אלפי תלמידים ותלמידות ישראלים יצטרפו למיליוני תלמידים מרחבי העולם ויחשפו לשעה אחת של תכנות וכתיבת קוד

אירועי שעת הקוד. אלן צצקין,
אירועי שעת הקוד/אלן צצקין

שעת הקוד (Hour of Code) היא יוזמה עולמית של Code.org, ארגון ללא מטרות רווח המקדם את המסר שכל ילד וילדה יכולים ללמוד לתכנת וליצור באמצעות טכנולוגיה. מאז הושק הארגון בארה"ב בשנת 2013, השתתפו באירועי שעת הקוד יותר מ-100 מיליון ילדים מ-180 מדינות ברחבי העולם. השנה שעת הקוד חוגגת 6 שנים בישראל, בהן למעלה מחצי מיליון תלמידים ותלמידות בבית ספר יסודי ובחטיבת ביניים מכל רחבי הארץ, התנסו בכתיבת קוד ועשו את צעדיהם הראשונים בעולם החדשנות הטכנולוגית.

חברת Wix המובילה את יוזמת שעת הקוד בישראל, השיקה גם השנה עיצוב חדש לאתר שעת הקוד ישראל המרכז פעילויות ומשחקים ללימוד תכנות באישור ופיקוח משרד החינוך ומתורגם כולו גם לשפה הערבית. באמצעות הפעילויות והמדריך המפורט למארגני אירועים שבאתר, אנשי חינוך והורים מכל רחבי הארץ יכולים לארגן בקלות אירועי שעת הקוד בחטיבת ביניים או בבית הספר היסודי, בלמידה מרחוק או מקרוב, גם בלי ידע מוקדם במדעי המחשב. הנושא שעומד במרכז הפעילות השנה הוא AI - ליצור מעבר לכל דמיון, החיבור של תלמידים ותלמידות ישראלים לחוד החנית הטכנולוגי, מאפשר הפוגה שתורמת לחוסן ומעודדת להישיר מבט קדימה. בנוסף, החשיפה לחדשנות טכנולוגית היא משמעותית לעתידם, לעתיד הקהילות שלהם ולעתיד המדינה כולה. השנה, בנוסף לפעילויות חדשות המאפשרות לתלמידים ותלמידות להכיר עקרונות פעולה מעולמות ה-AI, האתר מכיל חומרי עזר, מערכי שיעור ותכני העשרה לתלמידים ולמורים בתחום ה-AI על-מנת לעודד העמקה והרחבה של העיסוק בתחום במסגרת בית הספר או פעילות אחר הצהריים, גם מעבר לשעת הקוד.

אירועי שעת הקוד. אלן צצקין,
אירועי שעת הקוד/אלן צצקין

מורן צור, מובילת תחום חינוך, Wix:"בימים מורכבים אלה, חשוב להישיר מבט לעתיד ולהבטיח שלכל ילד וילדה בישראל תהיה הזדמנות שווה להיות חלק מההיי-טק ניישן בעתיד. זו המטרה שלשמה התחלנו עם יוזמת שעת הקוד לפני שש שנים. גם השנה, חרף כל האתגרים, אנו זוכים להיענות והירתמות מקצה לקצה של בתי ספר, עיריות, ארגונים חברתיים וחברות הייטק שמצטרפים אלינו כדי לקדם את היוזמה. בנוסף, מאחר וכל כך הרבה ילדים וילדות נמצאים ולומדים הרחק מהבית, בשבועות הקרובים יצאו עובדי ועובדות וויקס וחברות הייטק נוספות לפגוש אותם בכל רחבי הארץ, ביישובי קו העימות כמו אופקים ונתיבות, ובמרכזי מפונים שמארחים בין היתר את ילדי שדרות, יישובי העוטף, ויישובי הצפון. זו הזדמנות חשובה ללמד ולחשוף תלמידים ותלמידות בכל הגילאים לעולם התוכנה, להתקדם קדימה, ולפעול יחד למען העתיד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully